شناسهٔ خبر: 29917349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معاون وزير علوم خبرداد؛

جزئيات تخصيص بودجه 98 آموزش عالي

صاحب‌خبر -

 معاون اداري مالي وزارت علوم اعلام کرد: بودجه آموزش عالي در لايحه بودجه سال 98 فقط 14 درصد رشد داشته اين درحالي است که وزارت علوم پيشنهاد افزايش 90 درصدي را داشته است. محمد تقي نظر پور با اشاره به وضعيت بودجه آموزش عالي در لايحه بودجه سال 98 گفت: آن چيزي که درلايحه بودجه سال 98 ديده شده، افزايش حدود 14 درصدي است، در صورتي که پيشنهاد وزارت علوم به سازمان برنامه و بودجه، به تفکيک دانشگاه‎ها، افزايش 90 درصدي بود. ولي آنچه که در لايحه بودجه سال 98 براي دانشگاه‎ها منظور شده افزايش 14 درصدي است.وي با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده براي دانشگاهها، افزود: با توجه به افزايش هزينه‏ها، استفاده دانشجويان از سلف سرويس‏ها، خوابگاه‏ها، هزينه پخت غذاي دانشجويان، خدمات دانشجويي و فرصت مطالعاتي اعضاي هيات علمي اصلا امکان مديريت دانشگاه‎ها براي سال 98 به درستي مسير نيست.

وي تاکيد کرد: اين پيشنهاد را ارائه داديم تا سازمان برنامه و بودجه فکري به حال دانشگاه‎ها داشته باشد با اين رقم و بودجه، دانشگاه‎هاي ما سال آينده دچار مشکل مي‎شوند و نمي‎توانيم اين مشکلات را بدرستي مديريت کنيم.نظرپور درباره تخصيص بودجه دانشگاه ها در سال جاري نيز گفت: در حال حاضر تخصيص بودجه 9 ماه سال 97، بين 68 درصدتا 74 درصد متغير بوده و متوسط حدود 68 درصد است و اکنون متوسط تخصيص ها بين 68 تا 69 درصد مي‎شود که براي 3 ماه سوم سال جاري اختصاص داده شده است.

وي ادامه داد: اين درحالي است که، در سه ماه سوم، تخصيص ما بايد حدود 75 درصد باشد، با توجه به اينکه معاون اول رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه قول داده بودند، رقمي که اختصاص داده شده، عدد کمي است.

معاون اداري مالي وزارت علوم افزود: مقرر شده بود تخصيص دانشگاه ها 100 درصد داده شود. با اين روند پايان سه ماه سوم حدود 7 تا 8 درصد با کسري مواجه هستيم که احتمال مي‎دهيم اين کسري، به آخر سال منجر شده و مشکلاتي را براي دانشگاه‎ها در سال جاري ايجاد کند.

نظر شما