شناسهٔ خبر: 28309084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تحولی بی سابقه در تاریخ عراق؛

آیا یک زن یهودی بانوی اول عراق می‌شود؟!

منابع عراقی امروز اعلام کردند: همسر «فؤاد حسین» گزینه معرفی شده از سوی «مسعود بارزانی» برای پست ریاست جمهوری عراق یک زن یهودی است و در صورت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور برای نخستین بار در تاریخ عراق یک زن یهودی بانوی اول این کشور می شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) ، «هیوا طالبانی» برادر مسئول سرویس امنیت و اطلاعات اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه از یک مساله بسیار جنجالی و مهم درباره گزینه معرفی شده از سوی مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق پرده برداشت.


وی در توئیتی نوشت: در صورتی که دکتر  «فؤاد حسین» به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، تاریخ عراق رخدادی بی سابقه را تجربه خواهد کرد که طی آن بانوی اول کشور یک زن یهودی می‌شود، آیا عراقی‌ها برای این رخداد آماده هستند؟


 این در حالی است که تاکنون حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی واکنشی به  توئیت هیوا طالبانی درباره همسر فواد حسین نشان نداده اند.
مسعود بارزانی امروز ضمن اعلام حمایت از فواد حسین تاکید کرده بود:  «من به توانمندی های فواد حسین اطمینان دارم و مطمئنم که وی از پس ماموریت‌های خود به خوبی بر می آید، وی شخصیتی است که در صورت احراز نخست وزیری به منافع ملت کردستان و عراق با تمام اقشار آن پایبند است».


بارزانی در ادامه تاکید کرده بود که حزبش با تمام توان از ریاست جمهوری فواد حسین حمایت می کند و وی را شخصیتی مخلص و پاک می داند که در جریان قیام سپتامبر و در زمان ریاست دیوان اقلیم کردستان عراق شایستگی های خود را نشان داده است.

 

مسعود بارزانی در ادامه گفت:  «من امیدوار بودم که همه جریان‌های کُرد بر روی یک گزینه برای ریاست جمهوری توافق می کردند اما متاسفانه این امر محقق نشد و من از سوی دفتر سیاسی حزب دموکرات با توجه به توانایی ها و شایستگی فواد حسین وی را برای احراز این منصب انتخاب کردم».


به گزارش شبکه تلویزیونی روداو (در اقلیم کردستان عراق) فؤاد حسین از کُردهای فیلی شهر خانقین، عضو سابق جمعیت کادحی و رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری اقلیم کردستان عراق بوده و هم اکنون به هیچ حزب سیاسی وابستگی خاصی ندارد.


وی برای بدست آوردن عالی ترین جایگاه در هرم قدرت عراق جدید، رقیبی سرسخت دارد؛  «برهم صالح» گزینه معرفی شده از سوی حزب اتحادیه میهنی کردستان (طالبانی)... جالب اینکه هر دو حزب اصلی اقلیم کردستان یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی ریاست جمهوری در  عراق را سهم خود می دانند. حال باید منتظر ماند و دید آیا برای نخستین بار در تاریخ عراق در صورت ریاست جمهوری فؤاد حسین، یک زن یهودی بانوی اول عراق خواهد شد؟!

نظر شما