شناسهٔ خبر: 26904353 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 پاداش قهرماني، دردسر پرسپوليس

قهرماني پرسپوليس در هفدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر سبب شد تا بازيکنان از اين باشگاه طلبکار باشند.

هيات مديره باشگاه پرسپوليس که تقريبا توانست ارقام قراردادهاي بازيکنان و کادرفني سرخپوشان را تامين کند و به آنها بپردازد حالا با دغدغه جديدي روبرو شده است. اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس هر کدام بسته به قراردادشان 15 الي 20 درصد از ارقام مربوط به قراردادهاي فصل گذشته خود را به عنوان پاداش قهرماني لحاظ کرده‌اند اما هنوز موفق به دريافت آن نشده اند.

همين موضوع هم باعث دلخوري برخي بازيکنان پرسپوليس شده است تا آنها خواهان دريافت بندهاي مالي مربوط به پاداش قهرماني و همچنين حضور در جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا باشند؛ پاداشي که نزديک به 10 ميليارد تومان براي سرخپوشان آب مي خورد و آنها مبلغ کافي را براي پرداخت آن ندارند تا در آستانه رقابت هاي ليگ برتر با مشکلي جديد روبرو شوند.

برنامه تيم ملي تا جام ملت ها

65 روز اردو

با توجه به شروع جام ملت‌ها از 15 دي، با پايان نيم فصل نخست ليگ برتر در تاريخ 22 آذر، اردوي تيم ملي هم شروع مي‌شود که ملي پوشان بلندترين اردوي خود را پشت سر مي‌گذارند.

در اين پنج اردو، تيم ملي هفت بازي دوستانه و تدارکاتي خواهد داشت که احتمالا چهار بازي در روزهاي فيفا دي که همه ملي پوشان حضور دارند، برگزارمي‌شود.

نخستين اردوي تيم ملي در شهريور ماه و خلال بازي‌هاي آسيايي و مسابقات ليگ قهرمانان آسيا برگزار مي‌شود و کي‌روش در روزهاي محدودي ملي پوشان استقلال و پرسپوليس را در اختيار خواهد داشت؛ مگر اين که او مانند چهار سال قبل روند جوانگرايي و محک زدن بازيکنان جوان را مدنظر قرار دهد.

* اردوي نخست: از تاريخ 10 شهريور ماه اردو شروع مي‌شود و تا 20 شهريور با بازيکنان استقلال و پرسپوليس ادامه دارد و اردو به طور رسمي به پايان مي‌رسد چرا که سرخابي پايتخت بايد در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا به ميدان بروند. اين احتمال وجود دارد که سرمربي تيم ملي بازيکنان ساير باشگاه‌ها را روزهاي بيشتري در اختيار داشته باشد اما هفته هفتم ليگ برتر روز 30 شهريور انجام مي‌شود. (11 روز)

* اردوي دوم: اردوي تيم ملي که مصادف با فيفا دي شده، از هشت مهر شروع مي‌شود و تا 24 مهر ادامه دارد که تيم ملي به خاطر هم‌زماني با فيفا دي دو بازي دوستانه برگزار مي‌کند. احتمالا اين اردو در خارج از کشور برگزار خواهد شد. (17 روز)

* اردوي سوم: اردو از 15 آبان شروع و در تاريخ 28 آبان تمام مي‌شود و تيم ملي همانند اردوي قبل دو بازي دوستانه خواهد داشت. (14 روز)

* اردوي چهارم و پنجم: با اتمام نيم فصل نخست، اردوي تيم ملي وارد فاز نهايي خود مي‌شود و در دو مرحله پيگيري مي‌شود که شامل اردوي چهارم و پنجم تيم ملي خواهد بود که مرحله نخست بدون بازيکنان لژيونر و مرحله پاياني با شرکت بازيکنان لژيونر برگزار مي‌شود و تيم ملي احتمالا دو بازي تا سه بازي برگزار خواهد کرد. اين از 22 آذر تا 15 دي که شروع جام ملت‌هاست ادامه پيدا مي‌کند. (23 روز)

مدت زمان تقريبي اردوهاي تيم ملي در طول ليگ هجدهم حدود 65 روز خواهد بود که بخشي از آن مربوط به فيفا دي و بخشي هم مربوط به قبل از جام ملت‌هاي آسيا است.

زلاتان و رياست جمهوري آمريکا!

زلاتان ابراهيموويچ، ستاره سوئدي لس‌آنجلس گلکسي در مورد تاثيرگذاري خود روي فوتبال ايالات متحده صحبت کرد.

حالا چند ماهي است که از انتقال زلاتان، ستاره سوئدي و 36 ساله به باشگاه لس‌آنجلس گلکسي مي‌گذرد و اين بازيکن هميشه علاوه بر توانايي‌هاي بي‌بديل در مستطيل سبز، اظهارنظرهايي منحصر به فرد نيز داشته است و حالا او در خصوص اتفاقاتي که ممکن بود در صورت انتقال زودهنگام زلاتان رخ دهد صحبت کرده است.

زلاتان گفت: «نمي‌دانم که آيا فرهنگ فوتبال بازي کردن در ايالت متحده را تغيير داده‌ام يا خير زيرا من در لس‌آنجلس گلکسي تنها در حال انجام دادن وظيفه و شغل خود هستم. اما شايد ايالت متحده خوش‌شانس بوده که من 10 سال پيش براي فوتبال بازي کردن راهي اين کشور نشدم زيرا در آن صورت شايد در حال حاضر رئيس جمهور اين کشور بودم.»

نظر شما