شناسهٔ خبر: 28351511 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کل‌کل های سرخابی

صاحب‌خبر -

ماهینی: به دربی میرسم

مصدومیت حسین ماهینی، پرسپولیسی‌ها را نگران کرد، اما این بازیکن معتقد است مشکلی برای دیدار با استقلال ندارد و همان طور که بالاخره در فهرست 18نفره تیم برای بازی با سپیدرود حاضر شد، خودش را به بازی با استقلال هم می‌رساند. ماهینی به ما گفت: «من با یک مصدومیت نسبتا سختی که داشتم و با درد فراوان مقابل الدحیل قطر به میدان رفتم و از آنجا که بازی سختی را پیش‌رو داشتیم، مصدومیتم تشدید شد. مجبور شدم به‌صورت انفرادی و تخصصی، تمریناتی را داشته باشم و همچنین مربیان تیم خواستند تا به من استراحت بدهند و بتوانم سریع تر برای بازی‌های بعدی به آمادگی کامل برسماین بازیکن ادامه داد: «خیال همه هواداران پرسپولیس راحت باشد، من به بازی با استقلال می‌رسم و مشکلی ندارم. حالا هم دردم کمتر شده با وجود این‌که تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتم، زودتر از برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ها، آماده شدم. مسلما هیچ بازیکنی دوست ندارد دربی را از دست بدهد و من هم نمی‌توانم در این شرایط، پرسپولیس را تنها بگذارم. امیدوارم بتوانم یکی از بازیکنان اصلی تیمم در دربی باشمماهینی درخصوص بازی با السد قطر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 هم به ما گفت: «بله، بازی بسیار سختی است ولی می‌توانیم با احتیاط و انجام یک بازی قدرتمندانه، در دوحه نتیجه خوبی به دست بیاوریم. در بازی برگشت نیز هواداران به کمک مان می‌آیند تا بتوانیم به فینال برسیم. تماشاگران پرسپولیس در دنیا نمونه هستند. دیدید که چطور ما را با تشویق‌های‌شان از مرحله یک‌چهارم نهایی به نیمه‌نهایی بردند و من مطمئن هستم در روز بازی برگشت، یک اتفاق مهم رخ می‌دهد و پرسپولیس با کمک هواداران خود به فینال می‌رسد. مدل تشویق تماشاگران پرسپولیس حداقل در ایران و آسیا نمونه نداردکاپیتان دوم پرسپولیس در مورد شرایط بازی با استقلال در نهایت این‌طور صحبت کرد: «من همیشه برای استقلال، بازیکنان، مربیان و هوادارانش احترام قائل هستم اما با وجود تمام مشکلاتی که داریم، مطمئنا برای کسب پیروزی به میدان می‌رویم و امیدواریم مثل بازی با سپیدرود، هم زیبا بازی کنیم و هم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. ان‌شاءا... با کمک هواداران مان سه امتیاز دیگر را به کارنامه مان اضافه کنیم

نیکبخت: دربی باید 4 گل داشته باشد

علیرضا نیکبخت هم در استقلال بازی کرده و هم در پرسپولیس. او با این تجربه قطعا می‌تواند درباره دربی روز پنجشنبه حرف‌های خوبی بزند. نیکبخت امیدوار است بازی دو تیم پرگل باشد و بازی بیشتر از چهار گل داشته باشد.

آقای نیکبخت در آستانه دربی هستیم. بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟ پرسپولیس خیلی سرحال‌تر به نظر می‌رسد. این ملاک برای برد آنهاست؟

نه، این مساله درست نیست. ببینید شرایط دربی واقعا با بقیه بازی‌ها فرق دارد. حتما شما هم موافق هستید که معمولا تیم‌هایی که شرایط بهتری دارند، در دربی خوب نتیجه نمی‌گیرند. در سال‌های گذشته معمولا اینطور بوده است. به همین خاطر نمی‌توان از الان پرسپولیس را از پیش برنده دربی دانست. درست است که آنها تیم خوبی دارند، ولی استقلال هم تیم خیلی خطرناکی است و به نظرم می‌تواند در دربی حتی برنده باشد.

استقلال در این هفته‌ها نتایج خوبی به دست نیاورده و این مساله هواداران را نگران کرده است.

قبول دارم. به هر حال توقع از استقلال زیاد است. این تیم در فصل جاری فقط یک برد داشته. اگر نگاه کنیم آنها مهره‌های خوبی هم دارند ولی اشتباه تیم زمانی رخ داد که اجازه دادند بعضی بازیکنان بروند. الان نویمایر قرار بوده جای جپاروف را بگیرد ولی شما نگاه کنید کیفیت دو بازیکن چقدر فرق دارد. یا گرو چقدر در سطح پائین‌تری نسبت به تیام است؟ استقلال باید این بازیکنان را حفظ می‌کرد نه این‌که اجازه دهد بروند و بعد دوباره آزمون و خطا کند و بازیکن جدید بیاورد.

فکر می‌کنید استقلال می‌تواند اوضاع خود را تا روز دربی بهتر کند؟

قطعا همینطور است. ببینید اصلا مسابقه دربی قابل پیش‌بینی نیست. یک وقت‌هایی بوده که مثلا استقلال اوضاع بدی داشته. حتی بازی قبل از دربی خود را باخته ولی در دربی برنده بوده است. جو این بازی با همه بازی‌ها فرق دارد. انگیزه بازیکنان هم متفاوت است. اصلا یک اتفاقاتی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست. خیلی وقت‌ها اتفاق افتاده تیمی که قوی‌تر بوده و حتی در پایان فصل قهرمان لیگ شده، دربی را باخته است. مگر فصل گذشته استقلال با گل وریا پرسپولیس را نبرد؟ و یا سال گذشته پرسپولیس 3 بر 2 نباخت؟ پس حساب دربی از بقیه بازی‌ها جداست و اصلا نمی‌توان از الان چیزی درباره‌اش گفت.

به نظرتان شانس موفقیت کدام تیم بیشتر است؟

با چیزهایی که گفتم قطعا هر دو تیم به یک اندازه شانس دارند تا در این بازی موفق باشند. رمز موفقیت در دربی آرامش و تمرکز است. هر تیمی بتواند از آن جو احساسی دور باشد و منطقی بازی کند، موفق می‌شود. اتفاق افتاده تیمی جلو بوده ولی رو به کار احساس آورده و ناکام مانده است. اتفاقاتی هم در دربی می‌افتد که واقعا می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. از طرفی یک ترسی هم در ساق‌های بازیکنان است. امیدوارم در دربی روز پنجشنبه شاهد یک بازی خیلی خوب باشیم.

ممکن است پرگل باشد؟

ما که از خدایمان است دربی پر گل باشد چون در این صورت بیشتر از تماشای بازی لذت می‌بریم. الان خط حمله دو تیم هم خطرناک است. استقلال بازیکنان خوبی دارد و پرسپولیس هم همینطور. امیدوارم بازی بالای چهار گل داشته باشد چون اینطوری هیجان مسابقه واقعا زیاد می‌شود.

بهترین دربی اخیری که دیده‌اید، کدام مسابقه بوده است؟

چند بازی بوده. مثلا دربی 3 بر 2 که پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید برد واقعا بی نظیر بود. یا دربی سال گذشته که استقلال 3 بر 2 برد هیجان زیادی داشت. امیدواریم این بازی هم پر گل باشد و لذت ببریم.

پیشبینی امیدوارانه آقای «آرفی»

اشپیتیم آرفی، مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس، با اینکه در آلمان زندگی میکند اما علاقه خاصی به زندگی در ایران دارد. این پیشکسوت کوزوویی در آستانه دربی، برای دقایقی با جامجم به صحبت پرداخت و گفت: «من بازیهای پرسپولیس را از طریق یوتیوب و سایتهای معتبر در زمینه فوتبال دنبال میکنم و میدانم چه مشکلاتی دارد. با برخی دوستانم مثل مهدی شیری و محسن خلیلی هم گاهی تلفنی در مورد پرسپولیس حرف میزنم. این هفته هم دربی در پیش است که مطمئنم پرسپولیس برنده خواهد شد و سه امتیاز را از استقلال میگیرد. البته این، هم پیشبینی من است و هم امیدواری من!» آرفی افزود: «مشغول طی کردن یک پروژه مدلینگ هستم اما شاید قبل از کریسمس دوباره به ایران برگردم تا با دوستانم ملاقات کنم. امیدوارم تا آن زمان، پرسپولیس قهرمان آسیا شده باشد!»

نظر شما