شناسهٔ خبر: 26826551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اسرائیل هایوم مدعی شد:

اسرائیل آمادگی حمله به ایران را دارد

روزنامه اسرائیل هایوم مدعی شد: اسرائیل طی چند سال اخیر تغییرات مثبتی داشته و از بیشترین آمادگی برای حمله به مواضع ایران از طریق کمک های خارجی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری معا، روزنامه اسرائیل هایوم مدعی شد: ارتش اسرائیل بیش از هر زمان دیگر آماده حمله به ایران است.

 

طبق گزارش این روزنامه عبری، اسرائیل طی چند سال اخیر تغییرات مثبتی داشته و از بیشترین آمادگی برای حمله به مواضع ایران از طریق کمک های خارجی برخوردار است.

 

این روزنامه اسرائیلی اظهار داشت: با وجود تلاش اکثر کشورهای اروپایی برای نجات توافق هسته ای ایران، حمله اسرائیل به نیروگاه های اتمی این کشور همچنان بعید به نظر می رسد، اما اسرائیل در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر توان و امکان هدف گرفتن مواضع ایران را دارد.

 

اسرائیل هایوم در ادامه گزارش خود بیان کرد: در مقایسه با نیروگاه های اتمی عراق و سوریه، هدف قرار دادن نیروگاه های اتمی ایران به علت پراکندگی آن در ده ها  مکان در گوشه و کنار ایران و قرار داشتن در مساحت های بزرگ، دشوار است ضمن اینکه ایران یک مانع بزرگ در مقابل جنگنده های اسرائیل به شمار می آید.

 

این روزنامه اسرائیلی بر این باور است که پدافند هوایی ایران بسیار قوی بوده و در مقابل جنگنده های اسرائیلی از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار است، اگر چه جنگنده های اسرائیل می توانند هزاران کیلومتر خارج از مرزهای ایران پرواز کنند اما این کار برای تل آویو بسیار سخت است.

 

به گزارش اسرائیل هایوم در سال 2012 اسرائیل از توان دفاعی قدرتمندی چون گنبد آهنین و فلاخن داوود برخوردار بود و از ارتباطات دیپلماتیک قوی با کشورهای خلیج فارس و از جنگنده هایی مثل اف35 بهره مند است اما در مقابل ایران نیز سامانه دفاعی روسی اس 300 را در اختیار داشته و در اماکن استراتژیک خود مستقر کرده است.

 

این روزنامه اسرائیلی در پایان گزارش خود تاکید کرد: اسرائیل برگه برنده های مهمی برای هدف قرار دادن ایران دارد که از جمله آنها هواپیمای " اف 35 "، سامانه های دفاعی پیشرفته و برخورداری از حمایت سیاسی امریکا و مساعدت  کشورهای خلیج فارسی است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما