شناسهٔ خبر: 28115724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مغز متفکر تبلیغات ضد ایرانی نتانیاهو درگیر رسوایی جنسی شده است

رسوایی بزرگ در پروژه رسانه ای صهیونیست ها

سخنگوی رسانه‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ایده پرداز کلیپ‌های ویدئویی و نمایش‌های تبلیغاتی نتانیاهو علیه ایران، به آزار و اذیت جنسی 12 زن متهم شده است.

صاحب‌خبر -

پرونده اتهامات آزار جنسی دیوید کیز 34 ساله روز به روز سنگینتر میشود و تاکنون زنان زیادی از جمله جولیا سالازار نامزد انتخابات مجلس سنای ایالتی نیویورک و شیندی رایس خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال از وی شکایت کردهاند.

سالازار ۲۷ ساله روز پنجشنبه گفته بود که سخنگوی رسانهای نتانیاهو، پنج سال پیش او را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

کیز ۳۴ ساله که از یهودیان متولد آمریکاست، در سال ۲۰۰۶ به فلسطین اشغالی مهاجرت و در جوخه استراتژیک ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرد. او سپس تحصیلات تکمیلی را در رشته دیپلماسی در دانشگاه تلآویو گذراند.

وی فعالیتهای حرفهای خود را با ایجاد وبگاهی برای فعالیتهای به اصطلاح حقوق بشری آغاز کرد. برخی از کارهای او روی موضوعات داخلی ایران، سوریه و دیگر کشورهای متخاصم با رژیم اسرائیل و بخشی دیگر از کارهای او درباره مسائل حقوق بشری در چین، روسیه و دیگر کشورهایی که بتازگی در حال نزدیک شدن به تلآویو هستند، متمرکز بوده است.

شیرین کاری های جوان جویای نام

نشریه فوروارد در تشریح اقدامات کیز مینویسد که او با شیرین کاریهای خود توانسته است توجهات زیادی به خود جلب کند. این نشریه مینویسد: «در سال ۲۰۱۳ بعد از سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اجلاس عمومی سازمان ملل، کیز سراغ او رفته و پرسید چه احساسی دارد وقتی از فیسبوک استفاده میکند، اما بقیه مردم ایران نمیتوانند... در سال ۲۰۱۵، زمانی که ظریف در حال سخنرانی در دانشگاه نیویورک بود، کیز و کارمندانش بین حاضران بادکنکهای رنگی و بستنی برای جشن گرفتن اجرای حکم اعدام در ایران، پخش کردند... او همچنین با سفر به وین در جریان مذاکرات توافق هستهای، با دوربین فیلمبرداری جلوی عدهای از دیپلماتهای ایرانی را گرفت و از آنها پرسید زندانی سیاسی مورد علاقه شما کیست؟»

بعد از این «شیرینکاریها» بود که وی در سال ۲۰۱۶ از سوی نتانیاهو برای حضور در سمت مشاور رسانههای خارجی استخدام شد. از زمان پیوستن او به دفتر نخستوزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در شبکههای اجتماعی و مدیومهای مختلف رسانهای فعالتر شده و ویدئوهای مختلفی را که عموما با موضوع ایران و برای اتهامپراکنی یا تفرقهاندازی بین دولت و مردم این کشور است، منتشر کرد. وی تاکنون چهار کلیپ ویدئویی برای شوی تبلیغاتی نتانیاهو علیه ایران ساخته است. نخستوزیر رژیمی که دستش به خون چند هزار کودک و نوجوان فلسطینی آلوده است، در یکی از ویدئوها خواستار کمک جامعه جهانی به نوجوانان و مردم ایران برای مقابله با آنچه که مشکلات متعدد ادعا میکند، شد. در ویدئویی دیگر، نتانیاهو عاجزانه برای روزی که تیمهای فوتبال ایران و رژیم صهیونیستی بتوانند با یکدیگر مسابقه دهند، دعا کرد. نتانیاهو همچنین در ژستی انساندوستانه به مردم ایران توصیه کرد که از فناوریهای اسرائیلی در حوزه کشاورزی بهره بگیرند تا با کمبود آب، که دولت را مقصر آن معرفی کرد، مقابله کنند. وی در ویدئویی دیگر، از اغتشاشات و ناآرامیهای چند ماه قبل در برخی شهرهای ایران استقبال کرده و از مردم خواست که با دولت مقابله کنند.

فسفر سوزانی بی حاصل

برخلاف ادعای خود کیز مبنی بر مؤثر بودن این ویدئوها و جلب کردن توجه چند میلیون نفر به هر کدام از آنها، به نظر میرسد از نظر خود صهیونیستها هم فسفری که دیوید کیز برای طراحی این ویدئوها سوزانده، چیزی جز «تلاش مذبوحانه» نبوده است.

کیز که زمانی در جمع اصحاب رسانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان ستاره نوظهور در حمایت از اسرائیل شناخته میشد و روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در سال ۲۰۱۲ از او به عنوان «پیشگام در فعالیتهای آنلاین» یاد کرده بود، اکنون شاهد نابود شدن کارنامه خود زیر سیلی از پروندههای شکایت به خاطر آزار جنسی زنان است. وبگاه تایمز اسرائیل روز پنجشنبه در مطلبی نوشت که این شکایتها در حالی مطرح شده که شنیده شده بود دیوید کیز قرار است به عنوان نماینده آتی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل انتخاب شود.

امیر عباس اصغری

بین الملل

نظر شما