شناسهٔ خبر: 29940291 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

هرمزگان پتانسيل هاي زيادي براي ايجاد اشتغال دارد

صاحب‌خبر -

 بندرعباس -شهين صادقي

با حضور "محمد شريعتمداري" وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي ، ساختمان مجتمع آموزشي فني و حرفه اي "تدبير" در پنج طبقه با هزينه يك ميليارد و 500 ميليون تومان توسط بخش خصوصي افتتاح شد.

در حاشيه اين افتتاح، وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي گفت:دولت با روش‎هاي جديد در صدد است برخي از پروژه را به بخش غيردولتي واگذار کند.

محمد شريعتمداري افزود:اين مرکز قبلا مرکز آموزش فني و حرفه اي بوده که با سرمايه گذاري بخش خصوصي راه‎اندازي شده و آماده ارائه خدمات آموزشي به 2 هزار نفر ساعت را دارد که در اين مرکز، متقاضيان، دوره‎هاي مهارت آموزي را فرا مي‎گيرند.

وي اضافه کرد:مهارت آموزي لازمه ورود به بازار کار است و جوانان بايد مهارتهاي لازم را متناسب با بازار کار فرا بگيرند.

وي به ظرفيتهاي هرمزگان اشاره و اضافه کرد:اين استان پتانسيل‎هاي طبيعي زيادي براي ايجاد اشتغال دارد اما در زمينه مهارت آموزي جوانان آنچنان کار نشده و بايد در اين خصوص تلاش بيشتري شود.

مقام عالي وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: تلاش دولت تدبير و اميد بر اين بوده که در حوزه مهارت آموزي که يکي از نيازمندي هاي ايجاد اشتغال است، قدم هاي مهمي را بردارد و با در اختيار قرار دادن مراکز آموزش فني و حرفه اي همراه با تعهد در يک دوره معين، زمينه در اختيار قراردارن برخي از خدمات قابل ارائه در زمينه تربيت کادرفني و مربي و هنرجوها را علاوه بر بخش دولتي به بخش غيردولتي نيز مهيا کند و اين سياست ادامه خواهد داشت.

قابل ذکر است که مجتمع آموزشي تدبير در زمينه بهداشت ايمني، فناوري اطلاعات، حسابداري، و دوره هاي كارآفريني فعاليت دارد و سالانه بيش از 1500 نفر در اين مجتمع دوره هاي آموزشي متناسب با بازار كار را فرا مي‎گيرند.

نظر شما