شناسهٔ خبر: 27558926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

جرقه حمایت از کالای ایران ساخت از کودکی تا بزرگسالی

صاحب‌خبر -


حضور غرفه "ایران ساخت" در ششمین نمایشگاه "ایران نوشت" را می توان زمینه ای برای فرهنگسازی میان دانش آموزان و والدین آنها برای مصرف کالای با کیفیت ایرانی دانست.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به نقل از سایت خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، این روزها حمایت از تولید کننده ایرانی دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان است چرا که اگر این اتفاق مهم در کشور رخ دهد بستری برای رونق اقتصادی در کشور می شود. البته فرهنگسازی در زمینه حمایت از کالای ایرانی نیز اتفاقی است که باید پررنگ تر از همیشه دنبال شود. در این میان محصولات با کیفیتی در کشور تولید می شوند که کاربردی نیز هستند و چه بهتر که مصرف کننده ایرانی آنها را جایگزین نمونه خارجی کند. در بین این محصولات می توان به لوازم و التحریر و نوشت افزار اشاره کرد که حوزه وسیعی از دانش آموزان، دانشجویان و اساتید را پوشش می دهد و اهمیت زیادی دارد. در این راستا ششمین نمایشگاه "ایران نوشت" با حضور 100 تولید کننده لوازم التحریر ایرانی-اسلامی در حال برگزاری است . نمایشگاهی که میزبان بیش از 1000 تولید جدید در این زمینه است. تمامی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه نمادی اسلامی و ایرانی را دارا است.
نوشت افزاری که با کیفیت قابل قبولی در این نمایشگاه ارائه شده و جذابیت های بصری نیز برای جذب مخاطب دارد. همانطور که از اسم نمایشگاه پیدا است بیشتر مخاطبان آن دانش آموزان و خانواده های آنها هستند البته در این میان از قشرهای دیگر نیز در نمایشگاه حضور دارند و از دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی در این حوزه دیدن می کنند. حضور دانش آموزان در این نمایشگاه را می توان مغتنم شمرد و اقداماتی برای فرهنگسازی برای حمایت از کالای ایرانی انجام داد بنابراین ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با غرفه "ایران ساخت" در این نمایشگاه حضور دارد تا برای تحقق یکی از رسالت های دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت" یعنی فرهنگسازی، ترویج و انتشار آثار تولید شده داخلی گامی برداشته شود. اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از دوران کودکی بین دانش آموزان تبیین شود در بزرگسالی همین کودکان امروز با استفاده از کالای ایرانی شکوفایی اقتصادی را برای کشور رقم می زنند. دانش آموزانی که با والدین خود امروز به نمایشگاه می آیند و از غرفه "ایران ساخت" نیز بازدید می کنند، شاید سن برخی از آنها هنوز مجال ندهد تا با مزایای حمایت از کالای ایرانی به خوبی آشنا شوند اما همین مختصر که نام "ایران ساخت"، "ایرانی ایرانی بخر" را می شنوند خود جرقه ای برای آینده آنها می شود تا با همین نور کم مشعلی را روشن کرده و تنها به خرید کالای ایرانی اقدام کنند.
دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.

نظر شما