شناسهٔ خبر: 30605502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نائب رئیس پارلمان لبنان از دعوت نشدن سوریه به اجلاس بیروت انتقاد کرد

بیروت-ایرنا-«ایلی الفرزلی» نائب رئیس پارلمان لبنان از دعوت نشدن سوریه به اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت که قرار است این هفته برگزار شود انتقاد کرد و گفت: سوریه باید به این نشست دعوت می شد و تصمیم گیری در این خصوص در دست رئیس جمهوری لبنان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست اقتصادی اتحادیه عرب در حالی قرار است طی روزهای 26 تا 30 دی ماه جاری (16 تا 20 ژانویه) در بیروت برگزار شود که از سوریه برای این نشست دعوت به عمل نیامده است.
لبنان گرچه روابط دیپلماتیک به سوریه دارد اما به نظر می رسد به دلیل تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب در سال 2011، از دعوت مقام های سوری به نشست بیروت خودداری کرده است.
نائب رئیس پارلمان لبنان امروز (دوشنبه) در گفت و گو با رادیوی لبنان در خصوص انتقادها نسبت به دعوت شدن لیبی به نشست بیروت گفت: موضع در قبال لیبی یک مساله محوری و ملی است و این اعتراض در مخالفت با جنایتی است که علیه یک شخصیت بسیار بزرگ لبنانی و مورد احترام رئیس پارلمان انجام شد.
اشاره الفرزلی به امام موسی صدر روحانی شناخته شده ایرانی لبنانی است که حدود چهل سال پیش در لیبی مفقود شد.
«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان چندی پیش دولت لیبی را به کم کاری در فرایند تحقیق در زمینه سرنوشت امام موسی صدر متهم و از دعوت این کشور برای شرکت در نشست بیروت انتقاد کرد.
به دنبال افزایش اعتراض ها در لبنان علیه شرکت لیبی در نشست، وزیر خارجه این کشور دیشب اعلام کرد که کشورش در نشست بیروت شرکت نخواهد کرد.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما