شناسهٔ خبر: 28841398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

افت فروش «مغزها...» در هفته سوم اکران

«لازانیا»ی یک میلیاردی!

صاحب‌خبر -

بانی فیلم- گروه سینمای ایران- امین اعتمادی مجد: اگر «مغزهای کوچک زنگ زده» را که در گونه اجتماعی است کنار بگذاریم در حال حاضر فیلم های کمدی هستند که با تعداد سینماهای زیاد نسبت به سایر فیلم ها فروش بالاتری دارند و همچنان به قدرت نمایی خود ادامه می دهند! متأسفانه این روزها سینمای اجتماعی خریدار چندانی ندارد و فیلم های این ژانر پس از سه و نهایت چهار هفته از پرده سینماها پایین کشیده می شوند. حال در این میان تصور کنید فیلمی مانند «عرق سرد» که با تحریم حوزه هنری حتی اجازه نمایش در سینماهای زیر مجموعه این ارگان را نیز ندارد، پس از تنها دو هفته نمایش و با اکران فیلم های جدید، چند سینمای خود را نیز از دست داده است. جالب اینکه نقطه مقابل «عرق سرد» فیلم کمدی «هزارپا» است که حدود ۹۰ روز از نمایش آن می گذرد و همچنان ۴۶ سینمای کشور را در اختیار دارد!
در واقع این معضل به طور واضح این مسئله را ثابت می کند که به جز سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، قدرت های دیگری در حال عرض اندام و تصمیم گیری برای اکران آثار هستند. با تمام این تفاسیر و در میان قدرت نمایی برخی، این سرمایه فیلمسازان است که به راحتی و در روز روشن از بین می رود و مقام های مسوول هم در گوشه غفلت نشسته اند و پاسخ روشنی برای این رویه شان ندارند.
در جدول فروش هفتگی به مانند دو هفته اخیر این «مغزهای کوچک زنگ زده» است که در صدر قرار دارد. ساخته جدید هومن سیدی با ورود به هفته سوم اکران مقداری با افت فروش مواجه شد، اما همچنان صدرنشین جدول فروش هفتگی است.
فروش کل این فیلم با تعداد قابل توجه ۱۱۷ سالن سینما در سطح کشور از شش میلیارد تومان عبور کرده است.
رتبه دوم جدول فروش هفتگی در اختیار «لس آنجلس – تهران» است. فیلمی که این روزها با انتقادات بسیاری از سوی مخاطبان مواجه شده و باید به انتظار نشست و دید که تا پایان اکران چه میزان فروشی در گیشه به ثبت می رساند.
این فیلم هم اکنون ۳۳ سینما در تهران و ۵۸ سینما در شهرستان ها دارد و مجموع گیشه اش نیز پس از شش روز نمایش به مبلغی حدود یک میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان رسیده است.
پس از «لس آنجلس – تهران» و با فاصله ای زیاد دیگر فیلم کمدی در حال اکران یعنی «لازانیا» در رتبه سوم جدول هفتگی قرار گرفته است.
ساخته حسین قناعت که ظرف چند روز گذشته وارد باشگاه میلیاردی ها نیز شد، با افزایش تعداد سینماهایش چه در تهران و چه در شهرهای مختلف حالا از فروش روزانه خوبی هم برخوردار شده است. این فیلم در تهران و شهرستان ها به ترتیب ۳۵ و ۶۰ سینما دارد. «لازانیا» در مجموع سینماهایش حدود یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان فروخته است.
رتبه چهارم جدول فروش هفتگی باز هم در اختیار یک فیلم کمدی دیگر است. «هشتگ» که حدود ۲۰ روز از اکرانش گذشته با نمایش دو فیلم جدید حالا به رتبه چهارم جدول فروش هفتگی رسیده است. تعداد سینماهای تهران این فیلم تغییری نکرده. در شهرستان ها نیز چند سینما به سالن های نمایش دهنده این فیلم اضافه شده. فروش کل فیلم رحیم بهبودی فر حدود یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان است.
پس از سه فیلم کمدی، رتبه پنجم جدول فروش هفتگی در اختیار «عرق سرد» است. این فیلم که همچنان مورد غضب حوزه هنری قرار دارد و نمی تواند در سینماهای زیرمجموعه این ارگان نمایش داشته باشد، گیشه اش پس از ۲۰ روز اکران از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است. ساخته سهیل بیرقی در پایان هفته سوم اکران تعدادی از سینماهایش را از دست داده است.
در تازه ترین جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد اکران «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی در گروه سینمایی باغ کتاب بعد از فیلم «عرق سرد» به ثبت رسید.
«هزارپا» همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، پس از ۹۰ روز اکران همچنان ۴۶ سینما در اختیار دارد و حالا در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. این فیلم کمدی در هفته ای که گذشت توانست حدود ۲۹۰ میلیون تومان دیگر به مجموع گیشه اش اضافه کند. مجموع گیشه «هزارپا» تاکنون ۳۷ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان است.
«تنگه ابوقریب» وارد دهمین هفته اکرانش شده و بخش عمده سینماهایش را نیز از دست داده است. ساخته بهرام توکلی در پایتخت با ۱۲ سینما به نمایش خود ادامه می دهد و همزمان اکران آن در ۲۵ سینمای شهرستان ها ادامه دارد. این فیلم در مجموع سینماهای کشور به گفته پخش کننده اش پنج میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان فروش داشته است.
«پیشونی سفید ۲» تازه به نمایش درآمده تا اینجای کار گیشه متوسطی داشته و همچنان امیدوار به روزهای پیش رو است. ساخته جواد هاشمی به عنوان تنها فیلم در حال نمایش ژانر کودک سینماهای تهران، این روزها از اکران مدارس نهایت استفاده را می برد و بخش عمده گیشه اش را مدیون این اکران ها است. این فیلم ۳۵ سینما در تهران و ۲۹ سینما در شهرستان ها دارد و فروش کل آن نیز حدود ۲۰۵ میلیون تومان است. در روزهای پیش رو تعداد سینماهای این فیلم اضافه خواهد شد.
«جاده قدیم» در پایان هفته سوم تقریباً نصف سینماهایش را از دست داد و حالا با افت فروش فراوانی مواجه شده است. ساخته جدید منیژه حکمت این روزها ۱۱ سینما در تهران و ۱۱ سینما در شهرستان ها دارد و در مجموع حدود ۳۸۸ میلیون تومان نیز فروخته است.
«ماهورا» در دومین هفته از اکرانش افزایش فروش داشت اما گیشه اش در حدی نیست که بتواند در رتبه های بالایی جدول قرار گیرد. در تعداد سینماهای این فیلم تغییر چندانی صورت نگرفته است. مجموع فروش ساخته حمید زرگرنژاد به مبلغی حدود ۱۴۴ میلیون تومان رسیده.
در گروه استقلال که هم اکنون در اختیار «ماهورا» است فیلم سینمایی «گرگ بازی» در نوبت اکران قرار دارد. قرارداد اکران ساخته عباس نظام دوست به تازگی در شورای صنفی نمایش به ثبت رسیده است.
«سوفی و دیوانه» هفت سینما در تهران دارد و به جز تهران همزمان در هفت شهر دیگر در حال نمایش است. فروش کل ساخته مهدی کرم پور تنها ۱۶۳ میلیون تومان است.
«کاتیوشا» پس از ۷۹ روز اکران در تهران دو و در شهرستان ها چهار سینما در اختیار دارد. فروش هفتگی ساخته علی عطشانی ۱۳ میلیون تومان است. این فیلم در مجموع تهران و شهرستان ها دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته.
فروش هفتگی «دم سرخ ها» مشابه «کاتیوشا» بود. ساخته آرش معیریان با شش سینما به نمایش خود ادامه می دهد. فروش کل این فیلم پس از ۶۳ روز نمایش به مبلغی حدود دو میلیارد ۷۷۲ میلیون تومان رسیده است.
«شعله ور» هم اکنون در پردیس ملت و یک سینما در شیراز به صورت تک سانس نمایش دارد. ۵۸ روز از اکران ساخته حمید نعمت ا… می گذرد و مجموع گیشه آن به گفته پخش کننده اش یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان است.
«داش آکل» پس از ۴۴ روز نمایش در حال حاضر در سطح کشور تنها پنج سینما دارد. فروش کل ساخته جدید محمد عرب به ۳۵۷ میلیون تومان رسیده است.

نظر شما