شناسهٔ خبر: 28229885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 در راستاي مديريت مصرف و کاهش حوادث شبکه آبرساني؛

نصب يک دستگاه شير فشارشکن در منطقه کوي رضوي اراک

اراک - الهام فراهاني

با هدف تنظيم و کنترل فشار در شبکه توزيع آب براي جلوگيري از شکستگي هاي ناشي از فشار شبکه و هدررفت آب اداره آب وفاضلاب منطقه دو اراک اقدام به نصب يک دستگاه شير فشارشکن سايز 300 ميليمتري درمنطقه کوي رضوي شهر اراک نمود. به گزارش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي، مهندس سعيد سر آباداني؛ مدير امور آب وفاضلاب شهرستان اراک عنوان نمود: با توجه به افزايش تعداد حوادث و شکستگيها در شبکه توزيع و انشعابات آب کوي رضوي به دليل بالا بودن فشارشبکه توزيع آب در منطقه کوي رضوي ، يک دستگاه شير فشارشکن سايز 300ميليمتر براي کاهش فشار در شبکه آبرساني، در ورودي شبکه توزيع اين منطقه نصب گرديد، با نصب اين شير فشارشکن حوادث وشکستگي هايي که براثر فشارشبکه دراين منطقه رخ مي‌داد به پايين‎ترين رقم ممکن وحتي مي‏توان ادعا کرد در حد صفر کاهش پيدا کرده است.

وي انجام اين کار را به صورت اماني و با کمترين هزينه توسط منطقه 2 امور آب و فاضلاب اراک عنوان کرد و افزود: اين اقدام اصلاحي همچنين در اعمال مديريت مصرف براي کنترل فشار اضافي و کاهش مصرف و در نتيجه هدررفت آب موثر مي‎‏باشد. گفتني است به دنبال اين اقدام فشار شبکه درتمام نقاط کوي رضوي به حد استاندارد رسيده است.

شهردار تبريز:

ضرورت بهره‌گيري از متخصصان بومي در حوزه عمران و معماري شهري

تبريز-توفيقي

شهردار تبريز گفت: درحال حاضر به حد کافي در شهر خودمان متخصص حوزه عمران و معماري داريم و به همين دليل بايد از نيروهاي بومي در اين حوزه بيش از پيش بهره بگيريم. مهندس ايرج شهين‌باهر در سومين کنفرانس بين‌المللي «عمران، معماري و طراحي شهري» که در دانشگاه هنر تبريز برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبريز شهري زلزله‌خيز به شمار مي‌آيد و در طول تاريخ زلزله‌هاي شديدي را تجربه کرده است و به همين خاطر بايد به بحث عمران بيش‌تر توجه کنيم. وي با تاکيد بر ضرورت استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد در بحث عمران، بيان کرد: براي امنيت شهروندان و صيانت از امنيت ملي ضرورت دارد که ساختمان‌هايي مقاوم در برابر زلزله بسازيم. شهردار کلانشهر تبريز با اشاره به مشکلات اقتصادي در شهرداري‌هاي سراسر کشور اظهار کرد: خدا را شاکريم که تا امروز توانسته‌ايم پروژه‌هاي عمراني شهرمان را ادامه بدهيم و تمام وظايف جاري شهرداري اعم از پرداخت حقوق کارکنان را به انجام برسانيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: بايد عرصه براي حضور متخصصان در حوزه عمران و معماري شهري باز شود و زماني که انحصار در حوزه عمران از بين برود، فضاي کاري براي افراد شايسته‌ بازتر خواهد شد. مهندس شهين‌باهر همچنين يادآور شد: ما درحال حاضر به حد کافي در شهر خودمان متخصص حوزه عمران و معماري داريم و بهترين‌هاي اين حوزه از دانشگاه‌هاي تبريز فارغ‌التحصيل مي‌شوند به همين دليل بايد از متخصصان بومي در اين حوزه بيش از پيش بهره بگيريم.

فرماندار شهريار:

بيمارستان انديشه تعيين تکليف مي‌شود

شهريار-برزگر

فرماندار شهرستان شهريار با اشاره به روند احداث بيمارستان شهر انديشه گفت: اين بيمارستان بايد با جذب سرمايه‌گذار خصوصي تعيين تکليف شود.

طاهري در يازدهمين جلسه شوراي اداري شهرستان شهريار با محوريت شهر انديشه اظهار داشت: شهر انديشه شهر خاصي است که نمونه آن در غرب تهران کم است اما بايد کمک کرد تا اين مجموعه که خود فرهنگ‌ساز است به سمت توسعه هر چه بيشتر حرکت کرده و نواقص آن برطرف شود.

وي ادامه داد: کاري که به مسائل شهر برمي‌گردد نبايد با اختلاف نظر به انحراف خدمت منتج شود و اگر موضوعي غيرکاري هم وجود دارد بايد بيرون از مسئوليت خود موضوع را برطرف کنيد و اختلاف نظر‌ها سبب نشود که دودش به چشم مردم برود.

فرماندار شهريار سپس با اشاره به روند احداث بيمارستان شهر انديشه بيان کرد: 80 درصد مصوبات جلسه قبلي به نتيجه رسيده است اما همچنان کوتاهي‌هايي وجود دارد، بيمارستان انديشه بايد با جذب سرمايه‌گذار خصوصي تعيين تکليف شود و پيگير مجدانه اين موضوع هستيم و مسئولان بايد توجه ويژه‌اي داشته باشند.

طاهري همچنين با اشاره به جانمايي مصلي شهر انديشه افزود: پيگيري‌هايي بسياري صورت گرفته است اما بيش از اين نبايد موضوعي که قبلاً در مورد آن تصميم‌گيري شده طولاني شود و بايد ظرف مدت يک ماه آينده موضوعات مرتبط با مصلي نماز جمعه انديشه به ثمر بنشيند.

فرماندار شهريار با اشاره به تکميل پروژه فاضلاب شهري گفت: بودجه آن اختصاص داده شده و بايد پيگير به ثمر رساندن آن بود و مشکلات مربوط به موضوع 17 هکتاري در رابطه با فرمانداري ملارد و فرديس برطرف شود و با ورود جدي منابع طبيعي نتيجه به‌زودي اعلام شود.

طاهري در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسيدن سال تحصيلي جديد سرانه‌هاي آموزشي و فرهنگي بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و شهرداري به همراه شرکت عمران اين امر را مورد توجه قرار دهد تا کمترين کمبود امکانات و سرانه آموزشي در اين منطقه به وجود نيايد.

نظر شما