شناسهٔ خبر: 2733854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

کره شمالی آمریکا را تهدید به حمله کرد

کره شمالی در پی متهم شدن به دخالت در حمله سایبری به شرکت «سونی پیکچرز»، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرده است.

صاحب‌خبر -

کره شمالی در پی متهم شدن به دخالت در حمله سایبری به شرکت «سونی پیکچرز»، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید کرده است.

کره شمالی در بیانیه‌ای طولانی و شدیداللحن، نسبت به تهاجم این کشور به کاخ سفید، پنتاگون و «کل خاک آمریکا» که آن را «لجن‌زار تروریسم» خوانده است، هشدار داد.

این بیانیه به نحوه واکنش کره شمالی اشاره‌ نمی‌کند اما هشدار می‌دهد که ارتش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این کشور آماده است تا در همه جنگ‌ها با آمریکا مقابله کند.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده آمده است: «ارتش و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی کاملا آماده‌اند تا با آمریکا در همه عرصه‌های جنگ نظیر جنگ سایبری مقابله کنند.»

مقامات امنیتی آمریکا می‌گویند پیونگ‌یانگ برای اخلال در اکران فیلم کمدی «مصاحبه» که داستان آن درباره توطئه ترور رهبر کره شمالی است به شرکت سونی پیکچرز حمله سایبری کرد.

پیونگ یانگ همچنین باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا را به انتشار «غیر مسئولانه شایعات» درباره دست ‌داشتن کره شمالی در حمله سایبری متهم کرد.

تهدید اخیر کره شمالی ساعاتی پس از آن صورت گرفت که اوباما اعلام کرد واشنگتن ممکن است کره شمالی را بار دیگر در فهرست کشورهای حامی تروریسم وزارت خارجه قرار دهد.

آمریکا همچنین سرگرم رایزنی با متحدانش است تا به حمله سایبری به شرکت  فیلم‌سازی سونی پیکچرز پاسخی متقابل دهد.

دولت کره شمالی روز شنبه تاکید کرد که در حمله سایبری اخیر دست نداشته است و برای اثبات عدم دخالت خود به آمریکا پیشنهاد داد یک تحقیق مشترک در این رابطه انجام دهند. اما آمریکا این پیشنهاد را رد کرد.

م ص/م ف/م ف
 

نظر شما