شناسهٔ خبر: 29446160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 وزير نفت:

برنامه‌اي براي رفع آلودگي ناشي از گازها در خوزستان داريم

وزير نفت با بيان اين که وضعيت فعلي در خوزستان از نظر آلودگي هوا مناسب نيست، گفت‌: برنامه‌اي تدوين کرديم تا ظرف دو سال آينده گازي ديگر در اهواز سوخته نشود و آلودگي ناشي از آن بر طرف گردد.به‌ گزارش ‌شانا، بيژن زنگنه، در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ساري، نماينده اهواز در خصوص علت عدم پاسخگويي مديران نفت، عدم توزيع مناسب خدمات اجتماعي و عدم اعطاي ماليات شهرداري‌ها، گفت‌: مساله مطالبات اجتماعي دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت مقوله‌اي است که بنده همواره سعي کرده‌ام آن را جا بيندازم. اين که مديران نفت تعامل خوبي با نمايندگان نداشته و در اين باره اشکال وجود دارد مسئوليت آن متوجه من است و به همين دليل از آقاي ساري و ساير نمايندگان عذرخواهي مي‌کنم.

وزير نفت درباره پرداخت ماليات بر ارزش افزوده از عوارض آلايندگي، خاطر نشان کرد: در اين باره از معاونت مجلس شوراي اسلامي خواسته ام تا جلسه‌اي را با نمايندگان و مسئولان استاني برگزار کنند تا مساله حل شود. ما به دنبال انجام وظايف قانوني هستيم.زنگنه به موضوع آلودگي هوا در خوزستان اشاره و اظهار کرد: وضع آلودگي هوا و گازهاي همراه نفت که در خوزستان مي سوزد، مناسب نيست. برنامه‌اي تعيين کرده‌ايم تا ظرف دو سال آينده گازي در اطراف اهواز سوخته نشود و به دنبال آن آلودگي ناشي از آن بر طرف شود.

نماينده مجلس:

تا 2 سال آينده نيازمند واردات بنزين هستيم

سخنگوي فراکسيون مستقلين مجلس شوراي اسلامي از بررسي ضرورت چاره‌انديشي براي مصرف بنزين، سرمايه گذاري خارجي و رشد اقتصادي در جلسه امروز اين فراکسيون خبر داد.مهرداد لاهوتي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به جلسه فراکسيون مستقلين با حضور وزير اقتصاد يادآور شد: در اين جلسه مطرح شد که رشد اقتصادي کشور در سال 91 منفي بوده و طي سال‌هاي گذشته تا مثبت 8 رسيده است. در حال حاضر هم رشد اقتصادي منفي نيست ولي اگر تدبيري نشود ممکن است سال آينده منفي شود.

وي اضافه کرد: يکي از بحث‌هايي که در جلسه فراکسيون مطرح شد سرمايه‌گذاري خارجي بود که در سال گذشته 12 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي انجام شد اما در حال حاضر اين عدد کاهش يافته و بايد مديريت شود.لاهوتي ادامه داد: بحث ديگري که مطرح شد اين بود که اگر مصرف بنزين با همين شرايط ادامه پيدا کند معنايش اين است که تا يکي دو سال آينده نيازمند واردات بنزين خواهيم بود که اين هم نيازمند تدبير ويژه است.

نظر شما