شناسهٔ خبر: 29486719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

قانون اساسی امری حاکمیتی است و هرگونه مداخله ای قابل پذیرش نیست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: قانون اساسی مساله‌ای حاکمیتی است که سوری‌ها درباره آن تصمیم می‌گیرند لذا امکان قبول هر ایده‌ای که دخالت در امور داخلی سوریه باشد قابل قبول نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در جلسه شورای امنیت، بار دیگر بر نقش مهمی که روسیه و ایران در روند مذاکرات آستانه داشتند به خصوص ایده تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی کنونی براساس توافقات سوری‌ها در کنفرانس سوچی تاکید کرد و گفت: براساس روند مذاکرات آستانه دولت سوریه جزئی اساسی است و نمی‌توان آن را کنار گذاشت یا نقش مسکو و تهران را نادیده گرفت.
 
جعفری اظهار داشت: سوریه در تعامل خود با مساله تشکیل قانون اساسی کنونی براساس چند اصل حاکمیت و تمامیت ارضی آن عمل می‌کند و معتقد است تروریسم و سرمایه گذاری بر آن در خاک سوریه جایی ندارند.
 
جعفری تاکید کرد: هر مساله‌ای در ارتباط با قانون اساسی مساله‌ای حاکمیتی است که مردم سوریه درباره آن تصمیم می‌گیرند و نمی‌توان هیچ ایده و پیشنهادی که موجب دخالت در امور داخلی سوریه می‌شود را پذیرفت.
 
پیش از این نیز وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: قانون اساسی این کشور و تمامی مسائل مربوط به آن مساله‌ای است که مردم سوریه بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی درباره آن تصمیم می‌گیرند.
 
نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: درست نیست که هیچ‌گونه جدول زمانی ساختگی درباره کمیته بررسی قانون اساسی ایجاد شود زیرا نتایج معکوسی خواهد داشت بلکه گام‌های ما باید بررسی شده بوده و مسائل مربوط به این زمینه بدون هیچ‌گونه شتابی رسیدگی کرد.
 
جعفری در ادامه گفت: ما از اقدامات برخی کشورها که در زمینه منافع سیاسی و توجیه حملات نظامی خود تلاش می‌کنند به شدت آسیب دیدیم. برخی کشورها در شورای امنیت از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند و این برخلاف اصول بنیانگذاران این نهاد بین‌المللی است.
 
وی تأکید کرد: سوریه همچنان به نقش سازمان ملل در این زمینه باور داشته و اصل حاکمیت کشورها را رعایت می‌کند.
 
نماینده سوریه گفت: سوریه خواهان موفقیت فرستاده سازمان ملل به سوریه است و از نقش او به عنوان کمیسر فعالیت‌های کمیته حمایت می‌کند اما او نمی‌تواند طرف سوم در این کمیته باشد.
 
جعفری باز هم تاکید کرد: سوریه سایر مناطق باقی مانده در کنترل تروریست‌ها و تمامی گروه‌های خارجی اشغالگر را آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما