شناسهٔ خبر: 29343963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سولاری چگونه قو‌های سپید برنابئو را از سقوط نجات داد؟/ راه ۱۱۶ ساله‌ای که مربی جوان رئال در ۱۱ روز طی کرد + عکس و فیلم

سانتیاگو هرنان سولاری مربی جوان رئال در ۱۱ روز گذشته (۴ بازی در لالیگا) با برد در تمامی بازی‌های این تیم موفق به کسب رکودی شده است که مربی بزرگی مانند زیدان نیز نتوانست آن را به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو_ حسین نجار_ سوم خرداد امسال بود که باشگاه رئال اعلام کرد نشست خبری بسیار مهمی را ترتیب خواهد داد و در آن خبر‌های را برای طرفداران قو‌های سپید برنابئو خواهد داشت.

با شروع نشست خبری و قرار گرفتن زین‌الدین زیدان، سرمربی محبوب و مسلمان فرانسوی این تیم در کنار فلورنتینیو پرز رئیس باشگاه رئال خبر شوکه کننده‌ای به خبرنگاران اعلام شد. زیدان پس از یک دوره فوق‌العاده در رئال مادرید و کسب جام‌های متعدد اعلام کرد این تیم را ترک خواهد کرد. این خبر انقدر شوکه کننده بود که صفحات تمام سایت‌ها و خبرگزاری‌های ورزشی را به تسخیر خود درآورد.
 
رئال مادرید
 
اما این اتمام شوک به پیکره تیمی نبود که در فتح لیگ قهرمانان هت‌تریک کرده بود. کریستیانو رونالدو دوسانتو آویرو، فوق ستاره برنابئو نیز پس از این جدایی بر طبل‌ها و ساز‌های جدایی کوبید و دمید تا طرفداران رئال را بیش از پیش غرق در حیرت کند.
 
رئال مادرید
 
این فوق ستاره ناکام دربرابر بیرانوند در جام جهانی روسیه، با رقم قرارداد ۱۰۰ میلیون یورو جذب تیم «بانوی پیر» ایتالیا شد تا گرمی دیدگان عاشقان رئال را به خود سرد کند.
 
رئال مادرید

با جدایی این دو ستون از رئال، همه به این فکر می‌کردند که رئال پس از یک دوره طلایی رو به افول خواهد رفت. خولن لوپتگی با دردست گرفتن سکان سرمربی‌گری قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، جانشین مرد مسلمان فرانسوی در این تیم شد تا بر این شایعات خاتمه دهد. فلورنتینیو پرز که در عرصه فوتبال مشهور به قاپ زدن فوق ستارگان از تیم‌های بزرگ و تبدیل آن‌ها به یک قوی سپید در برنابئو است، این بار برای حراست از این خصوصیت بارز خود و همچنین نجات کشتی رئال در دریای پرتلاطم بدون زیدان و رونالدو، برای خرید بازیکنان بزرگ دست به کار شد.
 
رئال مادرید

«ادن هازارد» مهاجم جوان تیم «بازنشسته‌های انگلیس» (لقب تیم چلسی) که عملکردش در کنار «لوکا مودریچ» در جام جهانی بیست هجده روسیه با درخشانی خیره کننده به چشم می‌خورد، بار‌ها و البته به صورت مستقیم و غیرمستقیم تمایل خود را برای پیوستن به جمع رئالی‌ها نشان داده بود. پرز برای جذب ادن مذاکراتی را انجام داد، اما سران چلسی به این مذاکرات روی خوش نشان ندادند تا شیطان شماره ۱۰ شیاطین سرخ (لقب تیم ملی فوتبال بلژیک) همچنان بازنشسته بماند.
 
رئال مادرید
 

نفر بعدی که نظر پرز را جلب کرده بود کلیان جوان در پاریسن ژرمن بود. این بازیکن جوان نیز با تمام اگر و، اما‌هایی که برای باقی ماندنش در «پاریس اس. جی» وجود داشت، اما نهایتاً در این تیم ماند و یاس را به طرفداران رئال برای جایگزینی یک بازیکن مناسب برای کریس پرتجربه هدیه کرد و خرید این بازیکن جوان به پنجره بعدی موکول شد.
 
رئال مادرید
 

«جیمز دیوید رودریگز روبیو» ملقب به خامس رودریگز که از رئال به تازگی جدا شده بود نیز از کسانی بود که در لیست خرید مجدد رئال قرار گرفته بود. پدر خامس نیز در مصاحبه‌هایی از تمایل این بازیکن اسبق رئال برای پیوستن دوباره به جمع برنابئو پرده برداشته بود. تلاش‌های رئال برای بازگرداندن مجدد خامس رودریگز به رئال با اظهارات مسئولان «اف. ث. هالیوود» (لقب بایرن مونیخ) مبنی بر اینکه خامس در این تیم همچنان باقی خواهد ماند بی نتیجه رها شد.
 
رئال مادرید
 
 
در نهایت «تیبو نیکولاس مارک کورتوا» ملقب به «تیبو کورتوا» که عملکرد بی نظیر او در جام جهانی روسیه در کنار هم تیم مورد علاقه رئال یعنی هازارد، در تیم ملی و تیم باشگاهی باعث شده بود نگاه‌های بیشتری را از قبل به سمت خود جذب کند، با رقم ۴۰ میلیون یورو به جمع قو‌های سپید برنابئو پیوست تا رقیب جدی کیلور ناواس در سمت سنگربان شماره یک رئال مادرید شود.
 
رئال مادرید
 
 
البته ناگفته نماند که در بین خریدهای جدید رئال «وینیسیوس ژوزه پایشائو د الیویرا جونیور» ملقب به وینیسیوس و همچنین « مارییانو دیاز مخییا» نیز به چشم می‌خورد.
 
 
با شروع رسمی بازی‌های رئال با سرپرستی خولن لوپتگی به عنوان سرمربی و بردهای پیاپی که این تیم به دست می‌آورد و همچنین اظهار نظرات پیرامون عملکرد رئال بدون زیدان و رونالدو، به نظر می‌رسید که این تیم بر بحران‌های پیش‌بینی شده فائق آمده و در حال پیش رفت چشم‌گیری است. غلبه بر تیم یونتوس آن هم بدون رونالدو و آن قیچی برگردان تماشایی و همچنین شکست دادن رقبا یکی پس از دیگری در لالیگا شاهد این ادعا بود و به نظر می‌رسید که رئال لوپتگی روند سعودی را به سرعت طی می‌کند.
 
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://snn.ir/fa/news/play/embed/723832/460461?width=400&height=300"></script></div>
 
اما وضعیت رئال به همین منوال ادامه پیدا نکرد و سقوط قو‌های به پرواز درآمده برنابئو با لوپتگی با دریافت ۳ گل از سویا روند سقوط به خود گرفت و این سقوط تا جایی ادامه پیدا کرد که رئال در ۷ مسابقه پیاپی، پنج باخت، یک مساوی و تنها یک برد را در کانامه خود مشاهده کرد. این کارنامه فاجعه بار با دریافت ۱۳ گل و تنها زدن ۴ گل همراه بود.
 
رئال مادرید
 
اوج شکست‌های رئال مادرید به بازی «آزلگرونا» (لقب بارسلونا) باز می‌گردد که این تیم با نتیجه ۵ بر یک رئال را شکست داد. این شکست تیر خلاصی بود بر عملکرد ضعیف لوپتگی و در نهایت خولن جوان در آغاز کار با رئال به پایان کار رسید و با این نتیجه سران باشگاه رئال لوپتگی را از سرمربیگری رئال مادرید برکنار کردند.
 
رئال مادرید

لوپتگی با رئال قراردادی سه ساله داشت و قرار بود سالانه ۶ میلیون یورو دستمزد دریافت کند، اما پس از ۱۳۹ روز اخراج شد. طبق ادعای آاس، طبق بندی در قرارداد لوپتگی، رئال به او نیمی از دستمزد سالانه را به عنوان غرامت پرداخت کرد که در این مورد سه میلیون یورو بود.
 
پس از برکناری لوپتگی گزینه‌های فراوانی برای بیرون کشیدن این تیم از باتلاق بحران معرفی شدند و در این بین «سانتیاگو هرنان سولاری» که از بازیکنان و ستارگان اسبق رئال نیز بود تا تعیین تکلیف سرمربی بعدی رئال سکان این تیم را به دست گرفت.
 
رئال مادرید
 
سولاری با روی کار آمدن در لوای مربیگری رئال مادرید به نتیجه‌هایی دست یافت که باعث شد نظر سران رئال را از طرف جستجو برای پیدا کردن یک مربی ثابت به خود جلب کند.

کمتر کسی تصور می‌کرد که رئال پس از شکست سنگین در ال کلاسیکو بتواند به مسیر پیروزی برگردد، اما با سولاری به این مهم رسید.

رئال در ۴ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها به پیروزی رسیده (برابر ملیا، ویکتوریا، وایادولید و سلتا) و با برد شب گذشته برابر سلتا تقریبا بقای سولاری تا انتهای فصل قطعی شد هرچند که مدیر ارتباطات رئال حاضر نشد این مساله را در پایان بازی با سلتاویگو تایید کند.
 
در این چهار بازی سولاری موفق به زدن یک رکورد خارق العاده در رئال مادرید شد. این تیم با زدن ۱۵ گل و تنها دریافت ۲ گل و تفاضل گل +۱۳ باعث شد تا لوکاس واسکز جوان و آینده دار، با تحقیر باخت بارسلونا در خانه خود و در مقابل بتیس اظهار کند: «صحبت‌های بسیاری از بحران مطرح می‌شود و ما ۴ امتیاز با بارسا فاصله داریم. به تلاشمان ادامه می‌دهیم که این اختلاف را کم کنیم و برای قهرمانی بجنگیم.»
 
رئال مادرید
 
سولاری با کسب چهارمین برد متوالی، حالا رکورد بهترین شروع یک مربی در تاریخ ۱۱۶ ساله رئال را در اختیار دارد.

پیگرینی سال ۲۰۰۹ نیز با رئال به ۴ برد متوالی در شروع کار خود دست یافت با این تفاوت که تفاضل گل رئال در چهار بازی مثبت ۱۲ بود. کاماچو سال ۲۰۰۴ و بوسکوف سال ۱۹۷۹ در رده‌های بعدی قرار دارند.
 
حالا سولاری به مرد شماره یک برنابئو تبدیل شده و به نظر می‌رسید که هم طرفدارن رئال و هم بازیکنان این تیم خواهان ماندن و سانتیاگو در این تیم هستند.
 
لازم به ذکر است که سولاری از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ مربی جوانان رئال و ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مربی رئال مادرید B بوده است.

نظر شما