شناسهٔ خبر: 28743161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 شهردار قدس:

حمل و دفن بيش از 11 هزار تن زباله در 6 ماه نخست سال97

شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي

شهردار قدس ضمن اشاره به حمل و دفن بيش از 11 هزار تن زباله در 6 ماه نخست سال‌جاري توسط شهرداري، بر ضرورت فرهنگ‌سازي در زمينه تفکيک پسماند از مبدا تأکيد کرد. مسعود مختاري شهردار قدس ضمن تأکيد بر ضرورت مديريت پسماند به ‌عنوان يکي از اصول توسعه پايدار در جامعه شهري گفت: در حال حاضر عواملي چون رشد روزافزون جمعيت، توسعه صنايع، تغيير الگوي مصرف و استفاده از مواد تجزيه‌ناپذير، لزوم توجه به مديريت پسماند به عنوان يکي از فاکتورهاي توسعه پايدار شهري را بيش از پيش يادآور مي‌شود.

مختاري با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه مديريت پسماند توسط شهرداري، افزود: از اقدامات صورت گرفته طي 6 ماه نخست سال، مي‌توان به حمل و دفن زباله‌هاي شهرستان در گود اخترآباد به ميزان 11060 تن و 760 کيلوگرم، امحاي 16 تن مواد غذايي شکلات تاريخ گذشته و يک تن آدامس فاسد با همکاري مرکز بهداشت و دادستاني، توزيع ليوان‌هاي يکبار مصرف به مساجد و هيأت‌ها و پايگاه‌هاي بسيج، صدور 359 فقره اخطاريه به مراکز مختلف و... اشاره کرد.

شهردار قدس در ادامه به لزوم تفکيک پسماند از مبدا و فرهنگ‌سازي در اين زمينه پرداخت و گفت: بحث تفکيک پسماند از مبدا و لزوم فرهنگ‌سازي در زمينه توليد زباله کمتر يکي از مباحث مهم و حياتي در حوزه مديريت پسماند به شمار مي‌رود که آثار مثبت زيست محيطي و اقتصادي را به دنبال خواهد داشت؛ در همين راستا توزيع سطل‌هاي مخصوص تفکيک مواد پسماند در ادارات شهرستان و سازمان‌ها و واحدهاي تابعه شهرداري صورت گرفته است تا زباله‌هاي تر و خشک اين مراکز به شکل تفکيک‌شده جمع‌آوري شود.

شهردار قدس در ادامه با اشاره به نقش مؤثر واحد خدمات موتوري در انجام پروژه‌هاي شهري اظهار داشت: اين سازمان با در اختيار داشتن انواع ماشين آلات سبک و سنگين (کاميون، لودر، گريدر، ايسوزو، نيسان بالابر، بابکد، تانکر آب بادسان و...) و سرويس‌دهي اين خودروها به واحدهايي چون امور شهري مناطق يک و دو، معاونت فني و عمران، مديريت پسماند، سکوي زباله، اداره زيباسازي، سازمان پارک‌ها و فضاي سبز و... توانسته نقش بسزايي در روند پيشبرد پروژه‌هاي خدماتي و اجرايي و نيز عمراني و تسريع در خدمت‌رساني داشته باشد و همسو با ديگر سازمان‌هاي شهرداري، در جهت جلب رضايت شهروندان گام بردارد.

معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري دماوند:

مسئولان برنامه کاري خود را حول محور سند توسعه شهرستان دماوند پيش ببرند

دماوند-ايرج صادقعلي

معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري دماوند با تاکيد براينکه مسئولان برنامه کاري خود را حول محور سند توسعه اين شهرستان پيش ببرند، گفت: کمبود اعتبارات و محدوديت منابع مالي عمده مشکلات در حوزه کاري محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگارآفرينش، فاطمه فرزام در مراسم توديع و معارفه معاونت برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري دماوند در جمع دهياران و مسئولان اظهار کرد: خوشبختانه اخيراً شاهد حضور بانوان در عرصه‌هاي مديريتي هستيم که اتفاق خوبي است و اميدواريم شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان در عرصه‌هاي مديريتي باشيم.

وي افزود: موضوعات مختلفي در معاونت برنامه‌ريزي، اداري و مالي شامل مي‌شوند از جمله مسائل برنامه‌ريزي و توسعه،‌ اعتبارات و بودجه،‌ اقتصادي،‌ کشاورزي، اشتغال و مسائل مالي و اداري مربوط به منطقه است.

معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري دماوند بيان کرد: معتقدم که همه امور بايد براساس بر نامه پيش رود و همه بايد طبق يک برنامه حرکت کنيم و موضوعي که در حوزه معاونت برنامه‌ريزي مهم است، بايد مورد توجه قرار دهيم سند توسعه شهرستان دماوند است.

فرزام تأکيد کرد: سند توسعه شهرستان دماوند بعد از تأييد نهايي و ابلاغ آن به دستگاه‌هاي دولتي و مسئولان ، آن‌ها را موظف مي‌کند که حول اين محور حرکت کنند.

وي ادامه داد: ضمن ارائه خدمات تعاملات با دستگاه‌هاي اجرايي مخصوصاً شهرداري‌ها، دهياري‌ها و شوراهاي اسلامي و نيز با همه دستگاه‌هاي اجرايي که از محل اعتبارات تملک و دارايي‌ها بهره‌مند مي‌شوند، خواهيم داشت.

معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري دماوند تصريح کرد: قطعاً اشکالاتي در اين حوزه کاري وجود دارد که برخي شامل کمبود اعتبارات، محدوديت منابع مالي و عدم آموزش‌هاي لازم براي کارکنان هستند که اميدواريم با همراهي همکاران و مسئولان در جهت اجراي سياست‌هاي دولت و رشد و توسعه شهرستان دماوند به اهداف دست يابيم.

مجيد صفري، فرماندار شهرستان دماوند در مراسم توديع و معارفه معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرمانداري شهرستان دماوند در جمع مسئولان اظهار کرد:وقتي نيروهاي کاري از خود مجموعه شهرستان دماوند باشد با بسياري از مسائل، مشکلات و ديگر نيروها آشنايي کامل را دارند و اين يک مزيت بشمار مي‌رود.

وي افزود: بايد سيستم کاري شهرستان دماوند بتواند با اتکا به خودش بچرخد و حتماً ساير مسئولان اجرايي به همراه دهياران، اين امر مهم مورد توجه قرار دهند.

فرماندار شهرستان دماوند بيان کرد: براي موضوعات مهم کاري بايد بيانديشيم که چه اقداماتي را اجرايي کنيم و چقدر وقت بگذاريم تا بيشتر به چه اموراتي اهميت دهيم و از وقتمان چگونه براي رفع مشکلات مردم و منطقه صرف کنيم.

ديدار مديرمخابرات استان گلستان با عضو هيئت مديره شرکت ارتباطات زير ساخت

گرگان- قهرمان

شهمرادي مدير مخابرات منطقه گلستان با مهندس خضردوست عضو هيئت مديره شرکت ارتباطات زيرساخت ديدار وگفتگو کرد.در اين ديدار خضر دوست ضمن تاکيد بر گسترش همکاري‌هاي في‌مابين مخابرات و زيرساخت ، از تعامل مثال‌زدني مخابرات استان و اداره کل زير ساخت استان گلستان تقدير کرد.

وي گفت :مخابرات استان گلستان جزء استان‌هاي موفق در سطح کشوراست وي اظهار اميدواري کرد اين موفقيت‌ها مثل گذشته تداوم يابد .

شهمرادي مدير مخابرات منطقه گلستان نيزضمن تشکر از تعامل بسيار خوب همکاران زيرساخت استان با مخابرات ، آمادگي مجموعه مخابرات استان را براي همکاري‌هاي بيشتر با اداره کل زير ساخت استان اعلام کرد.

نظر شما