شناسهٔ خبر: 29677195 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بانک مرکزي:

اتصال کارت‎هاي بانکي به کارت سوخت

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومي بانک مرکزي، اجراي طرح اتصال کارتهاي بانکي به نظام مديريت مصرف سوخت کشور با بهره گيري از زيرساختهاي تبادل داده و ابزارهاي تسويه و پرداخت در نظام بانکي انجام شد. همانگونه که در طرح توزيع سبد حمايتي دولت، بدون صرف يک ريال براي صدور کوپن کاغذي يا کارتهاي جديد، اتصال کارتهاي بانکي به زيرساخت رفاهي کشور انجام شد، در هفته اي که گذشت، به همت کارکنان بانک مرکزي، شرکت خدمات انفورماتيک و بانکها، استفاده از کارتهاي بانکي موجود به جاي کارتهاي سوخت ميسر شد.

در اين طرح به جاي صدور کارت جديد سوخت، از طريق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکي، از کارتهاي بانکي موجود هم ميهنان به عنوان کارت سوخت استفاده ميشود. براي انجام اين اتصال، با همکاري وزارت ارتباطات، رابط کاربري بسيار ساده و با کاربري آسان ايجاد شده که بر اساس کد ملي هر شخص، فهرست کارتهاي بانکي وي به نمايش درآمده و انتخاب يکي از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نياز به ورود اطلاعات صورت ميگيرد. در ادامه هم ميهنان ميتوانند از کارت بانکي خود هم براي سوخت گيري و هم پرداخت بهاي سوخت از طريق پايانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگيري اثر گذار خواهد بود.

سادگي ظاهري و کاربرد آسان اين راه حل، نيازمند رفع مشکلات فني پيچيده ‌و هماهنگي اطلاعاتي سنگيني بوده که به فضل الهي و با تلاش دست اندرکاران ظرف مدت کوتاهي به نتيجه رسيد.طرحي که با اجراي آن از هزينه کرد هزاران ميليارد ريالي از منابع ملي و عمدتا ارزي اجتناب شده و در کنار آن در زمان ارزشمند هم ميهنان براي مراجعه حضوري هم صرفه جويي به عمل آمد.

يکي از محورهاي مهم اجراي اين طرح، هماهنگي بين دستگاهي براي اجراي طرحي ملي در زماني بسيار کوتاه است که نويدبخش توسعه آن به ساير خدمات دولت و اجراي موفق الگوهاي دولت الکترونيکي است؛ که با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي انجام شد.

در همين رابطه ،سخنگوي ستاد ثبت نام کارت سوخت در سازمان فناوري اطلاعات ايران در يکي از شبکه هاي اجتماعي نوشت: امکان اعمال تغييرات پس از ثبت نام براي دريافت کارت سوخت در برنامه کاربردي موبايلي دولت همراه فراهم شد.«شهلا اصولي» مديرکل پايش و نظارت بر پياده سازي دولت الکترونيک که سمت سخنگويي ستاد ثبت نام کارت سوخت در سازمان فناوري اطلاعات را نيز دارد درصفحه توئيترخود نوشت: شهروندان پس از ثبت‌نام کارت سوخت بانکي با مراجعه به برنامه نرم افزاري موبايلي (اپليکيشن )دولت همراه مي‌توانند کارت بانکي ديگري را جايگزين قبلي کنند.

وي افزود: شهروندان مي توانند حتي ثبت‌نام خود را حذف کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در صفحه توئيتر خود نوشت: براي تهيه کارت سوخت، انتخاب‌هاي متعدد براي دارندگان خودرو فراهم است.

محمد جواد آذري جهرمي افزود: شيوه سنتي دريافت کارت سوخت شامل حضور در مراکز پليس+10 و ارائه اصل سند و کپي، اصل کارت خودرو و کپي، اصل کارت ملي و کپي و پرداخت وجه و انتظار دريافت پستي است.

آذري جهرمي در ادامه نوشت: اما شيوه نوين شامل مراجعه به سايت دولت همراه و يا وارد کردن کد دستوري *4# در گوشي هاي تلفن همراه بدون نياز به مدارک، هزينه و انتظار است.

نظر شما