شناسهٔ خبر: 27458617 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ايران 3 - کره شمالي 0

صعودمان قطعي شد

شاگردان زلاتکو کرانچار با پيروزي قاطع 3-0 مقابل کره شمالي صعود خود به مرحله يک‌هشتم نهايي بازي‌هاي آسيايي جاکارتا را قطعي کردند. در اين بازي امير روستايي، مهدي قائدي و عارف آقاسي (از روي نقطه پنالتي) براي ايران گل زدند. با اين برد اميدهاي ايران 4 امتيازي شدند و با توجه به اين که 4تيم از 6تيم سوم گروه‌ها هم به مرحله بعد صعود مي‌کنند، صعود ايران به اين مرحله را بايد قطعي بدانيم. ايران در بازي آخر خود به مصاف ميانمار خواهد رفت و در صورت کسب يک پيروزي خوب صدرنشين گروه خواهد شد و به مصاف تيم دوم گروه E که يکي از تيم‌هاي مالزي، قرقيزستان و بحرين خواهد بود، مي‌رود.

نتايج عجيب گسترش فولاد

4بازي، 4 مساوي!

گسترش‌فولاد يا ماشين سازي تبريز با هدايت فيروز کريمي يکي از عجيب‌ترين تيم هاي ليگ هجدهم محسوب مي‌شود. نام اين تيم هنوز مشخص نيست و حتي سايت رسمي اين باشگاه هم از هر دو نام در خبرهاي خود استفاده مي‌کند! نکته عجيب ديگر در باره اين تيم نتايجش در ليگ هجدهم است. گسترش فولاد در ليگ هجدهم 4بازي انجام داده و هر 4بازي با نتيجه 1-1 به پايان رسيده است. در دو بازي شاگردان فيروز کريمي از حريف پيش افتاده‌اند و سپس گل مساوي را دريافت کرده‌اند، در دو بازي هم بعد از خوردن گل اول، گل تساوي را زده‌اند. گسترش فولاد در ليگ شانزدهم هم با 17تساوي رکورددار بود.

استقلال بدون حسيني برگشت

قهر يا اخراج؟

سيد حسين حسيني دروازه‌بان استقلال به همراه کاروان اين تيم به تهران برنگشته است. اين دروزاه‌بان ظاهرا بعد از اينکه فهميد مقابل پارس جنوبي بازي نمي‌کند به شدت ناراحت شده و حتي در زمان گرم کردن بازيکنان هم رفتار سردي را از خود نشان داده است. حسيني حتي به تذکرات کادرفني در هنگام گرم کردن هم بي تفاوت بوده و اين مسئله از چشمان خبرنگاران دور نمانده است.

حالا مشخص نيست دليل عدم حضور حسيني به همراه ساير استقلالي‌ها در بازگشت به تهران چيست. آيا او خودش ترجيح داده جداگانه به تهران برگردد و يا اينکه با نظر کادرفني از سفر با تيم منع شده است. شايد هم اين عدم حضور در کاروان استقلال هماهنگ شده باشد ولي آن چيزي که قطعي است، رفتار ناشي از ناراحتي شديد حسيني پيش از بازي با پارس جنوبي جم بود که با واکنش کادرفني استقلال هم همراه بود.

خداحافظي شاهزاده

مارکيزيو از تورين رفت

کلوديو مارکيزيو که همراه جورجو کيليني تنها بازمانده‌هاي تيمي بودند که همراه بيانکونري به سري B رفتند، بعد از سال‌ها بازي در يوونتوس از باشگاهش جدا شد. مارکيزيو که فصل پيش هم بابت بازي‌هاي کمي که در ترکيب يووه به ميدان رفته بودچندان راضي به نظر نمي‌رسيد، درباره مقصد احتمالي‌اش حرفي نزد، اما احتمالا موناکو مقصد بعدي او خواهد بود.

بازي هاي آسيايي جاکارتا

بحرين، حريف هندباليست هاي ايران دريک چهارم نهايي

تيم ملي هندبال کشورمان در مرحله يک چهارم نهايي بازي‌هاي آسيايي 2018 با بحرين روبه‌رو مي‌شود.

تيم ملي هندبال کشورمان با با يک پيروزي و يک شکست برابر مالزي و قطر به عنوان تيم دوم از گروه اول مسابقات هندبال بازي‌هاي آسيايي 2018 به مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد.

ملي‌پوشان کشورمان در دور بعد و براي صعود به نيمه نهايي بايد با تيم بحرين، تيم نخست گروه چهارم ديدار کنند.

ارزاني به صورت قرضي به سلتيک پيوست

بازيکن ايراني‌الاصل تيم فوتبال منچسترسيتي اين تيم را به صورت موقت ترک کرد و راهي اسکاتلند شد.

باشگاه سلتيک اسکاتلند اعلام کرد که دنيل ارزاني، هافبک استراليايي تيم فوتبال منچسترسيتي را براي دو فصل از اين تيم قرض گرفته است.منچسترسيتي دو هفته پيش ارزاني ايراني‌الاصل را از تيم ملبورن ويکتوري خريد و حالا تصميم گرفته که به او براي کسب تجربه بازي در اروپا اين فرصت را بدهد که به عنوان بازيکن قرضي به پرافتخارترين تيم اسکاتلند ملحق شود.

ارزاني 19 ساله در جام جهاني 2018 سه بازي به عنوان بازيکن تعويضي انجام داد، در حالي به تيم تحت هدايت برندان راجرز پيوست که تيم‌هاي ديگري مانند پي‌اس‌وي آيندهوون و کلوب بروژ بلژيک نيز خواهان او بودند.

مصر به دنبال ارائه پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2030

فدراسيون فوتبال مصر از عزم خود براي ارائه پيشنهاد ميزباني جام جهاني 2030 به فيفا خبر داد.

مصري‌ها پس از نمايش ناموفق در جام جهاني 2018 روسيه به دنبال بازسازي خود در جام جهاني 2022 قطر و سپس ارائه پيشنهاد ميزباني از جام جهاني 2030 هستند.

ثروت سويلم، مدير اجرايي فدراسيون فوتبال مصر در اين رابطه به خبرگزاري ريانووستي روسيه گفت: شرکت در جام جهاني 2018 روسيه براي ما يک رويا بود که عملي شد، اما نمايش تيم ملي فوتبال مصر در اين رقابت‌ها آن‌طوري نبود که مردم مي‌خواستند. فوتبال در مصر يک منبع شادي و خوشي براي بخش اعظمي از مردم است و بدين‌خاطر از سال آينده براي صعود به جام جهاني 2022 قطر تلاش خواهيم کرد.

وي افزود: سازماندهي جام جهاني فوتبال در مصر يک رويا براي تمام کشور است و ما از بيانيه وزير ورزش و جوانان مصر براي ارائه پيشنهاد ميزباني اين رقابت‌ها در سال 2030 ميلادي خوشحاليم. ما با اشتياق از مراحل عملي‌شدن اين ايده رويايي حمايت خواهيم کرد.

تيم ملي فوتبال مصر پس از 28 سال به جام جهاني 2018 روسيه راه يافت. اين تيم در 3 بازي مرحله گروهي اين رقابت‌ها به ترتيب مغلوب اروگوئه، روسيه و عربستان شد.

نظر شما