شناسهٔ خبر: 27462063 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برومند:

هیأت‌علمی دانشگاه‌ها دوره تخصصی تحصیلی می‌گذرانند/ ایجاد نظام آماری یکی از نیاز‌های وزارت علوم

معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم گفت: از سال آینده اعضای هیئت علمی کشور باید ۶ ماه دوره‌های تخصصی مربوط به دروسی که تحصیل کرده اند را بگذرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود برومند، معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: از سال آینده اعضای هیئت علمی کشور باید 6 ماه دوره های تخصصی مربوط به دروسی که تحصیل کرده اند را بگذرانند که این دوره ها به صورت نیمه وقت و تمام وقت برگزار می شود که شرایط استخدامی نیز برای این افراد الزام آور است و این طرح برای دیگر اعضای هیئت علمی به صورت اختیاری خواهد بود و امتیاز برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص طرح سازوکار اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه این طرح در تمامی حوزه های فنی، مهندسی اجرا می شود و اعضای هیئت علمی در مقابل گرنت علمی دریافت می کنند و طی چهار هفته آینده اولین ویرایش این طرح به دانشگاه ها ارسال خواهد شد.

وی در ادامه گفت: موضوع توسعه کارآفرینی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از برنامه های معاونت پژوهشی وزارت علوم است و در حال حاضر دستاوردهای خوبی در پارک های علم و فناوری پژوهشگاه ها ایجاد شده اما نیازمند یک جهش قطعی تری نیز هستیم.

برومند با اشاره به چالش های ملی در کشور تصریح کرد: تمرکز بر چالش های ملی کشور در حوزه زیست محیطی از اولویت های وزارت علوم است و در این راستا برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

برومند در خصوص جایگاه و ارتباط صنعت و دانشگاه اعلام کرد: باید شرایطی فراهم شود تا اعضای هیئت علمی در همه حوزه ها تخصص یابند و ارتباطی دقیق بین همه حوزه ها شکل گیرد. در حال حاضر طرح های صنعتی در دانشگاه ها اجرا می شود اما باید کیفیت نیز در نظر گرفته شود و نیازمند تلاش مدیران تحقیقاتی در این زمینه هستیم.

وی در ادامه گفت: تمرکز بر برنامه محور کردن فعالیت های پژوهشی از دیگر اولویت های وزارت علوم است و باید هر دانشگاه اولویت ها و برنامه های خود را به صورت منطقه ای در خصوص شناسایی و توانمندی اساتید و دانشجویان داشته باشند.

برومند همچنین افزود: بنا بر گسترده شدن چالش ها شکل گیری تیم های پژوهشی اهمیت بسیاری دارد که در این راستا نیازمند تیم های تخصصی هستیم.

وی در پایان گفت: امروزه یکی از نیازهای وزارت علوم ایجاد نظام آماری است که در حال حاضر با دیگر معاونت ها در حال گفتگو نیز هستیم تا نظامی یکپارچه در وزارتخانه تشکیل شود

نظر شما