شناسهٔ خبر: 26845887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر:

اردوی جهادی نقطه شروع آگاهی از مشکلات مردم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر گفت: اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق محروم کشور و کاهش مشکلات معیشتی و همچنین آشنایی قشر دانشجو با مشکلات مردم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

امین ترابی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: همه ساله با توجه به فراغت از تحصیل اکثر دانشجویان در فصل تابستان، اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق محروم کشور و کاهش مشکلات معیشتی و همچنین آشنایی قشر دانشجو با مشکلات مردم برگزار می‌شود.

ترابی اظهار کرد: اردو‌های جهادی فی نفسه می‌تواند باعث رشد اخلاقی و معنوی، باعث بالفعل شدن استعداد‌ها و ‏توانایی‌ها در بین جهادگران شود. آمدن به اردو‌های جهادی یعنی قدم اول برای شکستن نفس، منیت و خرج کردن خود و ‏کمک کردن به دیگران برای توسعه رفاه و آسایش در روستا‌ها و مکان‌هایی که کمتر به آن‌ها توجه شده است. در اردو ‏های جهادی، دانشجو  یاد می‌گیرد که فقط به خود و مشکلات شخصی اش توجه نداشته باشد بلکه سلامتی و آسایش دیگران را نیز ‏به نوعی وظیفه و حقی که دیگران بر گردن او دارند، تلقی کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر در ادامه اضافه کرد: نکته مهم و قابل توجه حضور سفیران کار و تلاش در بین اهالی روستا است که  موجب وحدت و همکاری و همدلی بین اهالی روستا و جهادگران می‌شود و این فرهنگ را نهادینه می‌کند که با همکاری می‌شود محرومیت‌ها را از بین برد. جهادگران اردوی جهادی با عمل و رفتار خودشان مردم و اهالی روستا را به انقلاب و معنویت سوق می‌دهند و تاثیر این کار بسیار عمیق‌تر است.

وی در ادامه افزود: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر امسال هم، همانند سال‌های گذشته توانست عازم مناطق محروم شهرستان ملایر شود و حرکت جهادی خود را این بار در روستای حسین آباد ناظم انجام دهد

ترابی در مورد فعالیت‌های صورت گرفته توسط گروه جهادی دانشگاه ملایر ادامه داد: سفت کاری، دیوارچینی و خاک ریزی یک منزل مسکونی در روستا توسط جهادگران گروه جهادی انجام و  دیوار چینی  دو منزل مسکونی دیگر توسط دانشجویان شروع و در حال انجام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر تصریح کرد:، اما برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزشی و اعتقادی  برای کودکان و نوجوانان از اقدامات فرهنگی است که دانشجویان جهادگر این دانشگاه در طول اردوی جهادی به آن پرداخته اند. زیباسازی و نقاشی دیوار سالن ورزشی روستا نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه بوده است.

وی در ادامه گفت: معاینه بیماران روستا که بدلیل بیماری خود و یا حتی تامین هزینه‌های مالی توانایی مراجعه به پزشک را نداشتند از دیگر اقداماتی بود که توسط پزشکان حاضر در گروه جهادی انجام شد و در گام بعد تصمیم بر این است که تهیه داروی بیماران در دستور کار قرار گیرد.  

نظر شما