شناسهٔ خبر: 29372996 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 رئيس دانشگاه پزشکي اردبيل خبرداد؛

همكاري دانشگاه پزشكي اردبيل با دانشگاه‏هاي كشور آذربايجان

رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل از توسعه همکاري هاي مشترک علمي و پژوهشي اين دانشگاه با دانشگاه هاي کشور آذربايجان خبر داد.‌به گزارش دانشگاه علوم پزشکي اردبيل، دکتر قدرت اخوان اکبري با تشريح اهداف و چشم انداز سفر هيات اعزامي به کشور آذربايجان گفت: اين سفر با هدف بررسي ظرفيت همکاري هاي علمي و در نظر گرفتن جغرافياي فرهنگي و منطقه اي و زمينه سازي براي مبادلات علمي، پژوهشي، تحقيقاتي و درماني صورت پذيرفت.

وي به موضوعات مورد تفاهم با دو دانشگاه شهر باکو کشور آذربايجان، اشاره کرد و گفت: در اين سفر زمينه همکاري با عقد تفاهم نامه بين دانشگاه علوم پزشکي اردبيل از يک طرف و دانشگاه هاي خزر و دانشگاه طب باکو منعقد و به امضاء طرفين رسيد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل يادآور شد: هيات اعزامي در نشست هاي جداگانه اي با روساي دانشگاه هاي خزر و رئيس دانشگاه طب باکو موارد همکاري في مابين را مورد رايزني قرار داده و تصميمات لازم در خصوص پذيرش دانشجوي مشترک در مقطع کارشناسي ارشد، همچنين اجراي طرح هاي مشترک تحقيقاتي و انتشار مجله علمي مشترک اتخاذ و مورد توافق طرفين قرار گرفت.

وي از بازديد هيات اعزامي از بيمارستان آموزشي، بخش آناتومي و کلينيک دندانپزشکي دانشگاه طب باکو خبر داد و گفت: از اهداف ديگر سفر بررسي وضعيت و ارزيابي زيرساختهاي آموزشي و درماني دانشگاه هاي کشور آذربايجان و نحوه همکاري مشترک در حوزه هاي درماني في مابين بود.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي اردبيل افزود: دانشگاه در جهت معرفي و شناساندن پتانسيل موجود در خصوص موضوعات آب درماني و ايجاد دانشکده و رشته آب درماني در آينده نزديک مسيري روشن براي فعاليت هاي درآمدزا با جذب توريسم و فراهم آوري گردشگري سلامت ترسيم خواهد کرد و لزوم ايجاد دهکده سلامت در استان از ضروريات منطقه است.

نظر شما