شناسهٔ خبر: 27513818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

منابع فلسطینی گزارش داد:

آتش بس غزه عامل تشدید تنش ها میان مصر و تشکیلات خودگردان

منابع مطلع فلسطینی گزارش دادند که روابط تشکیلات خودگردان و مصر در پی مخالفت ابومازن با توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل، دوران پرتنشی را تجربه می کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، پایگاه خبری فلسطین الان امروز در گزارشی نوشت: منابع موثق فلسطینی معتقدند دلیل تنش های شدید در روابط مصر وتشکیلات خودگردان به مخالفت ابومازن با آتش بس مربوط می شود، چون این مخالفت تلاش های مصر و نماینده سازمان ملل در زمینه انعقاد توافق آتش بس که همزمان با آشتی ملی دنبال می شود را بر باد می دهد.


روزنامه الحیات اخیرا گزارش داده بود که ابومازن خواهان اجرای شرط هایی برای همراهی با تلاش های مصر در زمینه آشتی ملی است. بر این اساس، وی خواهان تحویل گرفتن کامل غزه از حماس پیش از امضای هرگونه توافق آشتی است.


از طرفی ابومازن در موضوع آتش بس نیز خواهان ایفای نقش جدی سازمان آزادیبخش و کمیته مرکزی فتح (عزام الاحمد) در آن است. این شروط ابومازن باعث خشم و ناراحتی مقامات مصری شده و تنش در روابط دوجانبه را افزایش داده است.

 

این در شرایطی است که حماس با ریاست عزام الاحمد بر هیات جنبش فتح مخالف است. حماس همچنین در روند توافق آشتی  تاکید کرده که همه امور در غزه را غیر از مسائل راهبردی و نظامی به تشکیلات خودگردان واگذار خواهد کرد.

 

به گزارش قدسنا، تلاش های جنبش فتح و تشکیلات خودگردان برای کارشکنی در روند آتش بس و کاهش محاصره غزه در شرایطی است که گروههای فلسطینی از چند روز پیش در قاهره مذاکرات خود در سه مساله آتش بس با رژیم صهیونیستی، آشتی ملی فلسطین و رفع محاصره غزه آغاز کرده اند اما جنبش فتح در این مذاکرات نیز حضور پیدا نکرده است.

 

انتهای پیام/م.ت/22

 

 

نظر شما