شناسهٔ خبر: 27459530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ابوترابي:

اصلاح نظام بانکي نيازمند عزم جدي قواي سه گانه است

امام جمعه موقت تهران گفت: سه قوه با عزم جدي و نگاه بلند مدت اصلاح نظام بانکي را در دستور کار قرار دهند و اين کار نيازمند برنامه ريزي، استفاده از نخبگان و اجماع نخبگان علمي و سياسي است.به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيد محمد حسن ابوترابي فرد» در خطبه هاي نماز عبادي - سياسي جمعه تهران در جمع نمازگزاران در مصلاي امام خميني (ره) با بيان اينکه سه قوه با عزم جدي و نگاه بلند مدت اصلاح نظام بانکي را در دستور کار قرار دهند، گفت: رهبر انقلاب اسلامي موکدا اصلاح نظام بانکي را از دولت مطالبه کرده اند و اين کار نيازمند برنامه ريزي، استفاده از نخبگان و اجماع نخبگان علمي و سياسي است.

درگيري در مرز کردستان

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کردستان گفت: در درگيري ميان نيروهاي مرزي و گروه هاي ضد انقلاب در منطقه مرزي بانه چهار نفر از نيروهاي کشورمان زخمي شدند.حسين خوش اقبال در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين درگيري زماني اتفاق افتاد که خودروي گشت نيروهاي مرزباني در جاده برده بوک نزديک روستاي ابولحسن در کمين نيروهاي ضد انقلاب افتاد.وي افزود: درگيري بين نيروهاي مرزباني و گروه هاي ضد انقلاب روي داد و بر اثر تيراندازي شديد چهار نيروي مرزي کشورمان زخمي و بلافاصله پس از درگيري به بيمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند و حال آنها رو به بهبود است.

آمريکا درباره کنترل تسليحات ، مساله ايران و سوريه با روسيه مذاکره مي‌کند

يکي از مقامات دولت آمريکا اظهار کرد، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در گفت‌وگو با همتاي روس خود در ژنو درباره پيمان‌هاي کنترل تسليحات و نقش ايران در سوريه صحبت خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، اين ديدار به دنبال نشست دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا و ولاديمير پوتين، همتاي روس او در هلسينکي، صورت مي‌گيرد.اين مقام دولت آمريکا که از موضوع مذاکره جان بولتون،‌ مشاور امنيت ملي آمريکا با نيکولاي پاتروشف، همتاي روس او خبر داده، گفته است که مساله نقش ايران در سوريه و وضعيت انساني در اين کشور از جمله مسائل مورد بررسي در گفت‌وگوي ترامپ و پوتين بوده‌اند.به گفته اين مقام آمريکايي، دو طرف درباره لزوم خروج ايران از سوريه موافق بوده‌اند اما روسيه آن را اقدامي دشوار دانسته است.

ليبرمن: غزه را اشغال مي‌کنيم يا بهار عربي در آن به راه مي‌اندازيم

وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت که منعفت اسرائيل در اين است که قدرت حماس سرنگون شود.

به گزارش ايسنا، به نقل از الميادين، آويگدور ليبرمن، وزير جنگ رژيم صهيونيستي در گفت‌وگويي در برنامه راديويي اين رژيم گفت: تشکيلات خودگران فلسطين منافع خاص خود را دارد. منفعت ما نيز در اين است که قدرت حماس فرو بپاشد. ما دو گزينه داريم؛ يا وارد نوار غزه شويم و با جانفشاني سربازانمان نوار غزه را اشغال کنيم يا بهار عربي را در نوار غزه به راه بيندازيم. ما بايد همواره با مردم و نه با رهبري حماس تماس داشته باشيم.ليبرمن همچنين بازگرداندن کارگران از غزه به اسرائيل براي اشتغال را رد کرده و گفت: وارد کردن 9000 تن از مردم غزه براي کار "خطر امنيتي غير معقولانه‌اي" را ايجاد مي‌کند.

روسيه: تحريمهاي آمريکا عليه کره شمالي فرآيند صلح را تضعيف مي کند

وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که تحريمهاي جديد آمريکا عليه يک شرکت و يک فرد روسي به اتهام ارتباط با کره شمالي، ممکن است فرآيند صلح در شبه جزيره کره را تضعيف نمايد.

به گزارش مهر به نقل از رويترز، وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد تحريمهاي جديدي که واشنگتن عليه يک شرکت و يک فرد روسي به اتهام ارتباط با کره شمالي وضع کرده است، ممکن است فرآيند صلح در شبه جزيره کره را تضعيف نمايد.

برچسب‌ها:

نظر شما