شناسهٔ خبر: 28300902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

سلبریتی ها واقعا در مقابل حادثه تروریستی اهواز سکوت نکردند

هشتگ سازیهای معترضان عصبی برای چهره ها

صاحب‌خبر -

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: حادثه تروریستی غم انگیز و متاثر کننده شنبه گذشته در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، موج تازه ای از ناراحتی را به مردم کشورمان تحمیل کرد. غم و اندوهی که منجر به بروز برخی انتقادهای تند و تیز شد و شماری از آنها چهره های معروف و سلبریتیها را نشانه گرفت.
از «هیس! سلبریتی ها خوابیدن!»، «سکوت مرگبار» و «سکوتت را بشکن،اهواز تسلیت» گرفته تا لحنهای تندتری با این ادبیات که «خفه خون سلبریتیها» طی دو روز گذشته توسط تعدادی از کاربران در فضای مجازی نثار چهره هایی شد که در صفحات شخصی خود در قبال این اتفاق سکوت کردند یا پُستهای غیرمرتبط قرار دادند. کاربران با استفاده از این هشتگها به سلبریتیها تاختند که چرا این اتفاق تروریستی را محکوم نکرده اند و آنها را متهم به بی تفاوتی کردند. حال آنکه برخی از چهره های فعال در فضای مجازی اغلب در قبال این دست حادثه ها اظهار نظر نمی کنند و اصلا شاید فرصتی نداشته اند تا در مورد آن پُستی در اینستاگرام منتشر کنند یا توییتی بنویسند.
با این وجود برخی کاربران بی اعتنا به این توجیهات و دلایل، با حمله به صفحات سلبریتی ها به آنان تاختند و حتی در مواردی اقدام به فحاشی کردند. هرچند در میان سلبریتی ها بودند کسانی که دست کم در صفحات شخصی شان به هر دلیلی نشانی از همدردی با مردم اهواز در این اتفاق تلخ به چشم نمی خورد، اما خیلی های دیگر واکنشهای سریعی در مواجهه با آن نشان دادند.
چند نفر از هنرمندان هم عصبانیت خود از این اتفاق را در قالب جملات انتقادی به دولت مطرح کردند.
محسن چاوشی کلیپی با صدای خود منتشر کرد و بهنوش بختیاری با انتشار پوستری با تصویر کودک مجروح شده در این حادثه در آغوش یکی از نظامیان،ایران را قربانی تروریسم خواند. محسن تنابنده در صفحه اینستاگرامی خود به تندی نوشت:«مرگ بر حرامزاده‌های منافق تجزیه طلب، زنده باد ایران یکپارچه».
مسعود ده نمکی هم در اینستاگرامش نوشت:«داعشی های وحشی وحشی فاجعه آفریدند.حمله مسلحانه به تماشاچیان و رژه نیروهای مسلح در اهواز».
حمید فرخ نژاد هم نوشت«تروریسم در هر شکل و در هر لباسی محکوم است.پاینده باد ایران».
تهمینه میلانی دو پست پیاپی را به این اتفاق اختصاص داد و نوشت:« ایران عزیزم . باز هم تسلیت .بیش از ٢۵ کشته و ۶۰ زخمی تاکنون». او همچنین از زن عکاسی نوشت که در بحبوحه آن اتفاق با شجاعت مشغول عکاسی از بحران بود و تصویر او بارها در فضای مجازی منتشر شد.
محمدحسین مهدویان هم با انتشار تصویری از فیلم «ماجرای نیمروز» و مقایسه آن با یکی از تصاویر فاجعه تروریستی اهواز نوشت:«امروز همه ما برای مردم عزیز خوزستان اندوهگین هستیم».
شهاب حسینی،محراب قاسم خانی،گلشیفته فراهانی، شلا خداداد، بابک جهانبخش،حسین ماهینی،سیاوش خیرابی، آرش مجیدی، تهمینه میلانی، سارا خوئینیها، حامد همایون، سوگل طهماسبی، شاهرخ استخری و.. نیز از دیگر چهره های هنری بودند که در فضای مجازی به این اتفاق پرداختند.

نظر شما