شناسهٔ خبر: 27367116 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

اخبار محلی

صاحب‌خبر -

پیشگیری از اعتیاد 
منطقه  1

خانواده‌هایی که با معضل اعتیاد در خانواده خود دست به گریبانند می‌توانند از خدمات مشاوره کلانتری 163 ولنجک بهره‌مند شوند. رئیس کلانتری 163 ولنجک در این‌باره گفت: «مشاوران اجتماعی کلانتری با همکاری اداره بهداشت شهرستان شمیرانات، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده معتادان، راه‌های پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با علائم اعتیاد را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.» «سرهنگ عباسعلی ابراهیمی» افزود: «خانواده‌های شمیرانی برای کسب اطلاعات بیشتر از برگزاری کلاس‌ها می‌توانند به نشانی خیابان مقدس اردبیلی، قبل ازتقاطع تابناک مراجعه کنند یا با شماره 22050361 – 22041796 تماس بگیرند.»
 


استقرار پایگاه خون در هفتمین تکه از پایتخت
منطقه  7

پایگاه انتقال خون با هدف تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کمک به همنوعان در شهرداری منطقه 7 مستقر می‌شود. مدیر اداره سلامت در این‌باره گفت: «پایگاه اهدای خون روز سه‌شنبه 23 مردادماه از ساعت 9 تا 16:30 در ساختمان اصلی شهرداری منطقه 7 آماده خدمت‌رسانی به تمامی شهروندان منطقه است.» «شهرام عطارزاده» افزود: «با توجه به کاهش ذخایر خونی و نیاز مبرم مراکز درمانی و نیز برای و افزایش مشارکت شهروندان در این امر خداپسندانه،‌  شهرداری منطقه به همت اعضای کانون اهدای خون اقدام به برپایی پایگاه انتقال خون کرده است.» به گفته وی، با توجه به پیشینه اداره سلامت منطقه در مورد استقرار پایگاه‌های خونگیری، گروه‌های سازمان انتقال خون در شهرداری منطقه حضور می‌یابند تا علاوه بر استقرار پایگاه‌های خونگیری، شهروندان را از خدمات سایر غرفه‌های سلامت محور بهره‌مند کنند.» 



ذبح قربانی در پایگاه شهید صفری
منطقه  9

 به مناسبت عید سعید قربان، پایگاه شهید صفری اقدام به جمع‌آوری نذورات خیّران و ذبح قربانی می‌کند. کبری وادی‌زاده با بیان این مطلب گفت: «با هدف تأمین گوشت قرمز مصرفی نیازمندان از 6 مرداد جمع‌آوری نذورات خیّران را آغاز کرده‌ایم تا با مشارکت نیکوکاران به دست خانواده‌های تحت پوشش برسد. نیکوکاران می‌توانند روزهای زوج به پایگاه شهید صفری برای تحویل نذوراتشان مراجعه کنند.» کبری وادی‌زاده افزود: «اگر اهالی محله خانواده بی‌بضاعتی را در همسایگی خود سراغ دارند می‌توانند آنها را معرفی کنند.» پایگاه شهید صفری در خیابان محمدباقر(ع)، خیابان شهید 
عبدالله صفری، نبش خیابان شهید محسن نجفی، مسجد امیرالمؤمنین(ع) قرار دارد. 



پلمب مشاغل و واحدهای صنفی مزاحم 
منطقه  11

واحدهای صنفی مزاحم منطقه 11 پلمب می‌شوند. رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 4 با بیان اینکه واحد صنفی دوچرخه، مکانیکی اتومبیل، تیپاکس و کیوسک مطبوعاتی در خیابان‌های انبارنفت، کارگر جنوبی، بلوار ابوسعید و معیری پلمب می‌شود. گفت: «طرح ساماندهی مشاغل مزاحم آغاز شده و همه راسته‌های فروش در صورتی که پس از تذکر و ابلاغ 72 ساعته قانون منع سدمعبر را رعایت نکنند، واحد صنفی آنها پلمب می‌شود.» به گفته محمدرضا فراغتی، طرح انضباط اجتماعی به‌صورت محله‌ای در خیابان‌های ولی‌عصر(عج) در بورس کالاهای پزشکی، خیابان حافظ، صنف چوب و خیابان هلال‌احمر، صنف لوازم یدکی نیز اجرا می‌شود. 



توسعه شبستان امامزاده عبدالله‌(ع)
منطقه  13

شبستان امامزاده عبدالله‌بن‌زین‌العابدین(ع) در روستای همه‌سین پارک جنگلی سرخه‌حصار توسعه می‌یابد. مدیر آستان امامزاده دراین‌باره گفت: «شبستان امامزاده با مساحت 70‌مترمربع پاسخگوی جمعیت زائران نبود. به همین دلیل طرح توسعه شبستان با مشارکت و همکاری اداره حریم، اداره اوقاف و شهرداری منطقه در دستور کار قرار گرفت.» حجت‌الاسلام «سیدمرتضی موسوی» افزود: «شبستان امامزاده پس از توسعه به مساحت 750‌مترمربع با گنجایش بیش از هزار و 500 نفر افزایش پیدا می‌کند و گنبد و 2 گلدسته نیز در آن نصب می‌شود. امیدواریم این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.» او ادامه داد: «اکنون مراسم دعای کمیل، دعای ندبه، مولودی‌خوانی و... در مناسبت‌های مذهبی در این امامزاده برگزار می‌شود.» امامزاده عبدالله‌بن‌زین‌العابدین(ع) در خیابان دماوند، چهارراه تهرانپارس، بزرگراه شهید یاسینی، انتهای پارک جنگلی سرخه‌حصار قرار دارد. 



سرای محله تاکسیرانی در آستانه بهره‌برداری
منطقه  14

سرای محله تاکسیرانی در محله تاکسیرانی تجهیز شده و اوایل شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد. دبیر شورایاری محله در این‌باره گفت: «ساختمان قدیمی سرای محله کوچک بوده و امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع در آن وجود نداشت. ساختمان جدید سرای محله در زمینی به مساحت 300‌مترمربع در 3 طبقه با کاربری فرهنگی، آموزشی، ورزشی و... ساخته شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.» «سیروس سیم‌چی» افزود: «این طرح با هدف افزایش سرانه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی در منطقه و بهینه‌سازی اوقات فراغت شهروندان، سرای محله تاکسیرانی در این محله ساخته شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار هم‌محله‌ای‌ها قرار می‌گیرد.» سرای محله تاکسیرانی در خیابان پرستار جنوبی، خیابان گل، جنب بازار میوه و تره‌بار تاکسیرانی قرار دارد. 



شناسایی 1548 ساختمان ناایمن
منطقه  15

طرح شناسایی ساختمان‌های ناایمن با همکاری سازمان آتش‌نشانی در منطقه اجرا می‌شود. معاون شهرسازی شهردار منطقه در این‌باره گفت: «این طرح با هدف ایمن‌سازی ساختمان‌ها در برابر حوادث در همه محله‌های منطقه اجرا می‌شود.» «مسعود رضایی» افزود: «تاکنون 1548 ساختمان تجاری و مسکونی ناایمن شناسایی شده که تعداد 14 ساختمان در گروه ساختمان‌های پرخطر قرارگرفته‌اند. این ساختمان‌ها استانداردهای لازم در زمینه رعایت موارد ایمنی را نداشتند و در 3 مرحله برای مالکان اخطار کتبی فرستاده شده که در صورت برطرف نکردن موارد ناایمن، با رأی دادگاه، این ساختمان‌ها پلمب و تعطیل می‌شود.» طرح شناسایی ساختمان‌های نا‌ایمن همچنان در حال اجرا است. 



افزایش کیفیت برق‌رسانی در خزانه بخارایی
منطقه  16

طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق خانگی و روشنایی معابر محله خزانه بخارایی با هدف کیفیت توزیع برق اجرا می‌شود.  معاون طرح و برنامه منطقه برق بعثت با بیان این مطلب گفت: «اجرای این طرح با هدف افزایش روشنایی معابر، کاهش نوسانات و افت ولتاژ و افزایش کیفیت برق تحویلی به شهروندان در محله خزانه بخارایی در حال انجام است.»  «فرزام هاشمپور» افزود: «تبدیل حدود هزار و 600مترطول از خطوط هوایی برق فشار ضعیف به کابل‌های خودنگهدار، تعویض حدود 600مترمربع کابل زمینی همچنین تعویض 200جعبه انشعاب یا ترمینال برق و 50پایه سیمانی، استفاده از 570چراغ پُر بازده و کم‌مصرف و جایگزینی سر چراغ‌های قدیمی معابر از کارهای اجرا شده در این طرح است.» 



کاشت گیاهان دارویی در بوستان‌های منطقه 
منطقه  18

4بوستان بزرگ منطقه18 به کاشت گیاهان دارویی اختصاص یافت. رئیس اداره فضای سبز منطقه با بیان این مطلب گفت: «کاشت گیاهان دارویی در بوستان‌های منطقه با هدف آشنایی شهروندان با نحوه کاشت و نگهداری این گیاهان در بوستان‌های قائم(عج)، گیاه‌شناسی، نرگس و 15خرداد انجام می‌شود.» سعید بختیاری در ادامه افزود: «گیاه رزماری، چای ترش، به لیمو، لاوان، ریحان و انواع سبزی‌ها در این بوستان‌ها پرورش می‌یابد و اهالی می‌توانند علاوه بریادگیری نحوه کاشت از محصول به دست آمده استفاده کنند.»

نظر شما