شناسهٔ خبر: 29951621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

اکران دو فیلم جدید دیگر از امروز

«بمب یک عاشقانه» معادلات فروش را بر هم زد!

صاحب‌خبر -

بانی فیلم- گروه سینمای ایران- امین اعتمادی مجد: از میان چهار فیلم جدیدی که از چهارشنبه هفته گذشته به نمایش درآمدند تاکنون تنها فیلم «بمب یک عاشقانه» از فروشی خوبی برخوردار بوده و گیشه اش در عرض یک هفته از مرز یک میلیارد تومان نیز عبور کرده است. «کلمبوس» نیز فروش نسبتاً رضایت بخشی داشته و در همین مدت کوتاه نیم میلیاردی شده است. پس از ساخته جدید هاتف علیمردانی، کمدی «میلیونر میامی» با گیشه حدود ۳۰۰ میلیونی اش در عرض شش روز نمایش هم اکنون در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار دارد و امیدوار به روزهای آینده اکرانش است. در نهایت «اسکی باز» نیز که از همان ابتدا مشخص نبود به چه شکل روی پرده خواهد رفت، در حال حاضر نه از اکرانش خبری است و نه از میزان دقیق گیشه اش! ساخته فریدون نجفی از گروه بازیگران مطرحی برخوردار نیست و حالا در این شرایط شاید سازندگانش به این فکر می کنند اگر در صورتی که فیلمشان در گروه هنر و تجربه به نمایش درمی آمد اکرانشان به مراتب وضعیت بهتری نسبت به این شکل از نمایش داشت.
در هفته ای که گذشت وضعیت گیشه سایر فیلم های روی پرده نیز تعریف چندانی نداشت و به جز «پاستاریونی» که نسبت به هفته اول اکرانش افزایش فروش داشت، سایر فیلم های روی پرده همگی با افت مواجه شدند.
از دیروز نیز دو فیلم «مارموز» و «بی نامی» به ترتیب در دو گروه سینمایی باغ کتاب و ایران روی پرده رفتند.
«مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی کمال تبریزی و با فیلمنامه ای از آیدین سیارسریع مضمونی کمدی – سیاسی دارد و در آن بازیگرانی چون حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهان معین زاده همراه با گروه موسیقی «بُمرانی» به ایفای نقش پرداخته اند.
در «بی نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی نیز باران کوثری و حسن معجونی به همراه چند بازیگر دیگر حضور داشته اند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر داستان زن و شوهری است که سال ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می شوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می گردد و سعی می کند از یک بحران خارج شود… .
به جز این دو فیلم، انیمیشن «امین و اکوان» نیز گویا قرار است در چند روز آینده به تعداد سینماهای تهرانش اضافه شود. نمایش شهرستان این انیمیشن در یکی – دو هفته گذشته در ۱۰ سینما آغاز شده و مبلغ فروش آن در سایت سینما تیکت نیز حدود ۴۳ میلیون تومان ذکر شده است.
در جدول فروش همانطور که در ابتدای متن اشاره شد فعلاً فیلم سینمایی «بمب یک عاشقانه» در صدر پرفروش ترین های هفته قرار دارد.
ساخته پیمان معادی با ۳۲ سینما در تهران استارت زده و به تازگی نیز در ۵۰ سینمای شهرستان ها به نمایش درآمده است. مجموع فروش تهران و شهرستان های این فیلم به ترتیب ۷۲۷ و ۵۲۰ میلیون تومان است.
«کلمبوس» دومین فیلم پرفروش هفته است. این فیلم ۳۱ سینما در تهران دارد و ۵۵ سینما در شهرستان ها نیز نمایش آن را ظرف یکی – دو روز گذشته آغاز کرده اند. رقم دقیق فروش ساخته هاتف علیمردانی به گفته پخش کننده اش حدود ۵۹۶ میلیون تومان است.
«پاستاریونی» با افزایش گیشه خود در هفته دوم اکران حالا به رتبه سوم جدول فروش هفتگی رسیده است. این فیلم با تعداد قابل توجه ۹۴ سینما در کشور به گفته پخش کننده اش در مجموع حدود ۷۷۰ میلیون تومان فروش داشته که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به فروش سینماهای تهران و مابقی مربوط به سالن های شهرستان ها است.
«مغزهای کوچک زنگ زده» با عبور از ۱۰ هفته اکران همچنان جزو رتبه های بالایی پرفروش های هفته قرار دارد. ساخته هومن سیدی این روزها در پایتخت با ۱۵ سینما به اکران خود ادامه می دهد. ۲۶ سینما نیز در شهرستان ها نمایش این فیلم را برعهده دارند. فروش کل «مغزها…» پس از ۷۳ روز به رقمی حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان رسیده است.
«آستیگمات» که از امروز سینمای سرگروه خود را از دست می دهد در هفته سوم اکرانش با افت فروش عجیبی مواجه شده است. اولین فیلم سینمایی مجیدرضا مصطفوی در حال حاضر با ۲۷ سینما در تهران و ۳۶ سینما در شهرهای مختلف حدود یک میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان فروخته است. با توجه به مضمون تلخی که «آستیگمات» دارد این افت فروش نمی تواند با موضوع فیلم بی ارتباط باشد.
پس از «آستیگمات» و با اختلاف جزئی، فیلم سینمایی «میلیونر میامی» در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار دارد. ساخته مصطفی احمدی هم اکنون در تهران و شهرستان ها به ترتیب ۳۸ و ۶۰ سینما در اختیار خود گرفته. مجموع گیشه این فیلم کمدی پس از شش روز اکران حدود ۳۲۵ میلیون تومان است.
«پیشونی سفید ۲» دیگر فیلم کودک و نوجوان حال حاضر روی پرده با اکران فیلم های جدید حالا تعدادی از سینماهایش را از دست داده و هم اکنون با ۱۹ سینما در پایتخت و ۵۲ سینمای شهرستان ها به نمایش خود ادامه می دهد. ساخته جواد هاشمی پس از ۵۹ روز نمایش در مجموع حدود سه میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان فروش داشته است.
فروش «وای آمپول» در هفته ای که گذشت به گفته پخش کننده اش از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد. این فیلم کودک و نوجوان با کاهش سالن های سینمایش در حال حاضر در تهران ۱۷ سینما دارد. به جز سالن های پایتخت ۳۹ سینما نیز در شهرستان ها نمایش این فیلم را برعهده دارند. فروش دقیق «وای آمپول» یک میلیارد و ۷۱ میلیون تومان اعلام شده است.
گیشه هفته پنجم «خانم یایا» باز هم با افت فروش فراوانی مواجه شد. سالن های سینمای ساخته عبدالرضا کاهانی نیز کاهش فراوانی داشته و این فیلم هم اکنون ۱۲ سینما در تهران و ۱۷ سینما در شهرستان ها در اختیار دارد. فروش کل «خانم یایا» در هفته ای که گذشت از مرز سه میلیارد تومان هم عبور کرد.
«لازانیا» وارد هفته دهم اکرانش شده و در حال حاضر بخش عمده سینماهای این فیلم در شهرستان ها قرار دارد. ساخته جدید حسین قناعت به ترتیب با ۱۱ و ۳۶ سینما در تهران و شهرستان ها در مجموع حدود چهار میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان فروخته است. «لازانیا» با اختلاف یک میلیون تومان نسبت به «خانم یایا» در رتبه دهم جدول فروش هفتگی قرار دارد.
فروش «لس آنجلس – تهران» تقریباً نصف هفته گذشته اش بود. این فیلم به ظاهر کمدی که از همان روزهای آغازین اکرانش با انتقادهای فراوانی از سوی منتقدان و تماشاگران مواجه شد، هم اکنون با شش سالن در تهران و ۱۸ سینما در شهرهای مختلف به نمایش خود ادامه می دهد و گیشه روزانه اش نیز به پایین ترین میزان خود رسیده است. ۵۹ روز از نمایش «لس آنجلس – تهران» می گذرد و مجموع فروش این فیلم پس از گذشت این مدت از اکران مبلغی حدود هفت میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان است.
«هشتگ» پس از ۷۳ روز نمایش این روزها ۹ سینما در تهران و ۱۸ سینما در شهرستان ها دارد. مجموع گیشه اولین فیلم رحیم بهبودی فر به مبلغی حدود سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان رسیده است.
«سرو زیر آب» پس از تقریباً سه هفته نمایش حالا از رتبه های بالایی جدول به رده ۱۳ جدول فروش هفتگی رسیده است. ساخته محمدعلی باشه آهنگر با ۵۱ سینما در کشور به گفته پخش کننده اش حدود ۳۸۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم از هفته گذشته تاکنون تعدادی از سینماهایش را از دست داده است.
«هزارپا» پس از ۱۴۲ روز نمایش همچنان ۱۶ سینما در اختیار دارد و در هفته ای که گذشت در همین سالن ها حدود ۷۸ میلیون تومان به مجموع گیشه اش اضافه کرد. فروش ساخته ابوالحسن داودی در سایت سینما تیکت رقمی حدود ۳۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است.
«گرگ بازی» هم جزو فیلم هایی است که گیشه اش در هفته ای که گذشت با افت فراوانی روبرو شد. ساخته عباس نظام دوست پس از ۴۵ روز اکران در حال حاضر پنج سینما در تهران و شش سینما در شهرستان ها دارد. این فیلم در مجموع سینماهای تهران و شهرستان ها حدود یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان فروش داشته است.
«عرق سرد» ۱۰ هفته از اکرانش گذشته و هم اکنون به صورت تک سانس در سه سینمای تهران و چهار سینمای شهرهای مختلف در حال نمایش است. مجموع گیشه ساخته سهیل بیرقی حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

نظر شما