شناسهٔ خبر: 27273554 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 رکورد خوب پرسپوليس در روز بد

دفاع غيرقابل نفوذ

با وجود نمايش بد پرسپوليس مقابل استقلال خوزستان، تيم برانکو موفق شد يک آمار جديد از خود بر جاي بگذارد.

سه کلين شيت در سه بازي نخست ليگ برتر، بهترين شروع تدافعي تيم برانکو است. چهارمين فصلي که برانکو با پرسپوليس شروع کرده، بهترين عملکرد دفاعي اين تيم هم ثبت شده است. برانکو در فصل نخست که پرسپوليس طبق نظر خودش بسته شد، شروع خوبي نداشت. اين تيم در هفته نخست دو گل از پديده دريافت کرد، در هفته دوم هم دو بار ديگر دروازه تيمش باز شد و از استقلال‌خوزستان هم شکست خورد. در هفته سوم با چهار گل شکست سنگيني از سپاهان خورد تا در پايان هفته سوم، مهم‌ترين علت نتيجه نگرفتن تيمش، گل‌هاي خورده زياد پرسپوليس باشد. پرسپوليس در 3 مسابقه 8 بار دروازه‌اش باز شده بود. برانکو در فصل‌هاي بعد آمار دفاعي تيمش را بهبود بخشيد. در ليگ شانزدهم که قهرمان شدند ، تا پايان هفته سوم يک گل از فولاد خوردند. فصل قبل که قهرماني‌اش را تکرار کرد هم تا پايان هفته سوم، فقط فرزاد حاتمي در بازي با تراکتورسازي به اين تيم گل زده بود.

اما عملکرد دفاعي تيم برانکو در شروع اين فصل، بهتر از دو فصلي است که پرسپوليس را قهرمان کرد. پرسپوليس حتي همان يک گلي که در سه بازي نخست دو فصل اخير مي‌خورد را هم ديگر دريافت نکرده و پرسپوليس در ليگ هجدهم، سه کلين‌شيت از سه مسابقه به ثبت رسانده است. حتي جابجايي بيرانوند و رادوشوويچ هم باعث نشد که تيم برانکو در جهنمِ اهواز دروازه‌اش باز شود و در اين گرما و رطوبت هوا، مدافعان پرسپولس خستگي‌ناپذير و کم‌اشتباه ظاهر شدند.

ورود فوري فدراسيون

تشکيل پرونده بازي اهواز

رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: «پرونده ديدار استقلال خوزستان و پرسپوليس در اولويت فعاليت هاي کميته انضباطي در روزهاي آتي قرار خواهد داشت.»

اسماعيل حسن زاده در خصوص اتفاقات ورزشگاه غدير اهواز اظهار داشت: «به طور حتم پرونده ويژه اي با قيد زمان درباره ديدار استقلال خوزستان و پرسپوليس در کميته انضباطي تشکيل خواهد شد.انتشار گزارش هاي اوليه مربوط به اين بازي از طريق رسانه ها،روايت مقدماتي نسبت به مشکلات به وجود آمده را بيان مي کند و بي شک،پرونده مربوط به اين بازي در اسرع وقت و با بررسي و تحليل کليه جزييات در کميته انضباطي رسيدگي خواهد شد. از ناظران محترم اين مسابقه درخواست مي کنم در اسرع وقت و با قيد فوريت،گزارش ها را به کميته انضباطي ارسال کنند تا ضمن اتخاذ تصميم گيري هاي لازم،اقدام مقتضي صورت پذيرد.بر اين اساس پرونده ديدار استقلال خوزستان و پرسپوليس در اولويت فعاليت هاي کميته انضباطي در روزهاي آتي قرار خواهد داشت. اگر در بررسي ها،به جمع بندي خاصي درباره حواشي اين بازي برسيم،تصميمات قاطع کميته انضباطي اعمال مي شود. کميته انضباطي همه زواياي پيدا و پنهان مربوط به مسابقات ليگ برتر را زير نظر دارد.»

گفتني است در بازي استقلال خوزستان و پرسپوليس، بارها هواداران دو تيم با يکديگر درگيري فيزيکي پيدا کردند که اين اتفاق موجب مصدوميت چندين هوادار حاضر در ورزشگاه شد.

طعنه ليدر به بازيکنان پرسپوليس

هوچي گري و اعتصاب!

بعد از اين که حسين ماهيني مسئول کانون هواداران پرسپوليس را مسبب اتفاقات ورزشگاه غدير اهواز معرفي کرد، عده اي از هواداران به او انتقاد کردند و اين حرف ها را راه فراري از بازي ضعيفش دانستند. اما ديروز چند بازيکن ديگر پرسپوليس هم از ماهيني حمايت کردند و از مديريت باشگاه خواستند اين مشکلات را حل کند. اما رئيس کانون هواداران پرسپوليس هم ساکت ننشست و جواب تندي به ماهيني و چند بازيکن اين تيم داد. اسماعيا بيکي به ورزش سه گفت: «من تابع باشگاه هستم و باشگاه درباره‌ام تصميم خواهد گرفت. من بازيکن تيم نيستم که يک سال باشم و نباشم. در باشگاه نباشم روي سکوها مثل هميشه به عنوان هوادار خواهم ماند. من مثل برخي دوستان هوچي گر نيستم. دوستان بدانند که اگر پرسپوليس قهرمان شد به خاطر حمايت هواداران بوده و مديريت باشگاه وگرنه برخي دوستان به خاطر دو روز دير شدن مطالبات مي‌دانيد که چه اعتصاب و واکنشي که نمي‌کنند.

ماهيني هم الان به دنبال راه فرار مي‌گردد و ما اما همچنان به دنبال اين هستيم تا پرسپوليس موفق باشد.»

استقلال به تيام ITC نداد

برو از فيفا بگير!

مامه تيام و باشگاه عجمان در نامه اي به باشگاه استقلال درخواست کردند تا ITC اين بازيکن صادر شود ولي آبي ها اين نامه را ريجکت کردند. علي خطير، معاون ورزشي استقلال در اين باره مي گويد: «بله نامه به باشگاه رسيد و ما آن را ريجکت و رد کرديم. يک نامه هم به فدراسيون فوتبال زديم که تيام بازيکن ماست. از اين به بعد پرونده به در مجراي قانوني مورد پيگيري قرار مي گيرد.» بدين ترتيب تيام ITC خود را بايد مستقيما از فيفا بگيرد که پروسه زمان بر و پردردسري است.

ستاره بايرن در برنابئو؟

روزنامه‌هاي ورزشي آلمان نقل کرده‌اند که تياگو تا چند روز ديگر قرارداد خود با رئال را امضا خواهد کرد. پيش از اين چندين هفته بود که گفته مي‌شد تياگو از طرف بايرن براي فروش گذاشته شده است اما بايرن اين خبرها را بارها تکذيب کرده و اعلام کرده بود قصد ندارد هنرمند خط مياني خود را از دست بدهد. اما با ترک رئال توسط ماتئو کواچيچ، خولن لوپتگي از مسئولين رئال خواستار بازيکن جديدي براي خط مياني تيمش شده و فلورنتينو پرز مصمم است هافبک اسپانيايي بايرن را به مادريد منتقل کند. سفيدپوشان پايتخت اسپانيا از مدت‌ها پيش در فکر جذب تياگو بوده‌اند و حالا به نظر مي‌رسيد سرانجام زمان موعود فرا رسيده است. حالا که ماتئو کوواچيچ به عنوان بازيکن قرضي به چلسي پيوسته، رئال مادريد به هافبکي بااستعداد نياز دارد که بتواند با نفوذهاي سريع به قلب خط مياني حريف نقش مهمي در فاز تهاجمي تيم داشته باشد. به خصوص با توجه به اينکه خبرهاي زيادي درباره‌ احتمال انتقال لوکا مودريچ به اينترميلان مطرح مي‌شود، جذب تياگو براي رئال بيش از پيش به يک الزام تبديل شده است.

نظر شما