شناسهٔ خبر: 30542307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 روابط ايران و عراق در بخش انرژي گسترش مي يابد

وزيران نفت ايران و عراق در پايان مذاکرات خود در بغداد، بر گسترش روابط في‌مابين از جمله در حوزه انرژي تاکيد کردند.

به گزارش شانا ، بيژن زنگنه، وزير نفت در راس هيئتي براي يک سفر رسمي وارد بغداد پايتخت عراق شد و مورد استقبال ثامر الغضبان همتاي عراقي خود قرار گرفت. وزيران نفت دو کشور، در پايان مذاکرات هيئت‌هاي دو کشور، در يک کنفرانس خبري کوتاه، بر گسترش روابط از جمله در حوزه انرژي تاکيد کردند.زنگنه، وزير نفت در اين کنفرانس خبري بر نامشروع بودن تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران تاکيد کرد و در پاسخ به پرسشي درباره افزايش صادرات گاز به عراق گفت: ايران به‌دليل داشتن منابع کافي، مشکلي براي افزايش صادرات گاز به عراق ندارد.وي به ديدار خود با عادل عبدالمهدي،‌ نخست وزير عراق و لوي الخطيب، وزير برق عراق نيز اشاره کرد و با بيان اين که در اين ديدارها در مورد مسائل مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل نظر شد، تصريح کرد: ايران و عراق داراي مشترکات فراوان تاريخي و فرهنگي هستند و در حوزه روابط دو جانبه و در سطح سازمان‌هاي بين‌المللي همکاري خوبي با هم دارند.وزير نفت ايران ابراز اميدواري کرد که همکاري‌ها در زمينه نفت بين دو کشور افزايش يابد.

ضرورت تقويت روابط تهران - بغداد

ثامرالغضبان، وزير نفت عراق نيز در اين نشست خبري اظهارکرد: اين مذاکرات در ادامه ديدار يکماه گذشته در حاشيه نشست سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) و با هدف بررسي زمينه‌هاي همکاري دو کشور انجام شد.وي، روابط دو کشور دوست و برادر ايران و عراق را خوب و گسترده در حوزه اقتصاد و تجارت دانست و افزود: دو طرف بنا دارند آن را در حوزه انرژي نيز گسترش دهند.

تا پنج ماه آينده

پرونده سانچي در نوبت بررسي دادگاه قرار مي‌گيرد

مديرعامل شرکت ملي نفتکش ايران گفت: پرونده تصادف بين کشتي ‌ايراني و چيني (سانحه سانچي) تا پنج ماه آينده در نوبت رسيدگي قرار مي‌گيرد و دادگاه آن در هنگ کنگ يا چين برگزار مي‌شود.

به گزارش شانا ، نصرالله سردشتي در حاشيه آيين بزرگداشت نخستين سالگرد شهداي سانچي گفت: بيمه گران انگليسي طرف قرار داد شرکت ملي نفتکش با ادعاهايي که چين، کره و ژاپن براي آلودگي دارند به طور مستقيم با آنها در حال مذاکره هستند.

وي افزود: دادگاهي که قرار است در چين يا هنگ هنگ برگزار شود، بحث درجه تقصير را در حادثه سانچي مشخص خواهد کرد که اين دادگاه نيز ارتباط زيادي با شرکت ملي نفتکش ايران ندارد.

مديرعامل شرکت ملي نفتکش از پرداخت پول بيمه به 11نفر از خانواده‌هاي شهداي سانچي خبر داد و تصريح کرد: به بقيه خانواده‌هايي که امور مربوط به انحصار وراثت را در دست انجام دارند، حق بيمه پرداخت خواهد شد.سردشتي عنوان کرد: همچنين طبق مصوبه هيئت مديره اين شرکت، يک نفر از اعضاي درجه يک خانواده‌هاي شهداي سانچي به کار گرفته مي‌شوند که تاکنون 13 نفر در اين شرکت جذب شده‌اند.

نظر شما