شناسهٔ خبر: 28282068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرپزشكي

صاحب‌خبر -

 برگزار ي سيزدهمين دوره هفته کاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت ها

سيزدهمين دوره هفته پيشگيري از مسموميت ها به سرپرستي سازمان غذا و دارو با همکاري دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور، سازمان پزشکي قانوني، آتش نشاني، آموزش و پرورش و ادارات و سازمان هاي مرتبط در نخستين هفته آبان ماه سال جاري با هدف کاهش مرگ و مير ناشي از مسموميت‌ها برگزار مي شود.به گزارش وبدا، بر اين اساس راهکارهايي مانند تمرکز و آموزش نحوه پيشگيري از مسموميت ها، ارتقاي دانش جامعه در خصوص خطرات ناشي از مسموميت ها و نحوه برخورد با اين رخداد تبيين مي شود.همزمان با فرا رسيدن فصل سرما و اهميت آموزش نحوه پيشگيري از مسموميت با مونوکسيد کربن، آموزش هاي لازم از طريق رسانه ها به مردم ارائه مي شود.همچنين روزهاي هفته پيشگيري از مسموميت ها به ترتيب با عناويني مانند، پيشگيري از بروز مسموميت ناشي از داروها، پيشگيري از مسموميت ها در کودکان، پيشگيري از مسموميت ناشي از گازها و مونوکسيد کربن، پيشگيري از مسموميت با مواد غذايي قارچ و گياهان سمي، پيشگيري از بروز مسموميت ها با سموم دفع آفات نباتي و مواد شيميايي، پيشگيري از مسموميت ناشي از گزيدگي جانوران سمي و پيشگيري از مسموميت ناشي از سوء مصرف مواد مخدر و محرک نامگذاري شده است.

پيش‌بيني چاقي با بررسي باکتري دهان کودکان

نتايج يک تحقيق نشان مي‌دهد باکتري‌هاي موجود در دهان کودکان خردسال مي‌تواند به پيش بيني احتمال ابتلاي آنان به چاقي کمک کند.

به گزارش ايسنا، گروهي از متخصصان دانشگاه دولتي پنسيلوانيا دريافتند ترکيب ميکروارگانيسم‌هاي موجود در دهان کودکان دو ساله مي‌تواند سرنخ‌هايي از وضعيت وزن کودک در آينده ارائه دهد.

يکي از متخصصان ارشد اين مطالعه گفت: يک نفر از هر سه کودک در آمريکا به اضافه وزن يا چاقي مبتلا است. درصورتيکه بتوان شاخص‌هاي اوليه چاقي را در دوران ابتدايي زندگي پيدا کرد، اين امکان براي والدين و پزشکان فراهم مي‌شود تا اقدامات پيشگيرانه را در نظر بگيرند.در اين بررسي بيش از 200 کودک در پروژه‌اي شرکت کردند که فاکتورهاي خطرزاي اجتماعي و زيستي موثر در ابتلا به چاقي مورد مطالعه قرار گرفت. متخصصان به انجام آزمايشاتي در دستگاه گوارش که محل زندگي انواع مختلفي از موجودات ميکروسکوپي است اقدام کردند که به بدن در هضم مواد غذايي و بهبود سيستم ايمني کمک مي‌کنند.متخصصان علوم پزشکي در آمريکا تاکيد کردند که در مطالعات پيشين ارتباط بين باکتري‌هاي دهان با چاقي در افراد بزرگسال و نوجوانان مشاهده شده است. در اين مطالعه متخصصان به بررسي اين رابطه در ميان کودکان پرداختند.در اين مطالعه مشخص شد افزايش سريع وزن در دوران نوزادي که مي‌تواند فاکتور خطرزايي در ابتلا به چاقي در دوران کودکي باشد با عدم تنوع کافي باکتري‌هاي دهان ارتباط دارد. در حقيقت در نوزاداني که در اين دوره از زندگي دچار افزايش وزن سريع مي‌شوند تنوع کمتري از باکتري‌هاي دهان وجود دارد.

به گزارش هلث‌دي نيوز، به گفته متخصصان در بدن يک فرد سالم انواع بسيار مختلفي از باکتري‌ها وجود دارد. اين حجم بالا از تنوع باکتريايي، بدن را در برابر التهاب و باکتري‌هاي مخرب حفظ مي‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما