شناسهٔ خبر: 28944861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اداره کل زندان های استان تهران:

دراویش زندانی از ملاقات کابینی و هواخوری امتناع می کنند

تهران- ایرنا- اداره کل زندان های استان تهران اعلام کرد: برخلاف ادعای برخی مراجع خبری و شبکه های مجازی، تمام مجرمان از شرایط مساوی در زندان ها برخوردار هستند اما برخی دراویش به منظور جوسازی تبلیغاتی از حضور در کابین ملاقات، هواخوری یا تماس تلفنی امتناع می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه اجتماعی ایرنا از اداره کل زندان های استان تهران، هجمه های مغرضانه و گاهاً ناآگانه از سوی برخی مراجع خبری داخلی و خارجی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، مبنی بر تبعیض در نحوه رفتار و چگونگی تحمل حبس زندانیان موسوم به دراویش، بی پایه و اساس است.
در حوزه زندانبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمام متهمان و مجرمان، بدون درنظرگرفتن نوع جرائم ارتکابی، در صورت رعایت کامل الزامات قانونی و مقررات ابلاغی در حین تحمل زندان، از شرایط مساوی برخوردار هستند. با این حال زندانیان فوق الاشاره همسان با سایر زندانیان، بدون هیچگونه اعمال محدودیتی از حقوق به رسمیت شناخته شده در آئین نامه اجرایی سازمان زندان ها از جمله ملاقات های کابینی (با بستگان درجه یک و وکلاء)، استفاده از هواخوری و امتیازاتی نظیر تلفن برخوردار هستند.
بنابراین زندانیانی که با اِعمال انگیزه های شخصی به منظورغوغا سالاری، امتیازطلبی و جَوسازی تبلیغاتی در رسانه های جمعی و شبکه های مجازی، از حضور در کابین ملاقات، بهره مندی از هواخوری یا تماس تلفنی با خانواده های خود امتناع می ورزند، دال بر اعمال تبعیض یا غَرض ورزی در نحوه تحمل حبس آنان از سوی مسئولان مربوطه نبوده است.
این قبیل اقدامات زندانیان، به مراجع قضایی ذی ربط و خانواه های آنان، اطلاع رسانی شده است.
اجتمام**٧٣٢٩*1834

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما