شناسهٔ خبر: 28830939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 کلاهبرداري از دختر ملي‌پوش کانوپولو!

يک فرد شياد از عضو تيم ملي کانوپولو بانوان و با حربه تخصيص وام رياست جمهوري، کلاهبرداري کرد.

حدود يک ماه پيش و پس از بازي‌هاي آسيايي جاکارتا، فردي در تماس با صبا رحمتي مدعي شده که نماينده نهاد رياست جمهوري است و يک فقره وام به وي تعلق گرفته و نياز است که 10 گردش آخر حساب ‌را براي آنان بفرستد و هر چقدر بيشتر پول در حساب داشته باشد، مبلغ وام بيشتر مي‌شود و با گرفتن رمز عابر بانک، حسابش را خالي کرده است.

صبا رحمتي در گفت‌وگو با ايسنا در باره اين موضوع اظهار کرد: بعد از اينکه آن اتفاق برايم رخ داد و متوجه شدم فريب خورده‌ام، به مراجع مربوطه شکايت کردم اما هنوز اتفاقي نيفتاده است.

وي ادامه داد: چند روز پيش دوباره همان آقا به هيأت اصفهان زنگ زده و شماره يکي از بچه‌ها را خواسته و معلوم است که دارد هم‌چنان به کارش ادامه مي‌دهد.

رحمتي تأکيد کرد: بعد از گذشت چند هفته و با وجود شکايات ما از آن شخص، موضوع پيگيري نشده و يا حداقل نتيجه‌اي نداشته است. از قرائن هم معلوم است که آن شخص هم‌چنان به کارش ادامه مي‌دهد.

اين ورزشکار لرستاني يادآور شد: در آن اتفاق 16 ميليون ريال از بنده کلاهبرداري شد و بلافاصله شکايت کردم اما اتفاق خاصي رخ نداده است.

ظاهرا اين اتفاق براي چندين ورزشکار ديگر نيز رخ داده است!

بانوان و آزادي

فعلا فقط بازي‌هاي ملي

به دنبال حضور بانوان در استاديوم آزادي براي تماشاي بازي ايران – بوليوي اينطور گفته شد در بازي پرسپوليس – السد هم مجوز حضور زنان در استاديوم آزادي صادر خواهد شد، اما اين اتفاق رخ نخواهد داد. به اين خاطر که بازي پرسپوليس – السد با حضور بي شمار تماشاگران برگزار مي‌شود و استاديوم آزادي در چنين روزهايي نمي‌تواند به خوبي پذيراي بانوان باشد چرا که امکانات لازم فعلا پيش بيني نشده است.

غلامحسين زمان آبادي، مسئول فرهنگي فدراسيون فوتبال در اين باره مي‌گويد:«فعلا برنامه‌اي براي حضور بانوان در بازي‌هاي غير از بازي‌هاي تيم‌ ‌ملي نداريم و بايد مشکلات بر طرف شود تا آنها بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشند. حضور بانوان در ورزشگاه آزادي فعلا در بازي‌هاي تيم‌ ‌ملي مقدور است.»

چند روز پيش از بازي ايران – بوليوي مهدي تاج در مراسمي از نيروي انتظامي که در ايجاد نظم در استاديوم آزادي متحمل زحمات مي‌شوند، تشکر کرد و همان جا استارت حضور بانوان در استاديوم آزادي را زد که در نهايت مورد موافقت قرار گرفت و سه شنبه شب هم چندين تماشاگر خانم اجازه پيدا کردند اين بازي ملي را از نزديک تماشا کنند.

اين حضور بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي گروهي جهان داشت و از سويي به فيفا نشان داد فدراسيون فوتبال در حال تلاش است زمينه حضور بانوان در استاديوم‌هاي فوتبال را مهيا کند. اين مي‌تواند يک چراغ سبز از سوي فدراسيون فوتبال به فيفا باشد. فدراسيون فوتبال در تلاش است ميزباني جام جهاني فوتسال 2020 را از فيفا بگيرد که اين حرکت مي‌تواند فيفا را نسبت به اعطاي اين امتياز به ايران ترغيب کند.

مورد عجيب تيموري

شانسِ بازي ندارد

ميثم تيموري مدافع فصل گذشته پارس جنوبي جم در ابتداي اين فصل به استقلال آمد تا به فوتبال خود در اين تيم ادامه دهد. البته شرايط خوب پيش نرفت و تيموري با مصدوميتي که داشت نتوانتست مهره‌اي اثرگذار براي استقلال باشد. حتي در مقطعي شنيده شد که ممکن است باشگاه استقلال به دليل مصدوميت نام تيموري را از فهرست اين تيم خارج کند که اين اتفاق رخ نداد. با اينکه چند وقتي است مصدوميت تيموري بهبود پيدا کرده اما شفر به اين بازيکن ميدان نداده و حتي او را هم در فهرست هجده نفره تيم هم قرار نمي‌دهد.در همين خصوص شنيده مي‌شود مديربرنامه‌هاي اين بازيکن با شفر جلسه‌اي داشته و از او سوال کرده که چرا تيموري براي استقلال بازي نمي‌کند. گفته مي‌شود شفر به مديربرنامه‌هاي تيموري اعلام کرده اين بازيکن فعلا شانسي براي بازي کردن ندارد و بايد پشت خط بماند. بايد ديد بالاخره چه زماني اين خريد پر سر و صداي استقلال مي‌تواند براي اين تيم بازي کند.

غايبان استقلال جلوي سايپا

شفر و سه بازيکن

استقلال روز جمعه در ورزشگاه تختي به مصاف سايپا مي‌رود ولي آبي پوشان باز هم خسرو حيدري را در اختيار نخواهند داشت. حيدري که دو ديدار با نفت مسجد سليمان را از دست داده بود، براي ادامه روند درمان پشت ساق پاي خود بايد در کلينيک تمرين کند و به همين علت به بازي با سايپا هم نمي‌رسد. فرشيد اسماعيلي هم قرار است امروز تست نهايي را براي حضور در تمرينات بدهد ولي با توجه به اينکه وي در طول هفته گذشته با تيم تمرين نکرده است در بازي با سايپا حضور نخواهد داشت. علاوه بر اين دو نفر وينفرد شفر و ميلاد زکي پور هم به دليل اخراج در بازي قبلي نمي‌توانند در بازي مقابل سايپا حضور داشته باشند.

درس رسن به ايراني‌ها

حرفه‌ايِ دوست داشتني

بشار رسن هفته پيش در مصاحبه‌اي درباره شرايط مالي پرسپوليس گفته بود: «دريافتي آنچناني نداشته‌ايم، اما چاره‌اي نيست بايد بجنگيم.» اين صحبت را بگذاريد کنار رفتار بازيکنان ايراني در مقابل مشکلات مالي تيم‌هايشان. آن‌ها راهي جز اعتصاب پيش گرفته‌اند؟ نتيجه‌اش چه شده؟ نهايتاً يک مسکن موقت به تيم تزريق شده و آن‌ها دوباره بازي کرده‌اند.

رسن از تجربه‌ها درس گرفته، مي‌داند با اعتراض و اعتصاب نه تن‌ها به پولش نمي‌رسد که اوضاع تيم را نيز به هم مي‌ريزد. اما ايراني‌ها درس نمي‌گيرند. آن‌ها هيچ‌وقت با اعتصاب به حق و حقوق‌شان نرسيده‌اند و هيچ‌گاه با مصاحبه به سمت احقاق حقوق نخواهند رفت.

حالا چطور مي‌شود يک بازيکن عراقي که حداقل اگر با هم‌ميهنانش در ايران مشورت کرده باشد، نبايد به باشگاه‌ها اعتماد کند، مي‌آيد و اين‌چنين سياستمدارانه و مدبرانه مقابل بي‌پولي باشگاهش موضع مي‌گيرد؟ اين چيزي جز رفتار درست و حرفه‌اي اين بازيکن نيست. به مصاحبه او درباره تمديد قراردادش هم توجه کنيد، نه بازارگرمي کرده و نه کسي را در آب نمک خوابانده، خيلي صادقانه گفته: «بعد از جام ملت‌ها صحبت مي‌کنيم.»

گاهي همان‌طور که بايد از امثال کرار و همام طارق درس نگيريم، لازم است از بازيکناني مثل بشار رسن چيزي ياد بگيريم تا بلکه به رفتار حرفه‌اي خودمان اضافه کنيم. راه حل رسيدن به منافع و يا حتي حق و حقوق مادي، هميشه اعتصاب و سر صدا و مصاحبه نيست.

نظر شما