شناسهٔ خبر: 28929918 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سجادی:

آمریکا با ایجاد بحران معیشتی در پی ایجاد انقلاب در ایران است

روزنامه‌نگار ایرانی مقیم آمریکا گفت: آمریکا تلاش می‌کند با تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی بحران‌های معیشتی را به وجود بیاورد تا در بلندمدت بحران انگیزشی را در بدنه شهروندی نظام‌های انقلابی به وجود بیاورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داریوش سجادی، روزنامه نگار مقیم آمریکا امروز در نشست بررسی آینده برجام و تحریم‌های ۱۳ آبان آمریکا علیه ایران که توسط معاونت سیاسی بسیج اساتید تهران بزرگ در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و با ورود آمریکا به عرصه نظام بین الملل این کشور رویکرد مشخصی را در رویارویی با نظام‌هایی که هژمونی این کشور را با چالش روبرو می‌کردند در پیش گرفت که از جمله این کشور‌ها شوروی سوسیالیستی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا در مقابل کشور‌هایی که هژمونی این کشور را با چالش روبرو می‌کنند رویکرد فرسایش اقتصادی و مترسک سازی را در پیش می‌گیرد، تصریح کرد: این کشور تلاش می‌کند با تحریم‌های فلج کننده اقتصادی بحران‌های معیشتی را به وجود بیاورد تا در بلندمدت بحران انگیزشی را در بدنه شهروندی نظام‌های انقلابی به وجود بیاورد البته این کار را نیز با هدایت بودجه‌های کشور‌های مورد نظر به سمت بودجه میلی تاریستی دنبال می‌کند به گونه‌ای که توانستند بودجه‌های شوروی را در مسیر نظامی گری هدایت کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا با هدایت بودجه کشور‌های مورد نظر خود به سمت نظامی گری سعی می‌کند تا در بلند مدت بدنه شهروندی را زیر فشار مشکلات قرار دهد، افزود: این رویکرد موجب شد تا در نهایت زیرآب نظام مارکسیستی در شوروی زده شود.

روزنامه نگار مقیم آمریکا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با مترسک سازی و القای خطر‌های منطقه‌ای به نوعی در کشور‌ها خوف و رجا ایجاد می‌کنند تا بهانه فروش سلاح و حضور خود در منطقه را به دست بیاورند، افزود: در رابطه با ایران نیز سعی می‌کنند با القای خوف و ایران هراسی حضور خود را در منطقه توجیه کنند و از این طریق به فروش سلاح‌های خود به اعراب بپردازند.

سجادی با اشاره به اینکه آمریکا با اعمال تحریم‌های فلج کننده سعی می‌کند بحران انگیزشی را در ایران اپیدمی کند، تصریح کرد: فتنه ۸۸ و یا رانت ۸۸ بهترین فرصت را در اختیار آمریکا قرار داد تا ایران را به عنوان یک حکومت مرتجع و ترش رو به جهان معرفی کند که ماجرای قتل ندا آقاسلطان به این موضوع دامن زد به گونه‌ای که رسانه‌های آمریکایی بدون رعایت قانون ژورنالیسم طلایی اقدام به انعکاس تصاویر مربوط به صحنه قتل ندا آقاسلطان کردند و همین مسئله زمینه را برای اعمال تحریم‌های فلج کننده اقتصادی توسط شورای امنیت سازمان ملل فراهم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به پراگماتیست‌ها یا عمل گرا‌ها در ایران که شاخص آن‌ها آقای هاشمی رفسنجانی بود توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: در هر حال پس از رد صلاحیت آقای هاشمی روحانی جایگزین او شد، اما آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانستند که او ثقل سیاسی لازم را در برجام ندارد و به گونه‌ای او در حد و اندازه هاشمی نیست.

سجادی با بیان اینکه برجام برای من ادامه فتنه ۸۸ و در جهت تقویت پراگماتیست‌ها بود، افزود: نکته عجیب این است که اصلاح طلبان از روی کار آمدن هیلاری کلینتون حمایت می‌کردند در حالی که او آماده یک مناقشه با ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ مرد جنگ نیست بلکه او یک مرد بیزینس من است و اولدورم بولدورم‌های او علیه ایران اصالت ندارد و در مورد تیم او هم این قضیه صدق می‌کند، تصریح کرد: با این وجود مسئله‌ای که مورد بحث است مرعوبیت تیم مذاکره کننده ماست که اگر تدبیر رهبر انقلاب نبود این تیم نمی‌توانست کاری از پیش ببرد.

سجادی اظهار کرد: در ۱۳ آبان قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد چرا که آمریکا هر کاری که خواسته انجام داده است.

روزنامه نگار مقیم آمریکا گفت: ترامپ محصول نظام حزبی آمریکا نیست، چون او در یک ساختار دیکتاتوری مختص به خودش رشد کرده از این رو ساختار سیاسی آمریکا را هم به هم ریخته است با این وجود اگر تیم ایران اعتماد به نفس لازم را داشته باشد می‌تواند او را مدیریت کند، اما من این اعتماد به نفس را نمی‌بینم.

نظر شما