شناسهٔ خبر: 29400439 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 تشويق برانکو

ضربه به کي‌روش يا تيم ملي؟

مطمئنا اکثر هواداران فوتبال، فيلم منتشر شده از ورزشگاه آزادي که به برخورد دستيار کارلوس کي‌روش يعني اوسيانو کروز با يک خبرنگار مربوط مي‌شوند را ديده اند؛ ويديويي که در آن مشخص است کروز از سوال خبرنگار درباره خوشحالي مربي دروازه‌بان‌هاي تيم‌ملي بعد از قهرماني کاشيما ناراحت شده و قصد دارد تلفن همراه او را بگيرد. بدون توجه به اينکه جايي که اين اتفاق افتاد ميکسدزون بود يا نه، کار خبرنگار درست بود يا نه، بدون شک بر هيچکس پوشيده نيست که رفتار کروز هيچ جايي براي دفاع ندارد. همانطور که بر هيچکس پوشيده نيست در اين مقطع از زمان کي‌روش و البته دستيارانش بايد خوب درک کنند تيم‌ملي در چه شرايطي قرار گرفته. درست در فاصله 50 روز تا آغاز جام ملت‌ها چنين اتفاقاتي پيرامون تيم‌ملي رخ مي‌دهد و هرروز دوگانگي‌ها بيشتر مي‌شود. اتفاقات تلخ بازي مقابل ترينيداد و توباگو اما فقط در رفتار بعد از مسابقه کروز خلاصه نمي‌شود. در جريان بازي بخشي از طرفداران که براي تماشاي بازي تيم‌ملي به ورزشگاه رفته بودند در حمايت از برانکو ايوانکوويچ شعار دادند تا او را بيش از پيش مقابل سرمربي تيم‌ملي قرار دهند.

اين کار بدون شک کمکي به تيم‌ملي نخواهد کرد. البته که چنين اتفاقي حتي مي‌تواند فضاي اردوي پرسپوليس را هم ملتهب کند، چراکه قرمزها هم در مقطع سختي از فصل قرار گرفتند. از طرفي شايد هيچکس نتواند بگويد که خود برانکو ايوانکوويچ راضي به تشويق شدن در يک بازي ملي است. برانکويي که همه مي‌شناسند هيچوقت خودش را از اين طريق محبوب نديده؛ کسي که خودش هم ماموريت قهرمان کردن ايران در جام ملت‌ها روي دوشش بوده و خوب مي‌داند وضعيت تيم‌ملي در حال حاضر چه وضعيت حساسي است. بي شک تشويق برانکو در بازي ملي ضربه زدن به کي‌روش نيست بلکه حمله به تيم ملي است. قطعا علاوه بر برخورد با رفتار ناپسند دستياران کي‌روش، عبور از اين تعصبات رنگي کمک مي کند تا تيم ملي در آستانه بزرگترين شانسش براي قهرماني در آسيا، روزهاي حساسش از دست ندهد.

جووينکو در راه الهلال

چندي پيش بود که «عمر عبدالرحمان» هافبک کليدي تيم الهلال عربستان رباط صليبي پاره کرد و تا پايان اين فصل امکان بازي کردن را از دست داد. اما باشگاه الهلال که قصد دارد امسال حضور پرقدرتي در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد، از حالا به فکر تقويت خود در نقل و انتقالات زمستاني است. بر اين اساس باشگاه عربستاني مذاکراتي با «سباستين جووينکو» بازيکن پيشين يوونتوس و تيم ملي ايتاليا که در حال حاضر در تورنتو کانادا بازي مي‌کند، داشته است. طبق اعلام روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان، دو طرف در اين مذاکرات به توافقاتي هم دست يافته‌اند و در صورت قطعي شدن مذاکرات، اين هافبک ايتاليايي جاي عمر عبدالرحمان را مي‌‌گيرد. الهلال در حال حاضر ستاره‌هايي مثل عمر خريبين، بافتيمبي گوميس، کارلوس ادواردو و آندره کاريلو را هم در اختيار دارد.

شرط بازگشت چشمي به تمرينات

عذرخواهي رسمي

روزبه چشمي و فرشيد اسماعيلي به دليل آنچه که مسائل انضباطي عنوان شده است، از حضور در تمرينات استقلال منع شدند و در ديدار آخر استقلال برابر ماشين‌سازي حضور نداشتند. هفته گذشته جلسه انضباطي اين دو بازيکن برگزار شد که چشمي به دليل حضور در اردوي تيم ملي فوتبال، تلفني صحبت کرد و وکيلش را به باشگاه فرستاد. در اين جلسه اسماعيلي توضيحاتي درباره اعتراضش به اميرحسين فتحي سرپرست باشگاه استقلال ارائه کرد، اما قرار شد اين بازيکن از کادر فني استقلال عذرخواهي کرده و به تمرينات بازگردد. هافبک استقلال نيز چهارشنبه با حضور در محل تمرين و عذرخواهي رسمي از شفر، مجوز شرکت در تمرينات را پيدا کرد. چشمي نيز بايد علاوه بر توضيحات حضوري خود، از کادر فني عذرخواهي کرده تا بتواند در تمرينات استقلال شرکت کند.

معماي دفاع راست تيم ملي

دفاع راست تيم ملي يکي از پست هايي است که هنوز نمي‌توان گزينه اصلي کي‎روش براي آن را حدس زد. اگر چه از مدتها قبل اين شايعه مطرح شده که صادق محرمي دفاع راست آينده تيم ملي خواهد بود و در جام ملت‌ها در ترکيب اصلي تيم ملي به ميدان خواهد رفت اما کي‎روش جلوي ترينيداد وريا غفوري را هم در اين پست تست کرد و در نيمه دوم هم رامين رضاييان را به ميدان آورد و اگر چه از او در پست اصلي‎اش بازي نگرفت اما نمي‎توان از کنار اين مساله به سادگي گذشت که رامين يکي از بازيکنان مورد علاقه سرمربي تيم ملي است و بايد ديد نهايتا کدام يک از اين نفرات، دفاع راست تيم ملي در جام ملتها خواهند بود.

پيشنهادهاي ريز و درشت

بشار دوام مي‌آورد؟

هافبک عراقي پرسپوليس، روزهاي بسيار مهمي را تجربه مي‌کند. بشار رسن وقتي قرار بود به پرسپوليس بيايد، شايد زياد به اين فکر نمي‌کرد که در کمتر از يکي دو سال بتواند با ده‌ها پيشنهاد ريز و درشت مواجه شود اما حالا اين اتفاق برايش رخ داده و نه تنها از سوي ايجنت خودش، بلکه از طرف چند مديربرنامه سرشناس ايراني و دو آژانس بين المللي نقل و انتقال بازيکن، پيشنهادهاي جذابي دريافت کرده است.

اين بازيکن عراقي وقتي به پرسپوليس آمد، مشخص بود که از استعداد ناب فوتبالي بهره مي‌برد اما فضاي پيشرفت برايش مهيا نبود. حضور در پرسپوليس و بازي در بالاترين سطح آسيا يعني ليگ قهرمانان، در کنار حضور مستمر در اردوهاي تيم ملي از بشار يک بازيکن حرفه‌اي ساخت و عملکرد درخشان او در جمع سرخپوشان باعث جاري شدن سيل پيشنهادها به سمتش شد. يکي از نزديکان اين بازيکن عراقي در اين باره مي‌گويد: «بشار مي‌تواند به راحتي بين پيشنهادهاي خوبي که به دستش رسيده، انتخاب مهمي داشته باشد. البته او تمام تمرکزش روي کار در پرسپوليس و ادامه همکاري با اين باشگاه است اما شرايطي برايش ايجاد شده که از ليگ کشورهاي عربي، ترکيه، روسيه و حتي دو کشور اروپايي، پيشنهاد دريافت کرده است. اگر اين وضعيت ادامه يابد، شايد بشار انتخاب ديگري داشته باشد و در پايان فصل که قراردادش با سرخپوشان به اتمام مي‌رسد، اين تيم را به قصد حضور در سطح بالاتري از فوتبال ترک کند.»

از سوي ديگر، بشار در مذاکراتش با مديران باشگاه، مسائل ديگري را مطرح کرده بود و به اين اجماع رسيده بودند که فعلا هيچ تصميمي در مورد جدايي از پرسپوليس نگيرد اما ايجنت‌ها مشغول هوايي کردن بشار هستند و برانکو طبيعتا از اين وضعيت نگراني‌هايي در ذهنش دارد. بايد ديد هافبک عراقي سرخ‌ها تا چه زماني مي‌تواند مقابل اين همه فشار، طاقت بياورد.

نظر شما