شناسهٔ خبر: 26860853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

کوتاه ديپلماسي

صاحب‌خبر -
استقبال ترامپ از گفت‌وگو با ايران
مهر: سفير جديد آمريکا در وين در گفت‌وگويي با اشاره به خروج آمريکا از توافق هسته‌اي با ايران اظهار کرد ترامپ از گفت‌وگو با ايران استقبال مي‌کند. «ترور ترنا»، سفير جديد آمريکا در اتريش، در گفت‌وگو با روزنامه دي‌پرسه افزود: درحال‌حاضر شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد ترامپ از گفت‌وگو با ايران استقبال مي‌کند. «ترنا» همچنين درباره همکاري‌هاي اقتصادي اتريش با ايران با توجه به تهديدهای ترامپ گفت: آمريکا دومين طرف تجاري اتريش به شمار مي‌آيد، طبيعي است که شرکت‌هاي اتريشي در مقايسه با همکاري با ايران تمايل بيشتري براي همکاري تجاري با آمريکا داشته باشند.
 
گفت‌وگوي وزيران خارجه آمريکا و کويت درباره ايران
ايسنا: وزير امور خارجه آمريکا در گفت‌وگو با همتاي کويتي خود درباره مسائل منطقه‌اي و ايران رايزني کرد. وزارت امور خارجه آمريکا با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: مايک پمپئو، وزير امور خارجه، در يک تماس تلفني با صباح آل خالد آل حمد آل صباح همتاي کويتي‌اش، گفت‌وگو کرد. دو طرف در اين گفت‌وگو درباره وضعيت منطقه، ايران و چگونگي تقويت روابط تجاري - اقتصادي دوجانبه رايزني کردند.
 
نشست بعدي سران روسيه، ايران 
و ترکيه در اواخر تابستان
تسنيم: سفير روسيه در آنکارا اعلام کرد نشست بعدي رؤساي‌جمهوري روسيه، ايران و ترکيه، پيرامون سوريه بعد از پايان تعطيلات تابستاني در تهران انجام مي‌شود، البته تاريخ دقيق آن بعدا اعلام خواهد شد. «آلکسي يرخوف»، سفير روسيه در آنکارا، در مصاحبه با خبرگزاري «تاس» اعلام کرد ديدار بعدي رؤساي جمهوري روسيه، ايران و ترکيه پيرامون اوضاع در سوريه بعد از پايان تعطيلات تابستاني انجام خواهد شد، ولي زمان دقيق اين نشست هنوز مشخص نشده است. او افزود: «تاآنجاکه من اطلاع دارم، توافقات درباره برگزاري نشست سران سه‌جانبه انجام شده، البته درباره زمان دقيق آن و دستور کار نشست فعلا صحبتي نشده و بهتر است اين مسئله به بعد از تابستان و پايان تعطيلات ماه آگوست موکول شود». 

نظر شما