شناسهٔ خبر: 28254873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

پژوهشگر ارشد دانشگاه لندن:

آمريکا قادر به قطع صادرات نفت ايران نيست

کريس کوک (Chris Cook) پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنيتي دانشگاه لندن با يادآوري اينکه کشورهاي توليدکننده نفت قادر به رقابت با بهاي نفت خام ايران در بازارهاي جهاني نيستند، افزود: آمريکا نمي‌تواند صادرات نفت تهران را به صفر برساند.

کوک در گفت‌وگو با ايرنا درباره ادعاي عربستان مبني بر پر کردن خلا نفت ايران در بازارهاي جهاني يادآورشد: عربستان قادر خواهد بود تا در فصل زمستان، زماني که تقاضاها در داخل براي سيستم‌هاي سرمايشي پائين است خلا صادرات نفت ايران را پر کند. 'اما آنها حاضر نخواهند شد تا براي رضايتمندي واشنگتن نفت خود را ارزان بفروشند.'

کوک ادامه داد که پس از خروج آمريکا از برجام تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است تا بهاي نفت خام در بازار جهاني افزايش پيدا نکند.

پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات امنيتي دانشگاه لندن همچنين افزود: ظرف همين مدت معاملات نقدي نفت خام برنت درياي شمال در مقايسه با نفت وست تگزاس اينترمديت آمريکا به دليل نگراني خريداران از آينده تحولات بازار جهاني نفت، افزايش چشمگيري داشته است.

دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا روز 18 ارديبهشت‌ماه، اين کشور را از توافق هسته‌اي ايران موسوم به برجام خارج کرد. بر اساس اين توافق تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران در سال 2015 ميلادي برداشته شد. بااين‌حال ترامپ اعلام کرده است که تحريم‌هاي ضد ايراني را دوباره احيا خواهد کرد.

کوک در پاسخ به اين پرسش که علت خروج آمريکا از برجام چيست؟، گفت: معتقدم اين‌يک تصميم کاملا شخصي بوده است. درواقع خصومت ترامپ با باراک اوباما به حدي است که او تلاش مي‌کند تمام دستاوردهاي دولت قبلي را بدون توجه به منافع آمريکا از بين ببرد.

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران:

شمارش معکوس براي افتتاح پروژه مخابرات خط لوله سوم گاز آذربايجان

افتتاح سيستم مخابراتي خط لوله سوم آذربايجان به عنوان دومين پروژه مخابرات اکتيو فيبر نوري شرکت ملي گاز ايران، افق روشني را در راه رسيدن به اهداف کلان مخابراتي اين مجموعه ترسيم مي‌کند.

به گزارش ايلنا، مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران درباره پروژه مخابرات خط لوله سوم گاز آذربايجان گفت: پروژه مخابراتي اين خط به طول 940 کيلومتر از ايستگاه ساوه شروع شده و تا مياندوآب ادامه دارد.

حسن منتظر تربتي با اشاره تشريح ضرورت‌هاي احداث تاسيسات مخابراتي در مجاورت خطوط انتقال گاز افزود: شرکت ملي گاز ايران براي مديريت شبکه گسترده خطوط لوله گاز کشور نيازمند ارتباطات مخابراتي است، ضمن آنکه مناطق عملياتي نيز در هنگام تعميرات، بازرسي و رفع اشکال خطوط، نيازمند ارتباط با منطقه از طريق ارتباطات بي سيم بوده و کاربران مستقر در ايستگاه‌هاي تقويت فشار و ايستگاه هاي اندازه گيري مرزي هم بسيار از اين تکنولوژي‌ بهره‌مند خواهند شد.

وي با اشاره به اينکه براي پاسخ گويي به نيازهاي گوناگون همکاران صنعت گاز به بسترهاي مخابراتي، طرح جامع مخابرات شرکت ملي گاز تدوين شده است، گفت: مناسب‌ترين تکنولوژي ارتباطي که مي تواند در مجاورت خطوط لوله احداث شود، مخابرات فيبر نوري است.

مديرعامل شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران در تشريح مزيت‌هاي فيبر نوري چنين گفت: فيبر نوري علاوه بر برخورداري از پهناي باند مناسب و سرعت بالا در تبادل داده، از ضريب امنيتي قابل توجهي برخوردار است و از نگاه سازمان‌هاي پدافندي، مناسبترين مديا براي انتقال ايمن اطلاعات به شمار مي آيد.

تربتي تاکيد کرد: فناوري‌هاي پيشرفته و نوين، هسته اصلي پروژه‌هاي مخابراتي را تشکيل مي دهند.

استقبال چشمگير مهارت‌آموزان از آموزش‌هاي انرژي‌هاي تجديدپذير

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور با اشاره به افزايش 360درصدي آموزش هاي مهارتي در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير در 4 ماهه نخست سال جاري، از تدوين استانداردهاي شغلي در حوزه انرژي خبرداد.

عليرضا حاتم زاده در گفتگو با مهر، با اشاره به استقبال مهارت آموزان از آموزش هاي مهارتي در حوزه انرژي هاي تجديد پذير گفت: در 4 ماهه نخست سال جاري 828 هزار و 750 نفر – ساعت آموزش هاي مهارتي در حوزه انرژي ارائه شده است در حالي که در 4 ماهه نخست سال گذشته 94 هزار و 953 نفر – ساعت آموزش هاي مهارتي در اين حوزه ارائه شده بود؛ اين آمار از افزايش 360 درصدي آموزش‌هاي مهارتي در حوزه تجديد پذير در 4 ماهه نخست امسال نسبت به کل سال گذشته حکايت دارد.

وي گفت: در راستاي همکاري سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، ستاد توسعه فناوري حوزه انرژي، در سال هاي اخير مبلغ 2 ميليارد ريال از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي تجهيز کارگاه مرکز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه‌اي کرج و مرکز آموزش فناوري هاي نوين اصفهان اختصاص يافت.

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در ادامه افزود: همچنين با اختصاص يک ميليارد ريال از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تعداد 148 عنوان شغل و شايستگي هاي مرتبط با فناوري انرژي شناسايي و 87 عنوان استاندارد آموزش در اين حوزه تدوين شد که هم اکنون اين استانداردها و شايستگي هاي تدوين شده در حوزه
فناوري هاي راهبردي در سايت و پورتال اين سازمان قرار دارد.

حاتم زاده در ادامه گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاري با مجري پروژه ملي بهينه سازي انرژي و محيط زيست در ساختمان از زمينه هاي همکاري سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در سال جاري است.

برچسب‌ها:

نظر شما