شناسهٔ خبر: 28229925 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پيگيري هفته هفتم ليگ برتر

صاحب‌خبر -

 هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايران امروز با انجام سه بازي ديگر پيگيري مي‌شود که جدال جواد نکونام با تيم سابق خود، مهم ترين اتفاق بازي هاي امروز محسوب مي شود.

*نساجي قائمشهر - استقلال تهران/ ورزشگاه وطني، ساعت 18:45

در حساس‌ترين بازي امروز، تيم فوتبال استقلال تهران که به تازگي از ليگ قهرمانان حذف شده است در شهر قائمشهر بايد به مصاف نساجي برود. استقلالي‌ها در اين فصل خيلي مقتدرانه عمل نکرده‌اند و با يک بازي کم‌تر نسبت به همتاي خوزستاني خود در رده دهم قرار دارند. استقلالي‌ها که به دنبال برگرداندن راي سوپر جام از طريق مراجع قضايي بين‌المللي هستند براي لبريز نشدن صبر هوادارن‌شان به پيروزي در اين ديدار نياز دارند؛ بردي که مي‌تواند آبي‌ها را هم از لحاظ روحي و هم از نظر امتياز قبل از داربي تهران به شرايط بهتري برساند. از طرفي اين مسابقه مي‌تواند براي نکونام که سابقه بازي در استقلال را دارد از حساسيت شخصي زيادي برخوردار باشد. در مقابل ببرهاي قائمشهر که هفته گذشته برابر پرسپوليس در آزادي شکست خوردند ، انگيزه زيادي براي جبران ناکامي هفته قبل دارند. آن‌ها مي‌دانند براي اين که در پايان فصل امتيازات‌شان از تعداد بازي‌هاي‌شان کمتر نباشد ديگر فرصتي براي اشتباه ندارند.

*استقلال خوزستان - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه غدير، ساعت 18:45

آبي‌هاي خوزستان تنها با يک پيروزي در ليگ برتر پا به اين مسابقه مي‌گذارند؛ بردي که برابر سپيدرود قعرنشين به دست آورده‌اند. داريوش يزدي با جوانانش آرزوهاي بزرگي در سر دارد ولي راه براي آن‌ها بسيار سخت و دشوار است. پيروزي در جام حذفي روحيه مضاعفي به آن‌ها داده است تا در مقابل هواداران خود کار را براي شاگردان نمازي سخت کنند. ذوب آهن نيز که اين فصل از ناحيه داوري در بعضي بازي‌ها ضرر کرده، همانند ليگ در جام حذفي هم به پديده گل محمدي باخت تا شرايط براي نمازي کمي سخت شود. تيم نمازي نشان داده که روان بازي مي‌کند اما خودش اعتقاد دارد که در بعضي بازي‌ها با اين که توپ را در اختيار دارند نمي‌توانند به دروازه حريفان نزديک شوند. هرچه هست او بايد براي به دست آوردن کنترل تيم زودتر يک راه چاره پيدا کند.

*سايپا تهران- نفت مسجد سليمان/ ورزشگاه دستگردي، ساعت 18:45

ديگر بازي امروز ميان سايپا و نفت مسجد سليمان برگزار مي‌شود. تيم علي دايي هم امتياز با سپاهان و در رده چهارم قرار دارد. آن‌ها در سه بازي اخير خود برابر پارس، فولاد و شهرداري بوکان (جام حذفي) پيروز شده‌اند. نارنجي پوشان که امسال نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم هستند توانسته‌اند عملکرد خوب خود از فصل قبل را ادامه دهند تا نيم نگاهي حتي به قهرماني ليگ برتر داشته باشند؛ کاري که دايي قبلا به عنوان مربي- بازيکن در سايپا انجام داده است. حريف اين هفته آن‌ها تيمي است که با استعفاي ويسي، از اين هفته عليرضا مرزبان را روي نيمکت خود مي‌بيند.

اين تيم جنوبي وضعيت خوبي در جدول ندارد و هواداران مسجد سليماني دوست ندارند آن‌قدر زود روياي ماندن در ليگ برتر را فراموش کنند. هرچه باشد آن‌ها براي رسيدن به اين جايگاه سختي‌هاي زيادي تحمل کرده‌اند.

نظر شما