شناسهٔ خبر: 29431853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رونمایی گروهان‎های قدس از دستاورد جدید خود؛

موشک «جهنم عسقلان» را بیشتر بشناسید+ فیلم

گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه با پخش یک فیلم ویدئویی، از دستاورد جدید موشکی خود رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شامگاه  شنبه با پخش یک فیلم ویدئویی، از دستاورد جدید موشکی خود رونمایی کرد.


در این فیلم ویدئویی تصاویر نیروهای گروهان های قدس در حال تجهیز این موشک پیش از شلیک آن به سوی شهرک های یهودی مجاور باریکه غزه و شهر عسقلان در سرزمین های اشغالی 1948 دیده می شود.


گروهان های قدس در پایان این فیلم ویدئویی با ارسال پیامی به اشغالگران صهیونیست به آنان اعلام کردند: در صورت تجاوز مجدد به باریکه غزه با این موشک ها شما را آماج حمله قرار می دهیم.

 

 

 


پیش از این در پی اجبار رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش بس منابع سوری طی گزارشی، موشک های قسام مقاومت را با موشک های برکان سوریه مقایسه کردند. براین اساس هر دوی این موشکها براساس تکنولوژی موشک فلق 2 ایران ساخته شده اند که در حملات اخیر مقاومت عسقلان را هدف قرار داد.


گروه های مقاومت در جریان درگیری های اخیر خود با اسرائیل بیش از 400 موشک و خمپاره به اراضی اشغالی شلیک کردند که از جمله آنها «قسام» و موشک های ایرانی «فلق2» بود که گنبد آهنین نتوانست بسیاری از آنها را منهدم نماید.


موشک های فلق 2 ساخت ایران و از نوع هدایت شونده است که از سلاح های موثر زمینی محسوب می شود و نقش مهمی در ایجاد آتش متراکم داشته و از قدرت مانور بالایی برخوردار است و قادر به انجام عملیات های غافلگیرانه بوده و می توان آن را در زمین های ناهموار جابجا کرد.


قطر این موشک 333 میلیمتر بوده و وزرن آن 256 کیلوگرم بوده که 120 کیلوگرم آن وزن سرجنگی آن است و بُرد آن به 11 کیلومتر می رسد، این موشک می تواند به سرعتی بیش از سرعت صوت رسیده و طول آن 1820 میلیمتر است و دایره تخریب این موشک 300 متر است.

 

صفحه دائره المعارف سوریه در فیس بوک موشک برکان سوریه را با این موشک مقایسه کرده و تصاویری از آن را منتشر کرده است.

 

در این صفحه می خوانیم: موشکی که توسط مقاومت فلسطین در روز گذشته استفاده شد شبیه به موشک برکان سوریه است که بر اساس موشک ایرانی فلق 2 ساخته شده است ... اما سر جنگی این موشک بزرگتر شده است ... بُرد این موشک 11 کیلومتر است که برای رسیدن به عسقلان کافی است که مورد استفاده گروه های مقاومت قرار گرفته است .. این موشک به دلیل وزن زیاد آن مسافت زیادی را نمی تواند طی کند اما برای رسیدن به عسقلان کافی است.

 

انتهای پیام/م.ت/22

نظر شما