شناسهٔ خبر: 26855988 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در سال آتي؛

بهره‌مندي 98 درصدي خانوارهاي روستايي استان اردبيل از گاز طبيعي

صاحب‌خبر -

 اردبيل-خبرنگار آفرينش

کاهش 35درصدي حوادث مشترکين مربوط به گاز طبيعي، کسب رتبه هشتم HSE در سطح شرکت‌هاي گاز استاني و ميزباني بيست و يکمين جلسه کميته تخصصي محيط زيست شرکت‌هاي گاز استاني از اهم کارهاي شرکت گاز استان اردبيل در سال 96 بوده است. به گزارش روابط عمومي شرکت گاز استان اردبيل ، فيروز خدايي ، مديرعامل شرکت گاز استان اردبيل در حاشيه جلسه مجمع عمومي و عادي ساليانه اين شرکت در سال 96 که در ساختمان ستاد شرکت ملي گاز ايران برگزار شد، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: بهره‌برداري از 177 روستا، پذيرش 23 هزار مشترک جديد، ارتقاي بهره‌مندي خانوار روستايي به 88 درصد، نصب قريب به 13 هزار انشعاب جديد و گازدار شدن 21 هزار واحد مسکوني و 37 واحد صنعتي جديد از ديگر کارهاي مهم اين شرکت در طول سال گذشته است.

وي در ادامه افزود: عقد تفاهم‌نامه همکاري فيمابين شرکت گاز استان اردبيل و سازمان آتش نشاني، اجراي مانيتورينگ 115 مورد از ايستگاه‌هاي استان، انتخاب پيمانکار، عقد قرارداد و انجام عمليات اجرايي و نيز عقد قرارداد و آغاز عمليات اجرايي کاليبراسيون تصحيح کننده‌هاي کل استان در سال گذشته نيز از ديگر اقدامات انجام شده اين شرکت ، طي سال گذشته بوده است.

خدايي با بيان اين که در برنامه‌هاي سال آتي شرکت گاز استان اردبيل، عمليات اجرايي به 320 روستاي استان آغاز شده، گفت: اين پروژه‌هاي اجرايي با جديت در دست اقدام است و با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها، خانوار روستايي بهره‌مند از گاز طبيعي به 98 درصد خواهد رسيد.

اين مقام مسئول ادامه داد: تشويق سرمايه‌گذاران براساس مصوبه شوراي اقتصاد مبني بر تخصيص يارانه گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي که از سوخت مايع استفاده مي‌کنند و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم به منظور گازرساني به شهرک‌هاي صنعتي در سطح استان اردبيل از برنامه‌هاي مهم اين شرکت براي سال جاري است.

مديرعامل شرکت گاز استان اردبيل در پايان برنامه‌ريزي جهت گازرساني به حفرات خالي در سطح شهرها و آغاز عمليات اجرايي گازرساني به 320 روستاي استان را جزو برنامه‌هاي آتي شرکت عنوان و تصريح کرد: استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير در ساختمان‌هاي شرکت و ايستگاه‌هاي تقليل فشار گاز نيز از دستاوردهاي مهم اين شرکت است که موجب کاهش زمان گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي شده است.

نظر شما