شناسهٔ خبر: 30029759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انجام پروازهای‌ داخلی از فرودگاه امام خمینی(ره)

رستمی مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام با ظرفیت پذیرش ۵ میلیون مسافر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رستمی‌ مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته وزارت راه و شهرسازی‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء خدمات حوزه هوایی بوده است، گفت: شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) شامل 3 بخش از جمله مناطق آزاد، مناطق ویژه و فرودگاه امام است که نقش مؤثری‌ در جهت توسعه هوایی دارد.

وی با بیان اینکه تغییرات اساسی در اساسنامه‌ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد کرده‌ایم گفت: امروز شاهد آن هستیم که شرکت منطقه آزاد در حال تدوین اساسنامه‌ است و هدف آن تبدیل شدن به هاب اول بار و هاب دوم مسافری است.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه با مشارکت شرکت‌های خارجی طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  را آغاز کرده‌ایم گفت: در آینده نزدیک تمامی بسترهای‌ توسعه را ایجاد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در فاز اول، یک برنامه 5 ساله را آغاز کرده‌ایم و در طول 10 سال آینده فاز بعدی را آغاز خواهیم کرد.

رستمی افزود: برنامه اول 5 ساله به اتمام رسیده و در آستانه  نهایی شدن است و هفته آینده برنامه توسعه بعدی را آغاز خواهیم کرد.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان کرد: سعی داریم شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سهم خود را از بازارهای بین‌المللی به دست آورد و برای رسیدن به این هدف گام‌های بسیار بلندی را خواهیم برداشت.

وی درباره آخرین وضعیت ترمینال‌ سلام گفت: ترمینال سلام تنها ترمینال فرودگاهی امام خمینی(ره) نیست و یک مجموعه جدید و مدرن شناخته می‌شود.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تأکید کرد: ترمینال سلام، یک ترمینال کاملاً هوشمند است که کلیه خدمات را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

رستمی با بیان اینکه ظرفیت این ترمینال 5 میلیون نفر است افزود: در این ترمینال به تمامی مسافران خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال ساخت این ترمینال‌ به اتمام برسد.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تأکید کرد: با افتتاح این ترمینال ظرفیت فرودگاهی 50 درصد افزایش می‌یابد.

 

 

نظر شما