شناسهٔ خبر: 28229960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 سلطاني فر خبر داد؛

برکناري برخي روساي فدراسيون ها

وزير ورزش تاکيد کرد، بزودي روساي فدراسيون هايي که شامل قانون منع بکارگيري بازنشسته ها مي شوند از مسئوليت خود کنار گذاشته خواهند شد.

مسعود سلطاني فر در گفت و گو با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان با اشاره به قانون منع بکارگيري بازنشستگان گفت: وزارت ورزش وجوانان ملزم به اجراي قانون است و با اجراي اين قانون تغييراتي در برخي فدراسيون ها به وجود خواهد آمد.

با توجه به اين قانون بزودي براي برخي فدراسيون هاي ورزشي که روساي آنها شامل اين قانون مي شوند، سرپرست تعيين مي کنيم.

وي با اشاره به اهميت تأمين ارز براي اعزام هاي ورزشي تصريح کرد: با توجه به توافقي که با بانک مرکزي صورت گرفته است، ارز فدراسيون ها براي اعزام ها از طريق بازار ارز ثانويه تأمين مي شود.

نخستين تجربه بين‌المللي بانوان کشتي‌گير ايران

تيم ملي کشتي کلاسيک بانوان براي نخستين بار تجربه حضور در يک تورنمنت بين المللي را کسب خواهد کرد.

کشتي کلاسيک بانوان از مهر ماه سال 96 به صورت جدي فعاليتش را آغاز و پس از آن ابتدا مسابقات قهرماني کشور، مسابقات آزاد، انتخابي تيم ملي و سپس نخستين دوره مسابقات ليگ برگزار کرد و حال تيم ملي کشتي کلاسيک بانوان نخستين حضورش را در يک تورنمنت بين المللي تجربه خواهد کرد.

بانوان کشتي گير روز گذشته به لبنان رفتند تا از روز اول مهرماه به مصاف حريفان بين المللي بروند. تيم ملي پس از تورنمنت لبنان، آذر ماه نيز در نخستين دوره مسابقات جهاني شرکت خواهد کرد وحضور در تورنمنت لبنان مي تواند موثر باشد. کشتي بانوان قدم به قدم به دنبال تحقق اهدافش است و بانوان کشتي گير روياي کسب مدال جهاني را در سر مي پرورانند.

عراق، قرقيزستان، اوکراين، لبنان، گرجستان، ايتاليا، ارمنستان، سوريه و ايران تيم هاي حاضر در تورنمنت لبنان هستند و احتمال حضور چند تيم ديگر از جمله آلمان نيز وجود دارد.

ترکيب تيم کشتي کلاسيک بانوان براي حضور در تورنمنت لبنان:

50 کيلوگرم: فاطمه محمدي

55 کيلوگرم: زهرا يزداني

60 کيلوگرم: فاطمه نيکبخت

65 کيلوگرم: ميمنت قاسم آبادي

70 کيلوگرم: کوثر لفته زاده

75 کيلوگرم: معصومه خانلر

مربي: سيده مريم حسيني.

يک نقره حاصل کارتکواندوکاران ايران از گرندپري چين‌تايپه

در آخرين روز از رقابتهاي تکواندوي گرندپري 2018 چين‌تايپه نماينده وزن 80- کيلوگرم ايران در نخستين گام حذف شد تا تيم ملي ايران با تنها يک مدال نقره به کار خود پايان دهد.مرحله سوم مسابقات گرندپري سال 2018 در چهار وزن المپيکي، روز گذشته در چين‌تايپه به پايان رسيد تا تنها يک‌ مدال نقره، دستاورد تيم ‌ملي ايران از اين مسابقات باشد.

در آخرين روز اين رقابت‌ها، مبارزات وزن 80- کيلوگرم بخش مردان برگزار شد که مهدي خدابخشي به عنوان آخرين نماينده ايران به روي شياپچانگ رفت. او در اولين مبارزه به مصاف "صالح الشراباتي" از اردن رفت که با حساب 13 بر 11 نتيجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نماينده اردن مدال برنز بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا را در کارنامه دارد.پيش از اين، سجاد مرداني در وزن 80+ کيلوگرم، ابوالفضل يعقوبي در وزن 68- کيلوگرم و آرمين هادي‌پور با شکست مقابل رقباي خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. تنها مداآور ايران در اين‌ مسابقات ميرهاشم حسيني تکواندوکار وزن 68- کيلوگرم تيم ملي بود که به مدال نقره اين وزن رسيد.

خبر بد براي بانوي پير

خديرا مصدوم است

يوونتوس در ديدار نخست خود در فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا برابر والنسيا به ميدان رفت و توانست با دو گل به پيروزي برسد. در اين ديدار کريستيانو رونالدو به خاطر کارت قرمز از بازي اخراج شد تا ديدار بعدي تيمش را از دست دهد.

اما اين تنها خبر بد براي هواداران يووه نبود چرا که سامي خديرا هافبک تاثيرگذار تيم ايتاليايي هم با مصدوميت مواجه شد. پيش‌بيني مي‌شود که اين بازيکن که زياد مصدوم هم مي‌شود به خاطر اين آسيب ديدگي چند هفته‌اي دور از ميادين باشد. البته آلگري امره جان را در تابستان جذب کرد و اين بازيکن ترک تبار مي‌تواند جايگزين خوبي براي خديرا باشد.

نظر شما