شناسهٔ خبر: 27483593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 در آستانه هفته دولت؛

برگزاري نشست خبري رئيس و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشکي اهواز

اهواز-خبرنگار آفرينش

نشست خبري رئيس و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشکي اهواز با مديران مسئول و سردبيران رسانه‌ها و جمع کثيري از خبرنگاران استان به دعوت روابط عمومي دانشگاه به مناسبت هفته دولت و روز خبرنگار برگزار شد.

طي اين نشست دکتر ايرج نظري رئيس دانشگاه، دکتر ورناصري معاون درمان، دکتر درستان معاون اجتماعي و همچنين دکتر خليلي معاون توسعه مديريت و منابع انساني حضور داشتند که رئيس دانشگاه ضمن تبريک روز خبرنگار و گراميداشت ياد و خاطره شهيد راه اطلاع‌رساني، شهيد صارمي و تقدير و تشکر از حضور سردبيران و مديران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي ملي و استاني، با بيان اينکه رسالت رسانه‌ها امري مهم و موثر در حوزه سلامت است، اظهار کرد: از تمامي خبرنگاران و مجموعه‌اي که در امر اطلاع‌رساني تلاش مي‌کنند، انتظار مي‌رود جهت کمک به رفع مشکلات و کاهش برخي مسائل به دور از حواشي و جنجال آفريني‌هايي که باعث تخريب در جامعه مي‌شود، جلوگيري کنند. رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز بيان کرد: واقع‌تر و بهتر است که خبرنگاران بعنوان زبان گوياي مجموعه جندي شاپور اهواز در انعکاس فعاليت‌ها و خدمات بهداشتي و درماني که به مردم شريف استان ارائه مي‌شود، اهتمام ويژه داشته باشند.وي در ادامه گفت: اميد است درراستاي ارائه خدمات بهتر بهداشتي و درماني به مردم، همکاري همه جانبه‌اي از سوي تمامي سازمان‌ها و نهادهاي کشور در حوزه سلامت صورت گيرد. نظري خاطرنشان کرد: خبرنگاران، طلايه‎داران ارتقاء سلامت در جامعه هستند که در راستاي اطلاع‌رساني در حوزه سلامت و دفاع از حقوق شهروندي تلاش مي‌کنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز به آتش‌سوزي تالاب هورالعظيم اشاره کرد و گفت: مشکلات فراواني در خوزستان وجود دارد که روزانه بيشتر انرژي و توان خود را جهت رفع حوادث و مشکلات به کار مي‌گيريم، در حالي که مي‌بايست انرژي‌مان صرف بهبود کيفيت شرايط شود.

فرمانده انتظامي استان اصفهان:

شناسايي 61 باند سرقت در 4 ماهه اول سال 97

اصفهان-راعي

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در حوزه سرقت بيش از 5 هزار و 900 سارق در 4 ماهه سال جاري دستگير شدند و بالغ بر 61 باند سرقت شناسايي و با آن‌ها برخورد شده است. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مهدي معصوم‌بيگي در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: چون پليس و سازماني که پاسخگو است به رشد، بلوغ و بالندگي رسيده است بنابراين اين از رويکردهاي نيرويهاي انتظامي است که در استان اصفهان اين به شدت پيگيري مي‌شود که يک سازمان پاسخگو باشد.

معصوم‌بيگي با اشاره به اين‌که در حوزه قاچاق کالا تلاش خوبي شده است، مطرح کرد: کشف پرونده‌هاي بالاي 500 ميليون تومان 100 درصد و پرونده‌هاي بالاي 100 ميليون 22 درصدافزايش داشته است، باندهاي متلاشي‌شده نيز نسبت به مدت مشابه 9 درصد و دستگيري قاچاقچيان نيز بيش از 7 درصد رشد داشته است.

اقدامات ويژه در حوزه مبارزه با مفاسد

وي همچنين مطرح کرد: از يک شرکت تجاري 894 ميليارد ريال تخلف ارزي کشف شد که توسط پليس مبارزه با جرائم اقتصادي شناسايي و با اين مجرمان اقتصادي و ناامن کنندگان بازار ارز برخورد شد.

معصوم‌بيگي از کشف زمين‌خواري به ارزش 257 ميليارد ريال به عنوان يکي ديگر از اقدامات ويژه در حوزه مبارزه با مفاسد خبر داد و اذعان کرد: 46 هزار و 778 متر مربع زمين‌خواري شده بود که با هوشياري نيروي انتظامي استان با آن مقابله شد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان اضافه کرد: در حوزه مقابله با سرقت خودرو و قدرت افزايش کشف در نظر است ردياب‌هايي در خودروها نصب شود، در اين حوزه با شرکت‌هاي معتبر مذاکره شده که ردياب‌ها توليد شود و در اختيار مالکان قرار داده شده و در خودروها نصب شود؛ با اين اقدام قدرت کشف در اين خودروها به 100 درصد نزديک مي‌شود.

معصوم‌بيگي با بيان اين‌که اين کار براي نخستين بار در کشور در استان اصفهان به عنوان استان پايلوت آماده عملياتي کردن است، عنوان کرد: پيش‌بيني اين است که از آبان ماه نصب اين تراشه به صورت گسترده در سطح استان عملياتي شود، به محض نصب اين تراشه اگر سرقتي روي دهد در هر کجاي کشور مي توان خودروي سرقتي را پيدا کرد.

وي تصريح کرد: جانباختگان ناشي از تصادف موتورسيکلت و عابران پياده در ابتداي سال 57 درصد بوده که در حال حاضر 51 درصد شده است؛ اين عدد بايد به 30 درصد برسد که نياز به همکاري مردم و اصحاب رسانه دارد، در اين حوزه استان اصفهان با ميانگين کشور چيزي حدود 15 درصد فاصله دارد.

وي با بيان اينکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر که يکي از اولويتها بوده با تلاشها و تغيير تاکتيک بالغ بر 14 هزار و 600 کيلوگرم مواد مخدر کشف شده است، اذعان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 43 درصد افزايش کشف داشته ايم، حدود 73 درصد مواد مخدر مکشوفه از نوع ترياک بوده است، دستگيرشدگان در اين حوزه نيز حدود 3 درصد اتباع خارجي و 2.7 درصد زنان بوده‌اند، تعداد دستگيرشدگان نيز بالغ بر 8 هزار و 800 نفر بوده و با 55 باند هم برخورد شده است.

معصوم بيگي ادامه داد: حدود 3 هزار و 200 طرح پاکسازي در نقاط آلوده در سطح استان انجام شده است.

شهردار قدس:

تجهيز سازمان آتش‌نشاني به نردبان بلندمرتبه و بالابر مجهز به سيستم اطفاي حريق

شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي

شهردار قدس با بيان اينکه سازمان آتش‌نشاني شهرداري قدس بايد به تجهيزات به‌روز و پيشرفته مجهز شود، از تجهيز اين سازمان به نردبان بلندمرتبه، بالابر مجهز به سيستم اطفاي حريق و خودروهاي پيشرو خبر داد.

مسعود مختاري شهردار شهرستان قدس با بيان اينکه تجهيز سازمان آتش‌نشاني شهرداري قدس به امکانات و لوازم به‌روز و پيشرفته ضرورتي اجتناب‌ناپذير است، بيان داشت: براي اين منظور در سال جاري بودجه ويژه و بسيار خوبي براي خريد تجهيزات و ماشين‌آلات مورد‌نياز اختصاص يافت. خريد اسنوکر يکي از اقدامات بسيار مهمي بود که براي اولين بار بعد از تشکيل سازمان آتش‌نشاني در شهرقدس انجام شده است.

شهردار قدس افزود: اسنوکر نردبان بلندمرتبه‌اي است که 32 متر ارتفاع دارد و با هزينه‌اي حدود 6/5 ميليارد تومان خريداري شده است. حدود 40 درصد اين مبلغ را شهرداري متقبل شده است و باقي آن هم توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور پرداخت خواهد شد.

نظر شما