شناسهٔ خبر: 27381601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معتمدی:

موزه پلی‌تکنیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آئین نکوداشت مهندس نفیسی، از افتتاح موزه پلی‌تکنیک در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی در آئین سی و چهارمین سالگرد نکوداشت زنده یاد حبیب الله نفیسی، مؤسس دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) که با حضور خانواده مرحوم نفیسی و پیشکسوتان اولین دوره دانش‌آموختگان این دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به تحصیل ۱۴ هزار دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در تمام مقاطع مختلف، گفت: قطعا این میراث حاصل زحمات رؤسا، اساتید و مدیران در دوره‌های مختلف این دانشگاه بوده است که در این میان نقش مهندس نفیسی به عنوان بنیان‌گذار این دانشگاه قطعا بسیار بیشتر و تأثیرگذارتر است.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه این دانشگاه، گفت: البته بنیان‌گذار اصلی این دانشگاه مرحوم امیرکبیر بوده است. دارالفنون ترجمه پلی‌تکنیک است و به همین دلیل بعد از انقلاب نام این دانشگاه به نام امیرکبیر ثبت شده است؛ چرا که اولین پلی‌تکنیک تهران را مرحوم امیرکبیر با عنوان دارالفنون تأسیس کرده است.

معتمدی گفت: البته به سبب وقایع تاریخی آن روزها، این روند متوقف می‌شود تا نهایتا مهندس نفیسی در سال ۱۳۳۶ با وجود فشار‌های موجود در حکومت و وزارت علوم وقت، با ادغام دو مدرسه عالی این دانشگاه را تاسیس می‌کند.

معتمدی گفت: در آینده موزه‌ای با نام "پلی‌تکنیک" که به تاریخ این دانشگاه از سال ۱۲۳۰ و زمان مرحوم امیرکبیر تاکنون می‌پردازد، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح خواهد شد که در این راستا طراحی و جانمایی آن انجام شده است.

آئین نکوداشت  نفیسی از سوی جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد و در پایان این مراسم مهمانان جهت ادای احترام بر سر مزار مرحوم نفیسی واقع در بهشت زهرا حضور یافتند.

نظر شما