شناسهٔ خبر: 30059311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 جهانگيري:

بودجه دولت به گوشت قرباني تبديل شده است

معاون اول رييس جمهوري گفت: بودجه دولت به گوشت قرباني تبديل شده است و هر کس مرکز مطالعاتي، دانشگاهي يا کاري دارد از بودجه دولتي استفاده مي کند.

به گزارش ايرنا، «اسحاق جهانگيري» در مراسم رونمايي از 10 طرح فناورانه جهاد دانشگاهي که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: برخي با نفوذي که در رياست جمهوري، سازمان برنامه و بودجه يا مجلس داشتند امروز تبديل به عضوي از بودجه کشور شده اند.

وي يادآور شد: بودجه آنها اگر در ابتدا يک ميليارد بود، بعد به پنج ميليارد و در حال حاضر تا 20 ميليارد رسيده است.

وي با بيان اين که آنها قرار نبود از دولت بودجه بگيرند، اظهار داشت: اشکالي وجود ندارد ولي اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.

معاون اول رييس جمهوري تاکيد کرد: اين همه دانشگاه در کشور وجود دارد و قرار نبود فردي دانشگاهي راه اندازي کند و بودجه کمکي بگيرد.

جهانگيري ادامه داد: بسياري از اين شوراها که در کشور وجود دارد از ابتدا محدود بود ولي بعضي از آنها امروز دبيرخانه هايي دارند که داراي بودجه هاي چند 10 ميلياردي است.

زنداني شدن مشاور امنيت ملي سابق ترامپ

مشاور امنيت ملي سابق «دونالد ترامپ» روانه زندان شد.

به گزارش مهر به نقل از رويترز، قاضي «إمت ساليوان»دستور زنداني شدن «مايکل فلين» را صادر کرد.

اتهام فلين دروغ گفتن به اف بي آي ( پليس فدرال آمريکا) در جريان تحقيقات دخالت روسيه در انتخابات 2016 آمريکاست.

اين در حالي است که دو تن از شرکاي فلين بازداشت شده اند.

«بيژن کيان» شريک ايراني‌- آمريکايي «مايکل فلين» مشاور سابق امنيت ملي دونالد ترامپ، به اتهام لابي غيرقانوني براي استرداد فتح‌ا... گولن به ترکيه بازداشت شد.

صدور 2000 حکم حبس ابد از زمان کودتاي ترکيه در سال 2016

تاکنون 978 نفر به حبس ابد و 956 نفر به اشد مجازات محکوم شده‌اند که در ترکيه جايگزين حکم اعدام شده و محکومان به آن شرايط سخت‌تري را نسبت به زندان عادي از سر مي‌گذرانند.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، نزديک به دو هزار نفر از زمان کودتاي ترکيه در سال 2016 نزديک به دو هزار نفر در اين کشور به اتهام تلاش براي سرنگوني دولت به حبس ابد محکوم شده‌اند. اين خبر را خبرگزاري آناتولي منتشر کرد.

خبرگزاري آناتولي گزارش داد که هزار و 934 نفر تاکنون در اين رابطه به حبس ابد محکوم شده‌اند.

از ميان اين افراد، 978 نفر به حبس ابد و 956 نفر به اشد مجازات محکوم شده‌اند که در ترکيه جايگزين حکم اعدام شده و محکومان به آن شرايط سخت‌تري را نسبت به زندان عادي از سر مي‌گذرانند.

برچسب‌ها:

نظر شما