شناسهٔ خبر: 28891689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طلای گرندپری بعد از دو سال؛

انتقام به سبک هادی پور/ آمار بد ایرانی‌ها مقابل «لی»

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان در حالی با پیروزی مقابل نماینده کره جنوبی موفق به کسب مدال طلا شد که پیش از این سه بار به این حریف باخته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آرمین هادی پور تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان روز گذشته در رقابتهای گرندپری پس از برتری مقابل «سرگیو سوزوکی» از ژاپن، «رامنارونگ ساوکویهاری» از تایلند، «ویتو دلاکویلا» از ایتالیا و «گابریل تروتستا»ی اسپانیایی راهی مرحله نهایی شد.

وی در مبارزه پایانی برابر «کیم تائه هون» دارنده سه طلای جهان، ۶ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز گرندپری ها، برنز المپیک، طلای قهرمانی آسیا و دو طلای بازیهای آسیایی به میدان رفت. این مبارزه چهارمین دیدار دو تکواندوکار بود. سه مبارزه قبلی را «لی» به سود خود خاتمه داده و هادی پور مصمم به کسب پیروزی در این دیدار بود.

این مبازه جذاب و دیدنی توجه حاضرین در سالن را جلب کرده بود. هادی پور پس از یک دقیقه ارزیابی رقیب، کار خود را با ضربه روی صورت حریف و کسب سه امتیاز با ارزش آغاز کرد و راند اول با ضربه نماینده کره جنوبی روی محاظ هادی پور ۳ بر۲ خاتمه یافت. در راند دوم بازهم ابتکار عمل را نماینده کشورمان در اختیار گرفت و با راهنمایی خوب فریبرز عسگری ۱۰ بر ۸ پیروز از میدان خارج شد. 

در راند چهارم حریف پرآوازه و عنوان دار حملات زیادی را برای کسب پیروزی طراحی کرد که هادی پور به خوبی با کم کردن فاصله و استفاده از ضربات مشت رقیب را کنترل کرد و روی همین حملات به خوبی اجرای تکنیک کرده و امتیاز گرفت تا در نهایت ۱۶ بر ۱۲ پیروزی از میدان خارج شود. نماینده جوان کشورمان در این مبارزه نشان داد که آنالیز حریف در اردوها به خوبی صورت گرفته و می داند چه زمانی حمله و چه زمانی روی حملات رقیب کسب امتیاز کند. 

هادی پور سه بار پیش از این به «تائه هون کیم» باخته بود و در چهارمین مبارزه موفق شد این رقیب را شکست دهد. در واقع سبک وزنهای کشورمان برابر این رقیب کره ای آمار فاجعه باری دارند. در رویدادهای قبلی محمد کاظمی دوبار، فرزان عاشورزاده سه بار و ابراهیم صفری هم یکبار به این کره ای باخته بودند. اگر این دیدار را نیز در محاسبات منظور کنیم، ۴ تکواندوکار ما ۹ بار باخته و تنها یک پیروزی کسب کرده اند. 

هادی پور پیش از این هشت بار سابقه حضور در رقابتهای گرندپری داشت که دو نقره و دو برنز به نام خود ثبت کرده بود. وی سال گذشته در فینال همین رقابتهای گرندپری منچستر به «آرماتانوف» روس باخته و نقره گرفته بود. در فینال گرندپری ۲۰۱۸ مسکو به دلیل آسیب دیدگی مبارزه نکرد و به نشان نقره بسنده کرد و ۲۸ روز بعد از حذف از رقابتهای گرندپری «تائویان» در چین تایپه موفق به کسب مدال طلای گرندپری شد.

نکته دیگر اینکه تیم ملی ایران آخرین بار توسط سجاد مردانی در فینال رقابتهای گرندپری سال ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال طلا شده بود و بعد از ۲۲ ماه هادی پور این طلسم را شکست و برای ایران یک نشان با ارزش طلا کسب کرد. 

نظر شما