شناسهٔ خبر: 28323174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و کنترل مصرف بی رویه بنزین

وزیر نفت: ممکن است سهمیه بندی سوخت احیا شود

زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر کارت های سوخت، برای قاچاق از مناطق مرکزی کشور به مناطق مرزی مهاجرت می‌کند، گفت: ممکن است کارت سوخت احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مقاومتی نیوز وزیر نفت روز گذشته در حاشیه مراسم گشایش دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست درباره استفاده از کارت های سوخت مهاجر برای قاچاق اظهار داشت: اکنون کارت‌های سوخت از مناطق مرکزی برای استفاده در قاچاق سوخت به مرزها منتقل می شود که در نظر داریم تدابیری را اتخاذ کنیم تا مهاجرت کارت های سوخت به نواحی مرزی کمتر شود.

زنگنه درباره احتمال احیای سهمیه بندی سوخت نیز گفت: هنوز نمی‌توانم چیزی بگویم اما ممکن است، احیا شود.[۱]

گفتنی است با افزایش بی سابقه نرخ ارز و کاهش شدید قیمت نسبی بنزین، قاچاق بنزین بار دیگر در صدر کالاهای مورد علاقه قاچاقیان قرار گرفته است.

به عنوان مثال در حالی  قیمت بنزین در ایران هزار تومان است که با توجه به  افزایش نرخ ارز در ایران قیمت بنزین در  ترکیه به 14 هزار تومان برای هر لیتر هم می‌رسد.

بی استفاده شدن کارت سوخت شخصی سبب شده است تا قاچاقچیان به سهولت و در حجم های بالا به قاچاق بنزین مبادرت ورزند تا جایی که به عقیده برخی از کارشناسان در حال حاضر روزانه دستکم روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین بصورت قاچاق راهی کشورهای همسایه می شود.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایرنا کد خبر ۸۳۰۴۲۲۸۸

انتهای پیام/ نفت و انرژی

برچسب‌ها:

نظر شما