شناسهٔ خبر: 2916489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

اولين محصول گلخانه اي ارس روانه بازار شد

صاحب‌خبر -

اولين محصولات مجتمع گلخانه اي منطقه آزاد ارس به بار نشسته و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش سرويس خبري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، ارس وندان اولين محصول گلخانه اي اين منطقه را با باردهي چهار واحد احداث شده در مجتمع گلخانه اي منطقه آزاد ارس در سبد خريد خود قرار دادند.

گوجه فرنگي و خيار اولين محصولاتي هستند که در چهار واحد احداث شده در مجتمع 102 واحدي و 140 هکتاري منطقه آزاد ارس به ثمر رسيده اند.

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد ارس با بيان اينکه اين مجتمع بر اساس کشت هيدروپونيک طراحي و اجرا مي شود، گفت: سرمايه گذاري انجام شده تاکنون 200 ميليارد ريال مي باشد که با اتمام 102 واحد به صورت مستقيم و غيرمستقيم به 1500 نفر شغل ايجاد خواهد شد.

عليار راستگو از سرعت قابل قبول سرمايه گذاري ها در اين مجتمع خبر داد و افزود: کشت گلخانه اي به جهت ارزش افزوده بالا و صادراتي بودن کالا ظرفيت بسيار ارزشمندي براي رونق صنايع تبديلي مي باشد. مديرجهاد کشاورزي منطقه آزاد ارس نيز گفت: بر اساس طرح هاي مصوب واحدهاي توليدي اين مجتمع محصولات مختلفي از جمله خيار، گوجه فرنگي، فلفل دلمه اي، توت فرنگي و گل هاي شاخه بريده و ساير محصولات سازگار با کشت هيدروپونيک توليد خواهد شد.

محسن شيخلو افزود: پيش بيني مي شود با راه اندازي تمامي واحدها 15 هزار تن انواع صيفي جات توليد شده و بعد از تامين نياز داخل کشور مازاد توليدات به کشورهاي همسايه صادر خواهد شد.

شايان ذکر است مجتمع گلخانه اي منطقه آزاد ارس در مرز ايران با جمهوري خودمختار نخجوان و در بخشي از اراضي دشت بزرگ گلفرج در مرحله سرمايه گذاري براي توليد است.

نظر شما