شناسهٔ خبر: 29380530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| صنفی و فرهنگی

از تعیین تکلیف رئیس دانشگاه آزاد تا خبرهای داغ ازدواج دانشجویی

خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. از این رو گزیده‌ای از آنان را منتشرکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

برخی از این اخبار مهم از تعیین و تکلیف رئیس دانشگاه آزاد تا خبر‌های مربوط به ازدواج دانشجویی  به شرح زیر است:
 
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  پیرامون انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: به زودی موضوع انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف خواهد شد.
 
محمدتقی نظرپور، معاون مالی وزارت علوم در جلسه شورای معاونان وزارت علوم با اشاره به پرداخت قسط سوم پاداش پایان خدمت اعضای هیات علمی و کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۶، اعلام کرد: این پرداخت شامل بازنشستگان روز‌های پایانی سال ۱۳۹۶ بوده که قسط سوم آن در حدود ۷۱۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده و انشاءالله در آذر ماه مستقیماً به حساب این افراد واریز می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعزام کاروان‌های دانشجویی به عتبات در آذر ماه توضیحاتی را ارائه کرد.
 
از تعیین تکلیف رئیس دانشگاه آزاد تا خبرهای داغ ازدواج دانشجویی


حجت الاسلام محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص جزئیات اعزام دانشجویان به عتبات در آذر ماه گفت: برنامه ریزی برای اعزام ۶۰ کاروان دانشجویی به عتبات به مدت ۲۰ روز انجام شده که ثبت نام‌ها از ۱۰ آذر تا پایان آذر خواهد بود.
 

محمد هادی عسگری، مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در خصوص سازوکار برگزاری نشست‌های دانشجویی در ایام ۱۶ آذر گفت: هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها که متشکل از نماینده وزیر، رئیس دانشگاه و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه است درخواست برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های دانشجویی را بررسی می‌کند و مجوز برگزاری این برنامه‌ها را صادر می‌کند.

وی افزود: تاکنون مشکل خاصی برای برگزاری نشست‌های دانشجویی در ایام ۱۳ آبان و منتهی به ۱۶ آذر را نداشتیم و تمام برنامه‌های دانشجویی از ابتدای سال تحصیلی بدون مشکل برگزار شده است.
 
منتشر نشود/

 غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزرات علوم گفت: سی وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ۲۶ و ۲۷ آبان به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: بیش اذز ۳۵۰ هزار دانشجو از ابتدای شروع این جشنواره در جشنواره سی و سومین شرکت کردند که ۶۴۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
 
 سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان (به جز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (PhD) و دستیاری) دانشگاه‏‌های علوم پزشکی برای نیمسال دوم ۹۸- ۹۷ بر اساس جدول زمان بندی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده، فعال می‌شود و ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال و میهمانی دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اعلام شده انجام می‌شود.
 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این جشنواره با هدف ایجاد بستر رقابت سالم و سازنده برای فعالان حوزه نشریات، افزایش نشاط و پویایی در جامعه دانشگاهی کشور و شناسایی استعداد‌های خلاق و برتر این حوزه و معرفی وتجلیل از تلاش‌های فعالان نشریات دانشجویی به میزبانی وزرات علوم، تحقیقات، فناوری و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.
 
منتشر نشود/
 

نبوی: وام ۲۰ میلیونی برای تشویق اساتید و کارکنان پیام نور به ازدواج

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور  پیرامون مراسم ازدواج دانشجویی در این دانشگاه گفت: طبق سال گذشته دانشگاه پیام نور همراه با دانشگاه‌های دیگر خواهد بود و از طریق نهاد رهبری منتظر دستور هستیم تا مراسم‌های لازم را در همین ایام ربیع برای ازدواج دانشجویی برگزار کنیم. طبق روند سال‌های قبل یکسری از برنامه‌ها در مشهد مقدس به صورت هماهنگ برگزار می‌شود یکسری دیگر مثل جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.
 

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی گفت: مشکل اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه با تدابیر اندیشیده شده حل شد.
 
منتشر نشود/

حسن به نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص مشکل اسکان دانشجویان خوابگاهی گفت: به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش در سال جدید کمبود فضای خوابگاه برای اسکان دانشجویان داشتیم که با تدابیر در نظر گرفته، مشکل اسکان حل شد.
 
 

نظر شما