شناسهٔ خبر: 29897174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فتاحی در گفتگو با دانشجو:

حمایت از مردم باید در صدر مطالبات جنبش دانشجویی قرار گیرد

دبیرسابق واحدخواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد گفت: جنبش دانشجویی به دلیل نیروی جوان و پرنشاط، داشتن روحیه حق پذیری و مطالبه گری در محیط علمی دانشگاه از مهمترین جریان‌ها و جنبش‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

ملیحه فتاحی، دبیرسابق واحدخواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد در گفتگو با دانشجو، با اشاره به گرامیداشت روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی به دلیل ویژگی‌های ممتاز خود همچون  نیروی جوان و پرنشاط، داشتن روحیه حق پذیری و مطالبه گری در محیط علمی دانشگاه از مهمترین جریان‌ها و جنبش‌های اجتماعی ست.

فتاحی تصریح کرد: ۱۶ آذر سال  ۳۲ نقطه عطف و روزی هویت ساز برای این جریان محسوب می شود، آنجا که با فهم شرایط کشور و در اعتراض به از سرگیری روابط و در واقع دخالت‌های دولت آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد- گفتمان استکبار ستیزی و مطالبه گری را مطرح و تا پای جان از آن دفاع می کند که با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ وتاکنون تداوم پیدا می کند.

دبیرسابق واحدخواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد مطرح کرد: امروز این ویژگی  مطالبه گری به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های جنبش دانشجویی اصیل جزء لاینفک آن است. در جنبش دانشجویی نمی توان دم از استقلال زد و به دنبال دوستی با استکبار بود.

وی گفت: امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی اگر بخواهد در تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نقش آفرینی کند باید اولا این آرمان‌ها را بشناسد وثانیا ویژگی‌های جنبش دانشجویی تراز انقلاب همچون عدالت خواهی، استکبارستیزی، آرمانگرایی و... را فهم کند و در مسیر آن گام نهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی اگر همچنان که آرزومند است در رسیدن این انقلاب به سرمنزل مقصود و رسیدن به تمدن نوین اسلامی جایگاه رفیع و اصیل خود را در چارچوب نظام اسلامی بازیابد باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به بازوی توانمند رهبر انقلاب برای رسیدن به این قله رفیع به کار بندد.

فتاحی در ادامه افزود: در برهه حساس کنونی که کشور در یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است با حفظ سنگر فرهنگی، حمایت از مردم و پیگیری مطالبات اقتصادی (همراه با درک صحیح شرایط و ملزومات این جنگ) باید در صدر مطالبات جنبش دانشجویی قرار گیرد و این نیازمند همت، بصیرت و تشخیص درست اولویت‌های نظام است.

دبیرسابق واحدخواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید با تیزبینی این اولویت‌ها را بشناسد و نگذارد که هیاهو‌های رسانه‌ای و دیدگاه‌های برخی مسئولین خودباخته، او را از درک درست شرایط و مقتضیات زمان (زمانشناسی) بازدارد.

وی  افزود: اظهارات اخیر یک نماینده در دانشگاه شهید بهشتی را میتوان نمونه خوبی از این تلاش برای تغییر اولویت‌ها و خودباختگی فرهنگی دانست. آن چیزی که باعث گردن درد و بیماری میشود حجاب و چادر نیست، (که در اینصورت باید بیش از نیمی از بانوان کشور چنین مشکلی میداشتند)، آن چیزی که گردن شکن است تناقض است؛ تناقض تکیه بر مناصب نظام اسلامی داشتن و سنگ فرهنگ غربی را به سینه زدن است. نان و آبرو و اعتبار از حکومت اسلامی خوردن و برداشتن و نمکدان شکستن است.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: حزب الله جهت تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب و بازپس گرفتن سنگر‌های کلیدی از چنگال شیفتگان و مرهوبین فرهنگ منحط و مبتذل غرب  رسالت سنگینی بر عهده دارد، بله جوان مومن انقلابی امروز نیک می‌داند که، خرمشهر‌ها در پیش است.

نظر شما