شناسهٔ خبر: 30013985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 مهلت ثبت‌نام کارت سوخت المثني تمديد شد

مهلت ثبت نام کارت سوخت المثني براي آن دسته از مالکان خودرو و موتورسيکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده‌اند، به مدت يک هفته تا شنبه يکم دي‌ماه تمديد شد.به گزارش شانا، در اطلاعيه شماره هفت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران آمده است:با توجه به درخواست‌هاي مکرر هموطنان، مهلت ثبت نام کارت سوخت المثني براي آن دسته از مالکان خودرو و موتورسيکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت‌نام جا مانده‌اند، به مدت يک هفته تا شنبه يکم دي‌ماه تمديد شد.

مالکان خودرو و موتورسيکلت مي‌توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي www.mob.gov.ir، اپليکيشن خدمات دولت همراه و کد دستوري #4* و خودروهاي عمومي و دولتي نيز به دفاتر پليس 10+ براي ثبت درخواست کارت سوخت خود مراجعه کنند.

پيشنهاد جديد مجلس براي سهميه‎بندي بنزين

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: به اندازه بيش از 30 تا 40 درصد ماليات قابل وصول در کشور، فرار مالياتي وجود دارد.به گزارش تسنيم، محمدرضا پورابراهيمي گفت: برآورد ما اين است که به اندازه بيش از 30 تا 40 درصد ماليات قابل وصول در کشور، فرار مالياتي وجود دارد و اين ميزان اگر وصول شود به راحتي جايگزين منابعي شود که مي خواهيم از محل کاهش سهم صندوق توسعه ملي براي کشور ايجاد کنيم.

پورابراهيمي افزود: متاسفانه دولت ها به علت آساني کسب درآمد از محل فروش نفت، به شدت علاقمند ­هستند از اين محل­ هزينه هاي خود را تامين کنند به همين علت نگاه کوتاه مدت دارند و رويکرد بلندمدت در اين زمينه ندارند.

وي ادامه داد: در زمان تدوين برنامه ششم توسعه به علت شرايط تحريمي آن زمان، صادرات نفت کشورمان به کمتر ازيک ميليون بشکه در روز رسيد و خود به خود سهم نفت از بودجه کاهش يافت و به 25 درصد از کل ميزان منابع کشور رسيد اما متاسفانه در سال اول برنامه ششم توسعه اين سهم به 35 درصد افزايش يافت.

پورابراهيمي با بيان اينکه کاهش هزينه هاي دولت از الزامات بودجه سال آينده است، اضافه کرد: اين کاهش کمک مي کند تا منابع درآمدي را بهتر اداره کنيم. بايد از منابع جايگزين نفتي استفاده کنيم.وي افزود: کليات طرح ماليات بر عايدي سرمايه در کميسيون امور اقتصادي تصويب شده است و وارد جزئيات شديم و موضوع ايجاد پايه جديد مالياتي در اقتصاد کشور در حال پيگيري است.رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اساس برآوردها از حدود 90 ميليون ليتر مصرف روزانه بنزين کشور حدود 15 ميليون ليتر قاچاق مي شود .

پورابراهيمي افزود: اشتباه دولت در حذف کارت سوخت، عوارضي را ايجاد کرد و نخستين اقدام مجلس هماهنگي با دولت در احياي کارت سوخت است.

برچسب‌ها:

نظر شما