شناسهٔ خبر: 28882806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 موافقت شد؛

ارز ثانويه براي سرخابي‌ها

با توجه به نياز دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به ارز براي پرداخت مطالبات سرمربي و بازيکنان خارجي، پرداخت ارز ثانويه به اين دو باشگاه در دستور کار قرار گرفت. بدين ترتيب با پيگيري و اقدام وزارت ورزش و جوانان، مبلغ 500 هزار يورو ارز ثانويه به هر کدام از دو باشگاه پرسپوليس و استقلال پرداخت مي شود تا اين دو تيم بتوانند در روزهاي آتي با سرمربي و بازيکنان خارجي خود تسويه حساب کنند.

پرسپوليسي‌ها آماده خلق رکوردي جديد در آسيا

سرخپوشان پايتخت در انتظار روز سه شنبه هستند تا با حضور در ورزشگاه آزادي علاوه بر حمايت از تيمشان در راستاي غلبه بر السد، در جشن صعود به اولين فينال ليگ قهرمانان هم حضور داشته باشند. آن ها در اين فصل تنها يک بار در بازي هاي آسيايي ورزشگاه را به طور کامل پر کرده اند و آن هم ديدار با الجزيره امارات بود که در نهايت با پيروزي دراماتيک پرسپوليس به پايان رسيد.

4 ميزباني قبلي مقابل تيم هاي نسف قارشي، الوصل، السد و الدحيل بود که به ترتيب در هر کدام از بازي 25، 33، 32 و 71 هزار نفر ديدن کردند. به عبارتي ميانگين حضور تماشاگران پرسپوليس در ديدارهاي آسيايي، نزديک به 50 هزار نفر به ازاي هر مسابقه است که باتوجه به شرايط خوب تيم برانکو ايوانکوويچ اين آمار ضعيف به نظر مي رسد.

شايد دليل استقبال نه چندان خوب از بازي هاي قبلي، گراني بليت يا برگزاري مسابقه در وسط هفته باشد. همچنين بخشي از بازي هاي خانگي سرخ ها در زماني برگزار شد که اين تيم در شرايط افت قرار داشت ونمايش هاي دلپذيري را ارائه نمي کرد.

نکته جالب اين که علي رغم حضور نه چندان خوب هواداران پرسپوليس در بازي هاي آسيايي، شاگردان برانکو ايوانکوويچ تمام بازي هاي داخل تهران را با پيروزي پشت سر گذاشتند و در واقع ثابت کردند در هر شرايطي مي توانند از پس تيم هاي قدرتمند بر بيايند.

اما اکنون در آستانه بازي پرسپوليس و السد شرايط موجود حاکي از حضور پرشور قرمزها در بازي با السد قطر است. در 5 دقيقه ابتدايي بليت فروشي اينترنتي نزديک به 10 هزار بليت فروخته شد و خيلي ها هم از خريد ناکام ماندند. همچنين وضعيت شبکه هاي اجتماعي نيز نشان مي دهد بسياري از هواداران هم از شهرستان هاي مختلف خود را آماده سفر به تهران براي تماشاي اين بازي مي کنند.

حضور پرشور در بازي با السد، پرسپوليس را به پرتماشاگرترين تيم در ليگ قهرمانان 2018 تبديل خواهد کرد و آن ها مي توانند با صعود به فينال و انجام يک بازي بيشتر، از مرز 400 هزار هوادار در يک فصل ليگ قهرمانان آسيا هم عبور کنند. اين در حالي است که اگر در دوران 100 هزار نفري بودن ورزشگاه آزادي پرسپوليس به مراحل پاياني مي رسيد، آن ها مي توانستند رکورد نيم ميليون تماشاگر را هم ثبت کنند.

نظر شما